Hei. Kirjoitan hiukan eräästä pienestä projektista, jonka haluaisin toteuttaa. Minulla on asunto, jota haluaisin avata hieman. Olen merkinnyt suunnitelmiini, mitä olen TOIVONNUT voivani toteuttaa. Odottelen vastausta siitä, mikä käytännössä voisi olla mahdollista.

Olen päivän aikana hakenut piirustukset ja puhunut rakenne- ja rakennusinsinöörin kanssa. He ryhtyvät tutkimaan asiaa ensi viikon alussa ja selvittävät, mikä on mahdollista ja mikä ei.

Mutta olen niin pirun utelias, että kuulisin mielelläni vähän täältä teiltä asiantuntevilta, jotka ehkä voisitte antaa minulle vastauksen, jotta tiedän, mitä odottaa ;)

Suurempi merkitty seinä on noin 6 m ja olen haaveillut siitä, että se avattaisiin jonkinlaisella kannatuksella noin 2,5-3 m. Rakennusyritys saa varmasti tiedon rakennesuunnittelijalta siitä, mitä tarvitaan ja onko se mahdollista. Pienemmän merkityn seinän haluaisin saada pois niin paljon kuin mahdollista.

Pahoittelen jo etukäteen Sony Ericssonin w880:aa, koska sillä on otettu kuvat suunnitelmista.

Toivottavasti jollakulla on ideoita ja spekulaatioita siitä, onko se mahdollista piirustusten perusteella.

Seinät ovat betonista. Ja pienempi on melko karkeita kivinpaloja, jos se vaikuttaa johonkin. Molemmat seinät ovat 150 mm paksuja. Yläpuolella on niin tylsästi 6 kerrosta.

Ymmärrän, että se näyttää varmasti synkältä minun kannaltani. Mutta vitsit, kaiken pitäisi kai olla järjestettävissä.

Terveisin,

Mujo M

• Arkkitehtoninen piirustus, jossa näkyy huoneiston pohjapiirros, kahdella punaisella merkityllä seinällä, jotka halutaan mahdollisesti poistaa.
  • Asunnon pohjapiirustus merkityillä seinillä, joita suunnitellaan avatavaksi osana projektia.
  • Rakennuksen pohjapiirros, jossa punaiset merkinnät kahdella betoniseinällä keittiön ja olohuoneen välillä; suunnitelmia uudelleenjärjestelyyn.
Jos kyseessä on BRF, sinun täytyy ensin tarkistaa hallitukselta... he voivat täysin kieltäytyä kantavien seinien purkamisesta, riippumatta siitä, mitä rakennusinsinööri sanoo.
Vuokra-asunto niin se on luultavasti täysin mahdotonta.

Oi kiitos nopeasta vastauksesta.

Olen ollut yhteydessä hallitukseen. Tietysti he olivat vähän nyrpeitä. Mutta näyttää siltä, että se voisi onnistua. He pelkäävät varmaankin eniten, että se ei tehdä kunnolla, josta tietysti huolehdin itse. Joten tiistaina saisin varmaankin enemmän tietoa siitä.

Olen lukenut asunto-osakeyhtiölain 7 luvun 7 pykälästä, että täytyy hakea lupaa. Mitä teenkin. Mutta myös, että he eivät voi kieltää.

poiminta
Kuinka osakkeenomistaja saa käyttää huoneistoa

6 § Osakkeenomistaja ei saa käyttää huoneistoa muuhun tarkoitukseen kuin mihin se on tarkoitettu. Yhdistys voi kuitenkin vedota poikkeukseen vain, jos se on huomattavan merkittävä yhdistyksen tai jonkun muun yhdistyksen jäsenen kannalta.
Jos asuinhuoneisto, jota ei ole tarkoitettu vapaa-ajan käyttöön, on juridisen henkilön hallinnassa, huoneistoa voidaan käyttää vain toiselle pysyväisasuntona, ellei muuta ole sovittu.

7 § Osakkeenomistaja ei saa ilman hallituksen lupaa suorittaa huoneistossa toimenpidettä, joka sisältää:
1. puuttumisen kantavaan rakenteeseen,
2. olemassa olevien viemäri-, lämpö-, kaasu- tai vesijohtojen muutoksen, tai
3. muun olennaisen muutoksen huoneistossa.
Hallitus ei saa evätä luvan myöntämistä ensimmäisessä kohdassa tarkoitettuun toimenpiteeseen, ellei toimenpide aiheuta huomattavaa haittaa tai rasitetta yhdistykselle.

Joten minun mielestäni sen pitäisi onnistua, jos kaikki menee sääntöjen mukaan ja tehdään kunnolla?

Firma, joka tekisi sen, oli ilmeisesti saanut vain yhden kielteisen päätöksen, ja se oli kerran valtakunnallisilta rakennuttajilta täällä alhaalla. Samaan aikaan he ovat tehneet useita hsb-huoneistoja. Mutta sehän voi olla myös firman puhetta.

Anteeksi pitkä viesti!

Terveisin,

Mujo M

Miten seinän kanssa meni? Saitko sen alas? Kustannukset?

Ystävällisin terveisin
Magnus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.