Hei!

Sisustan kellariani uudella lattialla, seinillä ja katolla!

Mutta pohdin muutamia asioita!!

Lattialle, betonin päälle, aion laittaa askeläänimaton ja sitten platonmaton. Platonmaton päälle tulee sitten lattialevyt ja tämän jälkeen matto tai lattia!

Kysymys on, miten minun tulisi rakentaa rakenteet uusille seinilleni. Jos asetan platonmaton ja jätän sen 2cm irti seinästä, sitten lattialevyn ja sitten vaakasuoran metalliprofiilin tämän päälle, tarvitsenko silloin laittaa metalliprofiilin irti pinnasta, eli täytyykö minun olla ilmanotto alhaalla lattian vieressä, vaikka platonmatto on 2cm irti seinästä?

Minulla on ilmastoidut listat katossa. Mielestäni riittää, että ilma pääsee sisään huoneen toiselta puolelta katon kautta ja kiertää vapaasti seinän takana, lattian alla ja toisen seinän takana ja sitten ylös ja ulos toisen puolen huoneen katossa olevan ilmastoidun listan kautta.

Hornbaschin henkilökunta katsoo, että on tärkeämpää, että hyviä ilmanvaihtoreikiä on ylhäällä katossa kuin alhaalla lattian vieressä! En kuitenkaan kysynyt heiltä tästä rakenteestani, jonka ajattelin läpi enemmän kotiin päästyäni...

Jos laitan metalliprofiilini platonmaton jälkeen betonilaatalle, ymmärrän, että sen on oltava irti, jotta ilma pääsee kulkemaan ja kiertämään kunnolla!

Mitä mieltä olette? Miten tekin tekisitte?

Ystävällisin terveisin Johan

mitä luulette siitä, että laittaisi styroxin metallirunkojen väliin, kuitenkin tulee olemaan 2-3 cm ilmarako betoniseinään!
Ehkä eristää jotain, sekä ääntä että lämpöä, vai onko se vain typerää?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.