laajennustani varten aion käyttää pystyssä olevaa tukipalkkia 120*45 ja sitten vaakasuora tukipalkki 45*45 näihin vaakasuoriin tukipalkkeihin kiinnitän OSB-levyn ruuveilla. Kun sitten ruuvaan kiinni kipsilevyn, pitäisikö käyttää pystysuoraa kipsilevyä, joka kiinnitetään vain OSB:hen, vai vaakasuoraa kipsilevyä, joka kiinnitetään sekä OSB:hen että tukipalkkiin? näin Timellillä oli vaakasuora OSB ja pystysuora kipsilevy ja sitten hänellä oli metallikulma nurkissa. Kestääkö se, että kiinnitän kipsilevyn vain OSB:hen?

Hmm Tein niin minun lisärakennuksessani. Siis ruuvasin kipsilevyt OSB:hen. Juuri siksi minulla on OSB takana, jotta olisi jotain mihin ruuvata kiinni.

Se käy hyvin niin... Jos et kiinnitä osb:tä täysin, niin vedä myös ruuvirivi kipsiin vaakareikiin. Yritä myös siirtää kaikki saumakohdat näiden kahden kerroksen välillä.
/kimpo

kiitos, nyt tiedän.

Garagissa makaavat 45-tuumaiset, joihin on pystytetty täysleveä OSB. Sitten olen kiinnittänyt kipsilevyt pystyyn, mutta aloitin kulmasta puolikkaalla kipsilevyllä. Silloin kipsilevyjen saumat tulevat keskelle OSB:tä, tukeva ja hieno tulee siitä. Ruuvaan myös kipsilevyn makaaviin koolauksiin ja kiinnitän vain reunat OSB:hen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.