Hei!

Tarvitsen purkaa noin 15 neliömetriä 10 cm paksua betonilattiaa kellarista vuodelta 1947 rakentaakseni pesutuvan/kylpylän. Göteborgin alueella.

Jos teen sen itse, minun täytyy vuokrata hyvä purkukone, suuri lattiasaha/kulmahiomakone sekä kontti, ja raahata romut 8 porrasta ja noin 40 metriä paikkaan, jossa kontin voi pystyttää.

Ei oikein huvita, joten mietin, mitä voisi maksaa ottaa joku käsityöläinen/raskaan työn tekijä tekemään se puolestani?

Lattian valu ja muut teen itse myöhemmin.

Kiitos etukäteen :)

Oletko varma siitä, että lattia on valettu niin paksuksi kellarissa vuodelta 1947?

On tällä hetkellä reikä lattiassa ja se on noin 10 cm, mutta on mahdollista, että se on ohuempi muilla kohdilla. Mitä arvelisit, että mikä on paksuus, mitä tavallisesti valettiin vuonna 1947?

Itsellämme oli noin 3–4 cm, joka onnistui hyvin piikata tavallisella poravasaralla, kun vedin vähän viemäriputkia uudelleen, kun remppasin pesutupaa. Sen sijaan alla oli muutamia kunnon kivimöhkäleitä. Mutta se voi varmasti vaihdella talosta toiseen.

• Tykkään
Earte
  • Laddar…
Meillä oli myös suuria kiviä kellarin betonilattian alla - ne olivat huomattavasti työläämpiä poistaa kuin betonijäämät, kun lattia kunnostettiin.

Oletan, että löydät käsityöläisiä, jotka tekevät purkutöitä noin 200:-/h alennettuna ROT-vähennyksen jälkeen. Tarvitsee vain arvioida, kuinka kauan kestää piikata ja kantaa. Siihen lisäät vuokrauksen ja kuljetuksen + säiliön tyhjennyksen.

Eikö sinun pitäisi kaivaa vähän betonin alta myös, jotta saat tilaa uudelle kapillaarikatkokerrokselle ja mahdolliselle eristykselle? Sekin vie aikaa...

Isä käytti kangia poistaakseen 25 neliömetriä kellarista. :) 10 cm paksu betoni vuodelta 1944, ei kuitenkaan erityisen kovaa.

Sahasin betonin 30*30 cm paloiksi isolla kulmahiomakoneella.
Sitten annoin yhdelle tai kahdelle iskulle kovan iskun kutakin leikattua palaa kohti, ja ne halkeilivat leikkauksessa.
Lattia oli 10 neliömetriä ja noin 10 cm paksu vuodelta 1921, kun talo rakennettiin.
Pahinta oli, että kulmahiomakoneesta tuli todella paljon pölyä, joten en melkein nähnyt mitään.
Paljon helpompaa kantaa kokonaisia paloja kuin paljon rikottua.
Ole vain varovainen, että pöly imeytyy hiomakoneeseen ja voi aiheuttaa ongelmia.
Koko homma vei minulta 4 päivää, mutta kun on tarve, niin on tehtävä.

Minulla oli työpaikalla kaksi puolalaista, jotka käyttivät vain leka-vasaraa.
He eivät halunneet käyttää bilmaskin tai kap, koska mielestään se vei liian kauan aikaa.
Talo oli vuodelta -38, noin 16 m2, he saivat sen valmiiksi kahdessa päivässä.
Kaikki vietiin ulos konttiin.

• Tykkään
Aimo
  • Laddar…
Teidän sananne siitä, että olin heikko, sai minut menemään kellariin ja lekata vähän. Kävi ilmi, että olitte oikeassa, se oli noin 5 cm paksua ja oli nopea rikkoa koska se oli aika pehmeää.

Lauantaina on siis luvassa naurujuhlat ja väkivaltaa. Jos teitä kiinnostaa tulla käymään lekoamaan/kulmahiomaan/bilaamaan/piikkaamaan, tarjoan ruokaa ja olutta :)

• Tykkään
Jonny Hylander
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.