2 614 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Kuka tietää, onko tämä kantava seinä?
Minulla on kaksi seinää kellarissa, jotka haluaisin purkaa, mutta en tiedä, mitkä ovat kantavia vai ovatko kaikki kantavia siellä alhaalla?
Kaikki seinät ovat leggobetonielementtejä, joten ei voi nähdä, onko siellä mitään paksuja palkkeja tai sellaista kuin puurakenteessa.
Kenen puoleen käännytään, jos haluaa selvittää, mitkä seinät ovat kantavia talossa? Ja mitä tällainen konsultointi voi maksaa suunnilleen? Onko jollain tietoa?
Kiitos etukäteen
Kaikki seinät ovat leggobetonielementtejä, joten ei voi nähdä, onko siellä mitään paksuja palkkeja tai sellaista kuin puurakenteessa.
Kenen puoleen käännytään, jos haluaa selvittää, mitkä seinät ovat kantavia talossa? Ja mitä tällainen konsultointi voi maksaa suunnilleen? Onko jollain tietoa?
Kiitos etukäteen
Tarvitset esim. rakennusinsinöörin, tarkista arkkitehtitoimistot tai sellaiset, jotka tekevät kiinteistöjen katsastuksia. Yleisesti ottaen (mutta ei kannata silti purkaa seiniä tämän perusteella
ovat pitkittäiset seinät kantavia ja poikittaiset usein eivät. Piirustus olisi varmasti antanut riittävästi vastauksia vihjeeksi siitä, onko järkevää investoida katsastukseen. Toisaalta kantavat seinät voi aina jollain tavalla korvata.
Ah, täytyy kysyä sellaiselta. Eikö sinulla ole aavistusta, mihin hintaan se voisi asettua, jos ottaa apua tarkistamiseen?
Minulla on talon piirustukset, joten tarkistan ne huomenna. Ehkä laitan ne tänne, niin ehkä voitte auttaa antamaan vihjeen, onko se kantava vai ei.
Ja juuri sen minun täytyy tietää, täytyykö minun hankkia lisätuki vai ei, kun seinät on joka tapauksessa tarkoitus kaataa
olisi kuitenkin helpompaa ja halvempaa, jos se ei olisi kantava 
Minulla on talon piirustukset, joten tarkistan ne huomenna. Ehkä laitan ne tänne, niin ehkä voitte auttaa antamaan vihjeen, onko se kantava vai ei.
Ja juuri sen minun täytyy tietää, täytyykö minun hankkia lisätuki vai ei, kun seinät on joka tapauksessa tarkoitus kaataa
Klikkaa tästä vastataksesi