27 281 lukukertaa ·
37 vastausta
27k lukukertaa
37 vastausta
Tehdä oma EPS-sementti?
Se tulee sotkemaan aivan saatanallisesti, kun sahataan uraa
ja siitä tulee staattista ja todella ärsyttävää siivota... Miksei vain laittaa lämpöä päälle? On olemassa muovisia koukkuja, joissa on piikkejä ja jotka on tarkoitettu kiinnittämään letku/kaapeli tavalliseen eps:ään (styroksiin), jotka toimivat erinomaisesti eps-sementissä.
säästän paljon tasoitemassaa jyrsimällä/sahalla laskemalla letkun alas.
jos minulla on 20mm tasoitemassaa letkun päällä, niin siitä tulee muutama 100kg vähemmän...
koska se on 34kg/neliömetri x 40-70 neliömetriä
joo, saapa nähdä, miten käy...
jos minulla on 20mm tasoitemassaa letkun päällä, niin siitä tulee muutama 100kg vähemmän...
koska se on 34kg/neliömetri x 40-70 neliömetriä
joo, saapa nähdä, miten käy...
Ja saat myös nopeammin säädettävän lämmitysjärjestelmän, mikä minun mielestäni on parempi.nino sanoi:
Olen epävarma siitä, tuleeko siitä hyvä, jos letku pannaan EPS-betoniin.nino sanoi:
Jos en aivan väärin muista, EPS-betonilla on noin puolet lämmöneristyskyvystä styroksiin verrattuna. Tämä tarkoittaa, että EPS-betoni on melko huono lämmönjakaja.
Löysin seuraavaa Uponorin kotisivulta:
Ingjutet lattialämmityksen asennus
Kun valitaan putkien valetuksi, on yleisintä valaa Uponor Lattialämmitysjärjestelmä 20, koska se on useimmiten halvempaa. Jos asennuksen rakennuskorkeus on rajoitettu, voi valita Uponor Lattialämmitysjärjestelmä 12, joka tarvitsee peitoksi vain 15 mm mukaan lukien mahdolliset klinkkerit.
Kun valitaan putkien valetuksi, on yleisintä valaa Uponor Lattialämmitysjärjestelmä 20, koska se on useimmiten halvempaa. Jos asennuksen rakennuskorkeus on rajoitettu, voi valita Uponor Lattialämmitysjärjestelmä 12, joka tarvitsee peitoksi vain 15 mm mukaan lukien mahdolliset klinkkerit.
Jos valitset 12 mm:n letkun, sinun täytyy peittää se 5 mm tasoitemassalla, jos aiot käyttää klinkkereitä.
Mm, niin se on, mielestäni se vain vaikuttaa niin hankalalta ja "sotkuiselta" sinullenino sanoi:
Eikö voisi keksiä tapaa luoda urat suoraan eps-valun aikana..? Esimerkiksi ettei kaada kaikkea kerralla, jotta voisit liikkua mukanasi jonkinlaista "rasteria" listoista tai jotain, joka on oikeissa mitoissa :S?
RC: joo olen miettinyt sitä mutta en ole keksinyt mitään hyvää tapaa...
Kysymys on, pölyääkö se niin paljon? se ei kuitenkaan ole paljon sementtiä... kuulat pölyävät tuskin niin paljon
magnu: koska pinta-ala on melko suuri, luulen, että 12 mm putki on liian kapea,
Joo, Uponorin mukaan joo... riittää 5 mm, mutta en usko, että mikään tasoitusmassavalmistaja hyväksyy sitä, koska letku "liikkuu" melko paljon.
En aio valaa letkua EPS:ään, vaan se on käytännössä tasoitusmassassa, koska ura on 5-10 mm suurempi kuin letku ja pysyy paikallaan ROT-verkon avulla.
Soitan EPScementille ja tarkistan, ovatko he saaneet kehitettyä mitään rakenteita.
Kysymys on, pölyääkö se niin paljon? se ei kuitenkaan ole paljon sementtiä... kuulat pölyävät tuskin niin paljon
magnu: koska pinta-ala on melko suuri, luulen, että 12 mm putki on liian kapea,
Joo, Uponorin mukaan joo... riittää 5 mm, mutta en usko, että mikään tasoitusmassavalmistaja hyväksyy sitä, koska letku "liikkuu" melko paljon.
En aio valaa letkua EPS:ään, vaan se on käytännössä tasoitusmassassa, koska ura on 5-10 mm suurempi kuin letku ja pysyy paikallaan ROT-verkon avulla.
Soitan EPScementille ja tarkistan, ovatko he saaneet kehitettyä mitään rakenteita.
Ei, se voi olla ehkä vaikeaa valmistella ratoja... mutta en harmittele sementin osuutta pölyyn/roskiin, vaan juuri eps:ää... siitä tulee sähköistä ja se tarttuu kiinni ja lentää kaikkialle, se on kuin sahaisi styroksia. Mutta jatkakaa vaan ja onnea, siitä tulee mahtavaa, kun se on valmis ja silloin on unohtanut sähläyksen 
Laitoin EPS:n kauhalla ja miekalla. Ei pitäisi olla ongelmaa laittaa koolauksia kiskoille. Käytin muovisia kaapelikiinnikkeitä pitämään letkun paikallaan, mutta jouduin käyttämään 5x50mm ruuveja saadakseni kiinnikkeen kiinni EPS:ään.
Klikkaa tästä vastataksesi