2 197 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Väliseinän runko
Hei!
Onkohan täällä joku, joka voisi kertoa, miten mahdollinen väliseinän tukeminen tulisi tehdä lattialle, jossa katonpoikittainen väliosarakenne ei ole linjassa suunnitellun kantavan väliseinän kanssa?
Asetetaanko tukipuut välipalkkien väliin!?!. Mikä on silloin oikea mitoitus ja etäisyys jne..?
Toivottavasti joku täällä ymmärsi, mihin viittaan yllä ilman liitteenä olevaa piirustusta.
Onkohan täällä joku, joka voisi kertoa, miten mahdollinen väliseinän tukeminen tulisi tehdä lattialle, jossa katonpoikittainen väliosarakenne ei ole linjassa suunnitellun kantavan väliseinän kanssa?
Asetetaanko tukipuut välipalkkien väliin!?!. Mikä on silloin oikea mitoitus ja etäisyys jne..?
Toivottavasti joku täällä ymmärsi, mihin viittaan yllä ilman liitteenä olevaa piirustusta.
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Ei mitä tarkoitat? Aiotko rakentaa kantavan sisäseinän paikkaan, jossa välipohjaa ei ole mitoitettu tätä varten (esimerkiksi, jossa planeetan alla on vastaava kantava sisäseinä)?
Parasta, että yrität selittää tarkemmin tai piirrät luonnoksen koko asiasta.
Parasta, että yrität selittää tarkemmin tai piirrät luonnoksen koko asiasta.
Välipohja kulkee samassa pituussuunnassa kuin sisäseinä, jonka haluan asentaa.
Ongelma on, että minun on jollakin tavalla tuettava sitä, jos en asenna sisäseinää sen jälkeen, kun olen asentanut lattialastulevyt, mutta se ei ole oikea tapa toimia. Joten kysymys kuuluu, kuinka tulisi tukea lattian palkkien väliin, mihin aion asentaa kantavan sisäseinän.
Ongelma on, että minun on jollakin tavalla tuettava sitä, jos en asenna sisäseinää sen jälkeen, kun olen asentanut lattialastulevyt, mutta se ei ole oikea tapa toimia. Joten kysymys kuuluu, kuinka tulisi tukea lattian palkkien väliin, mihin aion asentaa kantavan sisäseinän.
Miksi se olisi kantava?
Hen kirjoittaa vain, että alla oleva seinä on kantava.
1. Ruuvaa ja liimaa kiinni pala 28x70 palkkiin kumpaankin puoleen välitilassa.
Yläreuna 28x70 115 mm lattian kantavan rakenteen yläreunan alapuolella.
2. Aseta 45x70 näiden päälle. Viistosahaa ylhäältä palkin sisään. (Jos palkkien väli on cc60).
3. Toista vaiheet 1 ja 2 sopivalla cc-mitalla. Ehkä 60 cm?
4. Aseta 45x120 palkkien suuntaisesti (jos käytät 45x70 seinään) 45x70 päälle.
Tämän pitäisi olla samalla tasolla kuin palkkien tukena tulevalle lattialevylle.
5. Aseta 45x70 45x120 päälle seinän kantena.
Hen kirjoittaa vain, että alla oleva seinä on kantava.
1. Ruuvaa ja liimaa kiinni pala 28x70 palkkiin kumpaankin puoleen välitilassa.
Yläreuna 28x70 115 mm lattian kantavan rakenteen yläreunan alapuolella.
2. Aseta 45x70 näiden päälle. Viistosahaa ylhäältä palkin sisään. (Jos palkkien väli on cc60).
3. Toista vaiheet 1 ja 2 sopivalla cc-mitalla. Ehkä 60 cm?
4. Aseta 45x120 palkkien suuntaisesti (jos käytät 45x70 seinään) 45x70 päälle.
Tämän pitäisi olla samalla tasolla kuin palkkien tukena tulevalle lattialevylle.
5. Aseta 45x70 45x120 päälle seinän kantena.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Kyllä, sillä tavalla saa vakaan asennuksen itse seinälle. Mutta jos uusi väliseinä todella tulee olemaan kantava, eli se ohjaa kattokuorman alas välipohjaan, se ei tunnu hyvältä, ellei sitä ole valmisteltu sitä varten. Käytännössä haluan vastaavan kantavan väliseinän alemmalle tasolle.SBH sanoi:
Välipohja mitoitetaan siten, että se ei notku normaalin huonekalu- ja henkilökuorman alla kyseisessä jännevälissä. Jos tähän lisätään kattokuorma, voi tulla suuria ongelmia, erityisesti täällä pohjoisessa missä asun (lumivyöhyke 3,0).
Jo, tämä foorumi on täynnä webbisurffaavia rakentajia, mutta myös täynnä tietoa ja hyvää tahtoa. En tiedä kuinka tulkitsen sinun "asennepostauksesi".
Moderator
· Stockholm
· 57 895 viestiä
Olen poistanut joitakin ikäviä julkaisuja ja reaktioita niihin.
Katsotaan, voiko keskustelu palata taas oikeille raiteille.
Katsotaan, voiko keskustelu palata taas oikeille raiteille.
Klikkaa tästä vastataksesi