Hei!

Olen sisustamassa ullakkoani ja aion laittaa pystysuoran paneelin jiiritasojen sivuille, jotka maalataan tai kuultomaalataan valkoisiksi. Haluan täysin sileän paneelin, ilman helmiä tai saunasonttia. Paneelin tulisi mieluusti olla ohut ja kapea sekä mieluiten edullinen... :)

En ole tähän mennessä löytänyt sellaista paneelia ja olen miettinyt, miten ratkaisen sen... Råspont ("95 mm bred") höylätyllä puolella huoneeseen päin olisi toiminut hyvin, mutta minua on varoitettu, että sitä ei ole saatavilla tarpeeksi kuivattuna, ja siksi se saattaa kuivuttuaan muodostaa paljon rakoja ja aukkoja (ja narinaa...) seurauksena.

Olen löytänyt eräänlaisen paneelin (Gapro 120x13), jossa ei melkein näy uria, mutta se on kallis (185 kr/m2). Vaihtoehtona on käyttää lattiaa (esim. byggmax ohut puulattia 112x15 mm, maksaa 109 kr/m2), mutta olen vähän epävarma, tulisiko siitä LIIAN tiivis, eli ei lainkaan rakoja lautojen välissä ja sitten se näyttäisi oudolta.

Onko kukaan kokeillut käyttää råspontta tai lattiaa paneelina? Tai tietää jonkun toisen ratkaisun?
Kiitollinen vinkeistä!

/Ilam

Yli seitsemän vuotta myöhemmin luen Ilamin kysymyksen. Ja minulla on sama kysymys. Löytyykö vastausta tänään: seitsemän vuotta myöhemmin?

Seitsemän vuotta myöhemmin?
Minulla on råspont. Tulee halkeamia, mutta se oli mitä halusin, joten olen tyytyväinen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.