Hei!

Istun ja luonnostelen hieman parvekkeen laajennusta, joka tänään on upotettu talon runkoon ja ulottuu vain noin 50 cm. Ylitys lepää 3 tolpan päällä ja parvekkeen leveys on 6,6 metriä. Suunnitelmani on rakentaa ulospäin 2 metriä ja laittaa sinne kantava palkki, joka lepää 3 pylvään päällä. Kantavan palkin päälle laitan 45x145 lattiarungot.

Kysymykset:
  • Pärjäänkö myös 3 pylväällä laajennuksessani? Ne varmasti ottavat hieman enemmän kuormaa, mutta ehkä tämä ei usein ole ongelma? Ajattelin tehdä pylväät samanlaisiksi kuin nykyiset, mikä on kahden 45x120 ja yhden 45x70 yhdistelmä.
  • Minkä kantavan palkin valitsen? Pylväiden väli tulee olemaan 3,4 metriä. Tarvitsenko liimapuun vai voinko laittaa kaksinkertaisen 45x220 (tai jotain muuta)?

Liitän kuvan ulkonäöstä.. Jätä huomiotta vinodiagonaalinen juttu, se oli tarkoitettu portaaksi...
 
  • Luonnos talon sivuprofiilista, jossa oleva parveke tuetaan kolmella pylväällä ja suunniteltu laajennus näkyy. Huomioi diagonaalinen tuki, oletettu portaikko.
  • Arkkitehtoninen piirustus talosta sivuttaisperspektiivistä, joka näyttää nykyisen parvekkeen ja ehdotetun laajennuksen sijainnin, mukana maininta trapetsista.
Pilarien pituus tarvitaan mitoitukseen.
 
Aha, ne ovat 2,50 m
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.