Hei,

Ajattelin asentaa massiiviparkettia, kun remontoidaan mökin yläkertaa, mutta minulla on 800 välillä palkkien välillä. Mitä asiantuntijat suosittelevat lattian paksuudeksi silloin?
Vai pitäisikö laittaa lattialastulevy ja sitten lattia? Mutta se tuntuu vähän keinotekoiselta.

kiitos.

Lattialastulevy c/c 800 kuulostaa vähän niin ja näin ;) puuritiläthän asetetaan 28 mm c/c 600 joten noin 45 mm pitäisi toimia.
En ole kokeillut vaan teen vain arvion ritilän perusteella, puulattia jonka purimme ensimmäisessä talossamme oli noin 35 mm mutta en muista bjälklagen c/c, yli 600 kuitenkin.

Et voi lisätä yhtä palkkia siihen väliin?

Muistaakseni minulla oli 34 mm pontattu puulattia. Luulen myös, että joidenkin lattiajoukkojen välillä oli jopa 750 mm. Ehkä se voisi toimia sinullekin, 34 mm.

Oli 800–900 mm väli lattianiskojen välillä keittiössä. Laitoin välimatkoja ja jouduin leikkaamaan eristystä, mutta siellä on 22 mm lastulevy ja 20 mm pontattu puulattia, koska emme olleet täysin päättäneet lattian tyyppiä – mutta välttyy "narisevalta lattialta".

Vanha keittiö oli todennäköisesti 38 mm pontattu.

Enk Projektet sanoi:
Voisitko lisätä vielä yhden palkin väliin?
Hei,

Kiitos. Tehdään kuten sanot ja täydennetään.
Onko jollain hyviä vinkkejä, kuinka kiinnittää nämä hirsiseiniin? Onko palkkikenkä riittävän vakaa?

t.

Jos sylli (timmerytterväggen) on kunnossa, toki!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.