7 123 lukukertaa ·
6 vastausta
7k lukukertaa
6 vastausta
Levyt kattorjestelmään/ asentaa spotit
Aion asentaa spotteja vierasvessaan (kattoon siis...
)))) Asun asunnossa ja nyt siellä on betonikatto. Olen asettanut palkit, jotka olen porannut/ruuvannut betoniin kiinni. Nyt on kyse uusien "sisäkattojen" levyistä. Mikä on sujuvaa, halpaa ja näyttää hyväksyttävältä tässä yhteydessä? Millaisia kattopaneeleja on tapana käyttää tässä yhteydessä?
Terveisin, Jörgen
Terveisin, Jörgen
Pienet kipsilevyt, joissa on viistetyt reunat, kutsutaan kortplankeiksi. Voi välttää työn saumojen tasoittamisesta, mutta ruuvinreiät täytyy silti tasoittaa. Omani ovat 60x120 cm ja olin todella tyytyväinen tulokseen. Oli todella sujuvaa asentaa yksin ollessani. Olin kuitenkin vuokrannut ruuvikoneen. Saatavilla muissakin kokoissa.
Gyproc - Gyproc GKP 13 Kortplank
katso myös sisäkatot gyprocin käsikirjassa, joka on saatavilla pdf-muodossa verkkosivustolla "tee se itse" -osiossa.
Muista myös, että sinulla on tarpeeksi tilaa kipsin takana, jotta saat muuntajan paikoilleen. Osramin pienet "mustrafos" vaativat vähintään 6 cm tilaa kipsin takana ja vähintään 55 mm reiän halkaisijan spot-valoille.
Gyproc - Gyproc GKP 13 Kortplank
katso myös sisäkatot gyprocin käsikirjassa, joka on saatavilla pdf-muodossa verkkosivustolla "tee se itse" -osiossa.
Muista myös, että sinulla on tarpeeksi tilaa kipsin takana, jotta saat muuntajan paikoilleen. Osramin pienet "mustrafos" vaativat vähintään 6 cm tilaa kipsin takana ja vähintään 55 mm reiän halkaisijan spot-valoille.
Istun samassa veneessä kun minun pitäisi auttaa siskoani laskemaan hänen kylpyhuoneensa kattoa ja varustaa se spottivalaistuksella.
Betonikatto, johon kiinnitän koolaukset, mutta sitten ajattelin asentaa puupaneelin, joka maalataan, tyhmää vai ihan ok?
Sitten on kysymys syvyydestä ja kannoista, onko olemassa ehkä spottivalaisimia, jotka eivät tarvitse kannat?
Tai ehkä on olemassa matalaprofiilisia vaihtoehtoja sekä spottivalaisimille että kannoille?
Betonikatto, johon kiinnitän koolaukset, mutta sitten ajattelin asentaa puupaneelin, joka maalataan, tyhmää vai ihan ok?
Sitten on kysymys syvyydestä ja kannoista, onko olemassa ehkä spottivalaisimia, jotka eivät tarvitse kannat?
Tai ehkä on olemassa matalaprofiilisia vaihtoehtoja sekä spottivalaisimille että kannoille?
Remontoija
· Gävleborg
· 8 215 viestiä
LED-huonekalospotit selviävät ilman potteja, kyllä. Oikeat LED-spotit vaativat potin, kuten Halogen. Kuitenkin ei yhtä suurta.
//Patrik
//Patrik
Sweet, sitten vain tuutata ja mennä, sillä juuri tällaisia spottareita olen katsellut.
Ex Hide a lite 1201/1202
Kuinka monta on sitten sopivaa noin 8 neliömetrin vessaan? Mietin 6-7 kpl 10w tai pitäisikö valita 20w? En oikeastaan tiedä, kuinka paljon valoa näistä tulee.
Ex Hide a lite 1201/1202
Kuinka monta on sitten sopivaa noin 8 neliömetrin vessaan? Mietin 6-7 kpl 10w tai pitäisikö valita 20w? En oikeastaan tiedä, kuinka paljon valoa näistä tulee.
Klikkaa tästä vastataksesi