Hei.

Olen purkanut huoneen lastulevyn talossamme avatakseni sen.

Talo on 1,5-kerroksinen kellarilla.

Talo on 10-11 m pitkä ja 8 metriä leveä karkeasti.

Niin sanotussa sydänseinässä oli kaksi oviaukkoa, joista toisen oviaukon ajattelin rakentaa umpeen ja avata 140 cm vanhan oven viereen sen sijaan. (Aukko tulee aivan toisen ulkoseinän viereen, päätyyn)

Kun purin lastulevyn (10mm), siellä on 45*45 runkotolppia noin 30 cm välein.

Ovenkarmia vasten oli pala vaneria 10 mm.

Kaikki tolpat, jotka ovat paikallaan, on helppo kääntää eivätkä ole jännityksessä, kiinni naulalla ylhäältä ja alhaalta.

Uskotteko, että minun täytyy vahvistaa? Spontaanisti tuntuu siltä, ettei pitäisi olla tarpeen.

Tämän seinän alla on muurattu seinä kellarissa.

Mutta 45*45 runkotolppa apukantavana seinänä ei kuulosta oikealta, eikö?

Toisen väliseinän purin, tukevasti tehty :)

• Seinä ilman kipsilevyä puurimoineen ja auki oleva oviaukko remontoitavassa huoneessa, näkyvissä myös osa toista huonetta ja pöytä.
  • Revityn seinän runko, jossa on paljaat 45x45 mm puurunko ja eristys, rinnakkain laminaattilattian kanssa. Seinän runkopuut eivät ole kunnolla kiinnitetty.
  • Seinärakenteen purkaminen paljastaa oviaukon, puupalkkeja ja eristemateriaalia. Taustalla näkyy valkoinen ja vaaleanpunainen huone.
  • Keltainen puutalo, jossa harjakatto ja kuisti, sijaitsee asuinalueella, jossa muita vastaavia rakennuksia. Talo kahdessa kerroksessa.
Tuohan näyttää vanhalta säleverkolta, joka on rakennettu umpeen. Se ei voi olla kantava.

Ola78
Olen samaa mieltä Matin kanssa, se ei voi olla kantava, sillä sen koko on liian pieni. Todennäköisesti lattiassa on I-palkki, johon alakehykset on kiinnitetty, ja siinä tapauksessa talossa pitäisi luultavasti olla pari pilaria, jotka jakavat teräspalkin kuorman perustukseen.

Matti_75 sanoi:
Tuo näyttää vanhalta säleiköltä, joka on rakennettu umpeen. Se ei voi olla kantava.
Siellä ei ole ollut säleikköä. Koko seinä talon keskellä on rakennettu samalla tavalla.

Seinä on nyt poissa, ja yläkerran nokipinta oli 220*45.

Seinä ei ollut kantava, mutta auttoi varmasti tukemaan nokipintaa hieman.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.