nyt osa remontista on tehty, mutta eteisessä haluaisin laittaa klinkkerit ulko-oven eteen, ne ovat noin 1,5 m pitkät X 1 m, joten eivät ole isot.

nyt siellä on tavallinen puulattialauta (råspont?), joten kuinka minun pitäisi tehdä?

ajatukseni oli seuraava:

sahata pala irti, katsoa miten se on tuettu, pitäisi olla vähintään noin 30 CC välit tukien välillä kun laitetaan klinkkereitä.
sitten laittaa kipsiä, mutta mitä tulisi käyttää tiivistämään kaikki reunat? ajattelin tasoittaa sen myöhemmin kun siinä tulee olemaan vesikiertoinen lattialämmitys, ja sitten laittaa klinkkerit päälle.

onko se hyvä vai huono?

Älä unohda kortlata reguleiden väliin ja raudoittaa tasoitemassa.
Jos sinulla on tarkoitus asentaa vesikiertoinen lattialämmitys, niin riittää todennäköisesti, jos sinulla on uralliset lattia-lastulevyt letkua varten sen sijaan, että käytät lattia-kipsilevyä.

Reglata 30cc ja Kortlata
Päälle...
Lattia-lastulevy
Letku
Raudoittaa
Tasoitemassa
Klinkkerit

Miten minun pitäisi lyhentää keskelle?
Sitten se on varmasti reglat 60cc:llä, joten miten reglaan 30cc:llä ilman, että joudun nostamaan koko lattiaa? Voiko reglaan toiseen suuntaan? Jotta siitä tulee "ruudullinen" tai miten sen nyt sanoisi.

Minulla on samanlainen tapaus, mutta vessassa. Täytyykö silloin olla kosteussulku?

Minulla on noin 50 cc palkit, ajattelin ensin paneloida ja eristää. Mihin suuntaan minun pitäisi paneloida? Ristikkäin palkkien tai laudankappaleiden kanssa? Ne ovat 28 x 140 mm luulisin.

En ole koskaan asentanut lattialämmitystä, mutta voiko siis tasoittaa suoraan lattialastulevyn päälle? Mutta ei kai kosteusalueella?

Se onnistuu erinomaisesti kellua spånilla.
Kosteussulku lattialla ja noin 10 cm ylös seinälle (folio).

berne88 sanoi:
Miten minun pitäisi lisätä tukipuitteita väliin?
On varmasti jaettu 60cc, joten miten minun pitäisi jakaa 30cc ilman että tarvitsen purkaa koko lattiaa? Voiko jakaa toiseen suuntaan, jotta se olisi "ruudukko" vai miten sen pitäisi sanoa?
Sinun ei tarvitse jakaa koko lattiaa, ota vain hieman enemmän ylös kuin mitä laatoitat. Aseta tukipuut vanhojen tukipuitteiden väliin hieman alueen ulkopuolelle, jossa on laatat. Kiinnitä uusi tukipuu palkinjalalla olemassa olevaan tukipuutteeseen. Sijoita sitten tukipuita vanhojen ja uusien väliin.

Kun olet valmis, soita painavalle kaverille, joka voi tulla käymään ja hyppiä hieman. Jos lattia joustaa liian paljon, lisää vielä tukipuita :)

Viimeksi muokattu:
Henrik Enkel sanoi:
Minulla on samanlainen tapaus, mutta vessassa. Täytyykö olla kosteussulku silloin?

Minulla on palkkeja noin 50 cc, ajattelin rakentaa ylös ja eristää ensin. Mihin suuntaan minun pitäisi rakentaa? Poikki palkkien tai poikki lautojen? Ne ovat 28 x 140 mm luulen.

En ole koskaan asentanut lattialämmitystä, mutta voiko siis tasoitusbetonia laittaa suoraan lattialastulevyn päälle? Mutta ei kai märkätilassa?
Onko se vain vessa ilman suihkua, eikö silloin tarvitse olla kosteussulkua?

6.2.3 Muut tilat
WC:issä, pesutuvissa ja tiloissa, joissa on lämminvesivaraaja, mutta jotka eivät ole kosteat tilat luvun 2.1 määritelmän mukaan, lattian tulee varustaa kalvotyyppisellä vedeneristysjärjestelmällä (VTgF) tai muulla hyväksytyllä vedeneristysjärjestelmällä (VTg). Vedeneristys tulee kääntää seinälle vähintään 50 mm.

noone70 sanoi:
Sinun ei tarvitse laudoittaa koko lattiaa, ota vain vähän enemmän kuin mitä aiot kaakeloida. Aseta tukirunko lautojen väliin hieman alueen ulkopuolelle, johon tulee klinkkeriä, kiinnitä uusi lauta tukirunkoon. Asenna sitten tukirunko vanhojen ja uusien lautojen väliin.

Kun olet valmis, soita painavalle kaverille, joka voi tulla kokeilemaan. Jos se joustaa liikaa, lisää vielä tukia vähän :)
Pitäisikö minun käyttää vaneria tukirakenteeseen?
Olen itsekin painava, joten voin hoitaa sen :)

Sinulla täytyy olla sääntö (vähintään 145mm) siihen.

Kuinka paljon kaikki rakentuu? Haluaisin, että ne olisivat samalla korkeudella muun lattian kanssa.

Uskon, että et voi saada sitä samalle tasolle kuin olemassa oleva lattia. Tarvitset jotain kantavaa, yleensä käytetään golvspån, ja sitten kipsiä tai tasoitemassaa sen päälle, klinkkerit täytyy olla kuollutta pintaa vasten. Joten uskon, että alusta rakentuu vähintään 30-35 mm palkkien yläreunasta, ja sitten 10-15 mm lisää klinkkereille ja kiinnitykselle.

Voisi harkita, voisiko lattianpalkkeja vaihtaa niiden alla, jotta palkit voidaan poistaa sieltä ja rakentaa uusi lattia alemmas, korkeus säädetään tasoitemassalla.

Voit tietenkin asentaa koolauksen alas palkkien väliin ja asettaa purun samalle korkeudelle kuin palkit, sitten raudoittaa ja valaa (ei kipsiä), jolloin rakennat ainakin purun paksuuden verran vähemmän.

Hmm nämä vaikuttavat vaikeammilta/monimutkaisimmilta kuin odotin:(

Täytyy sahata lattia auki ja katsoa miltä se näyttää, ja laittaa kuvia tänne, jotta ne ovat oikein.

Stefan N sanoi:
6.2.3 Muut tilat
Vessoissa, pesutuvissa ja tiloissa, joissa on lämminvesivaraaja, jotka eivät ole märkätiloja määritelmän mukaan kappaleessa 2.1, lattia on varustettava kalvotyyppisellä vesieristysjärjestelmällä (VTgF) tai muulla hyväksytyllä vesieristysjärjestelmällä (VTg). Vesieristys on taitettava seinälle vähintään 50 mm.
Ok, kiitos... voi olla hyvä tietää :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.