6 610 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
Vaihda parvekkeen pylväät
Hei!
Puupilarini vuodelta 1947 alkavat lahota alareunasta huonon ylläpidon ja sen vuoksi, että ne seisovat suoraan betonirapulla.
Minulla on joitain ajatuksia siitä, miten tämä tulisi korjata.
Ne on nykyään rakennettu kolmesta kappaleesta 45*95 naulattuna yhteen pilariksi. (niitä on yhteensä kaksi pilaria)
Ensimmäinen ideani, jonka hylkäsin, oli laittaa vielä yksi 45*95 plus yksi 45*140? pilarien sisäpuolelle vahvistamaan niitä väliaikaisesti, mutta vanhan puun ongelma säilyy kuitenkin.
Miten te olisitte vaihtaneet pilarit kokonaan? Miten olisitte tukeneet parveketta vaihdon aikana? Riittääkö muutama 45*95 tukipuu 50 cm päässä vanhoista pilareista vai pitääkö olla terästukia, kuten olen nähnyt rakennusohjelmissa. Kutsutaanko niitä tukipilareiksi?
Tunnen spontaanisti, että tämä työ on hieman liian monimutkainen taitoihini nähden, joten ehkä olisi paikallaan kutsua paikalle kirvesmies, mutta ei ole väärin olla pieni idea siitä, miten vaihto tulisi tehdä. Samalla olen tuntenut näin useiden projektien kohdalla talossa, mutta ne ovat sujuneet kuitenkin hyvin. Joten ehkä hieman opastamalla uskaltaisin kuitenkin.
Ystävällisin terveisin, Johan Nilsson
Puupilarini vuodelta 1947 alkavat lahota alareunasta huonon ylläpidon ja sen vuoksi, että ne seisovat suoraan betonirapulla.
Minulla on joitain ajatuksia siitä, miten tämä tulisi korjata.
Ne on nykyään rakennettu kolmesta kappaleesta 45*95 naulattuna yhteen pilariksi. (niitä on yhteensä kaksi pilaria)
Ensimmäinen ideani, jonka hylkäsin, oli laittaa vielä yksi 45*95 plus yksi 45*140? pilarien sisäpuolelle vahvistamaan niitä väliaikaisesti, mutta vanhan puun ongelma säilyy kuitenkin.
Miten te olisitte vaihtaneet pilarit kokonaan? Miten olisitte tukeneet parveketta vaihdon aikana? Riittääkö muutama 45*95 tukipuu 50 cm päässä vanhoista pilareista vai pitääkö olla terästukia, kuten olen nähnyt rakennusohjelmissa. Kutsutaanko niitä tukipilareiksi?
Tunnen spontaanisti, että tämä työ on hieman liian monimutkainen taitoihini nähden, joten ehkä olisi paikallaan kutsua paikalle kirvesmies, mutta ei ole väärin olla pieni idea siitä, miten vaihto tulisi tehdä. Samalla olen tuntenut näin useiden projektien kohdalla talossa, mutta ne ovat sujuneet kuitenkin hyvin. Joten ehkä hieman opastamalla uskaltaisin kuitenkin.
Ystävällisin terveisin, Johan Nilsson
Voit leimata puulla, mutta se on paljon helpompaa teräsleimalla, koska voit kiristää ne ja siten poistaa paineen puutolpista. Ne ovat vuokrattavissa useimmissa vuokrausliikkeissä. Kun olet poistanut puutolpat, ehdotan, että poraat tolppakengän betoniin, jotta puu kulkee vapaasti betonista.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Stolppikenkka ei oikein toimi, jos vain poraat reiän ja asetat sen siihen, mutta kaada vähän laastia, jotta vesi ei valu alas ja jäädyttäisi betonirappusia.
Tee 3 uutta tolppaa, yksi, jota käytät apupukkina (ja muut, joita käytetään korvaamaan vanhat) sitten nostetaan paljon kiilalla ja moukarilla.
2-3 cm ilmaa riittää, mitä korkeampi, sitä helpompi on öljytä ja maalata puun pääty myös muutaman vuoden jälkeen.
Jos siitä tulee liian korkea, on riski, että rauta taittuu.
Protte
Tee 3 uutta tolppaa, yksi, jota käytät apupukkina (ja muut, joita käytetään korvaamaan vanhat) sitten nostetaan paljon kiilalla ja moukarilla.
2-3 cm ilmaa riittää, mitä korkeampi, sitä helpompi on öljytä ja maalata puun pääty myös muutaman vuoden jälkeen.
Jos siitä tulee liian korkea, on riski, että rauta taittuu.
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi