Lattia alakerran ja yläpuolisen kerroksen välillä ei vaikuta täysin "jäykältä" - kun kävelee makuuhuoneen ulkopuolella, kuulee, kuinka tavarat liikkuvat makuuhuoneessa.

Lattian päällä on lastulevyt, jotka peittävät koko pinnan, ja väliseinät ovat näiden päällä, eli samaa lastulevyä pitkin kävellään sekä makuuhuoneiden ulkopuolella että sisällä.

Erinäisistä syistä olen poistanut alakerran sisäkaton ja muuta, joten lattia on täysin näkyvillä. Tila on 4,5 m palkkien pituussuunnassa ja ainoat asiat itse palkkien lisäksi ovat kaksi pientä puupalaa, jotka on naulattu ristiin palkkien väliin, ja nämä näyttävät olevan about keskellä palkkeja (eli noin 2,25 m päässä palkkien tuesta).

Palkit ovat 40 cm välein.

Voiko lattiaan saada enemmän jäykkyyttä naulaamalla/ruuvaamalla tukirakenteita sinne tänne palkkien väliin? Jos voi, kuinka tiheästi ne tulisi laittaa ja kuinka "epäsäännöllisesti" niiden pitäisi sijaita?

Lisäksi tulee huomioida, että olemassa olevan lattian päälle tulee toinen lattiakerros - lattiaa korotetaan asuinpuolella - ja olettaisin, että se asetetaan olemassa olevan lattian kanssa kohtisuoraan (mutta ehkä lastulevyn päälle?). Tämä saattaa ratkaista ongelman itsestään?

Prosit sanoi:
Asiaan kuuluu myös se, että olemassa olevaan kerrokseen lisätään vielä yksi välipohja - lattiaa nostetaan asuinpaikalla - ja oletan, että tämä asetetaan kohtisuoraan olemassa olevaan nähden (mutta ehkä lattialastulevyn päälle?). Tämä saattaa ratkaista ongelman itsestään?
Kyllä, silloinhan ongelman pitäisi poistua, koska näyttää siltä, ​​ettei lastulevy ole liimattu, ja näin se liikkuu viereisessä huoneessa.

Mutta se on täysin arvaus, koska sitä ei näe.:rolleyes:

Mikä on palkkien mitat?

tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että lastulevy ei olisi liimattu, liimaus on tarkoitettu natinalle jne...

tämä tuntuu siltä, että on käytetty liian heikkoja palkkeja...
tällä pituudella niiden on oltava vähintään 2"9" kahdella ristikkäällä...

ystävällisin terveisin,
estwing

Palkit ovat 7 cm leveitä ja noin 19 cm korkeita, ehkä 20 cm.

Minun pitää katsoa, jos voin saada kuvan myöhemmin tänään.

estwing sanoi:
tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei lastulevyä olisi liimattu, liimaus on tarkoitettu natisevien äänien jne. estämiseksi.

tämä tuntuu siltä kuin olisi käytetty liian heikkoja palkkeja...
tällä pituudella niiden on oltava vähintään 2"9" ja niissä on oltava 2 ristiä...

ystävällisin terveisin
estwing
Kuten sanottu, arvaus, mutta olen ollut tarkastustöissä, joissa lastulevyä ei ollut liimattu, ja kaikenlaisten liikkeiden takia siellä täällä ruuvinreiät ovat hieman antaneet periksi, ja asukkaat ovat kokeneet sen kuten ts kirjoitti. Kuulostaa korvissani vähemmän todennäköiseltä, että vanhassa talossa olisi alimitoitettu välipohja.:rolleyes:

Mutta kyllä, sinulla on se myös natinoita varten.

Prosit sanoi:
Bjälkarna är 7 cm breda och c:a 19 cm höga, kanske 20 cm.

Jag ska se om jag kan fixa en bild senare idag.
3"8" ungefär då, det borde ju räcka om Du hade haft "esrwings" kryssningar. Vad är det för dimension på ditt nya bjälklag som ska höja golvet? Om Du lägger ett nytt bjälklag ovanpå av tillräcklig (vet inte vad tillräckligt skulle vara, men jag skulle nöja mej med 4") dimension så borde det lösa dina problem.

Svajiga, gungande golv har alltid berott på bjälklaget i dom hus jag jobbat med, knarret också faktiskt, jag tror inte dina problem har med spångolvet att göra.

Jan-Å sanoi:
Heiluva, keinuva lattia on aina johtunut lattiapalkistosta niissä taloissa joissa olen työskennellyt, myös narina itse asiassa, en usko että ongelmasi johtuvat alustan lattiasta.
Joo, luultavasti tulkitsin Ts:n väärin, en uskonut että se heilui tai lattia keinui vaan enemmänkin liikkui, eli ei ollut jämäkkä.:rolleyes: Mutta kuten sanottu, ongelma ratkaistaan uudella lattiapalkistolla siihen.

Ristikoukku alhaalta päin. En kuitenkaan voi sanoa, kuinka monta ristiä tarvitaan. Mutta sen te varmaan huomaatte..

Voiko tehdä hyvää ristikooltausta alapuolelta vai täytyykö minun irrottaa lattialevyt ja naulata/ruuvata ylhäältäpäin?

Siitä puheen ollen? Naulata vai ruuvata? :-)

Prosit sanoi:
Onko mahdollista tehdä hyvä ristijäykistys alapuolelta vai onko minun poistettava lattialastulevy ja naulattava/ruuvattava ylhäältä?

Puhuttaessa siitä? Naulata vai ruuvata? :-)
Arga snickaren teki sen alapuolelta, mutta en tiedä, naulasiko vai ruuvasko hän..

mies ruuvaa ja liimaa... ei katoa kuitenkaan... mutta on sama taipumus kuin sinulla täällä kotona...
laitoin sinne 2"7" molempiin puoliin palkkia ja liimasin+ kiinnitin kahdessa paikassa...
lähes kaikki katosi..
asia on se, että se on liian pitkä 4,5 m... siksi se joustaa...
täytyy olla kantava palkki alla tai suuremmat palkit....

ystävällisin terveisin estwing

OK, mutta entä uusi palkisto sen päällä, joka menee kohtisuoraan olemassa olevaa vastaan? Se varmaan jakaisi kuorman hyvin useille palkeille.

Mitä tulee lisäpalkistoon, niin olemassa olevat lattialastut voivat varmaan jäädä paikoilleen ja sitten laitetaan uusi palkisto niiden päälle? Se olisi silloin tosin samassa pituussuunnassa kuin lastut...

Viimeksi muokattu:
sanotaan edelleen, että käännetään ristikkäin...
ennen laitettiin risti, mutta nykyään otetaan sama koko kuin lattiarakenne ja asetetaan se siksak-kuvioon...
ystävällisin terveisin
estwing

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.