2 841 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Rakennuspuutavara
Aion rakentaa omat kattotuolit kesämökille, ja ajattelin käyttää rakennuspuuta C14-C24. Nyt olen puhunut useiden puuseppien ja "asiantuntijoiden" kanssa, ja he sanovat, ettei ole lainkaan tarpeen käyttää kalliita rahoja leimattuun puuhun, tavallinen höylätty puu käy yhtä hyvin. Jänneväli: 5m. 45x120 riittää heidän mukaansa. Mitä meidän "asiantuntijamme" täällä sanovat? Olen melko asiantuntematon tässä asiassa.
Puutavara voidaan lajitella joko visuaalisesti jolloin oksien koko ja määrä vaikuttavat. Tai sitten puutavara luokitellaan stressitestauksella, jossa se ajetaan pyörien väliin ja taivutus mitataan.matbanan sanoi:
On ihan mahdollista käyttää ei-luokiteltua puutavaraa, jos valitsee pois huonoimmat kappaleet ja lisää hieman mitoitusta. Näin tehtiin ennen
Luokiteltu puutavara on tavallista puutavaraa, joka on lajiteltu, eikä se tule erityisestä vahvakasvuisesta puulajista. Voit lajitella puutavaran ostaessasi sen. Valitse pois puutavara, jossa on oksia, oksanpaikkoja ja halkeamia. Voit myös suunnitella sahauksen siten, että jos laudassa on jokin vika, se sijoittuu mahdollisimman kauas keskeltä. Käännä laudat oikein päin, jotta jos niissä on "kaari", kaari tulee ylöspäin.
Ei ole niin, että tietyt yritykset myisivät "hienoa" puutavaraa ja toiset "huonoa" puutavaraa. Ainakin niillä alueilla, joilla minä ostan, on sama toimittaja eri firmoille.SBH sanoi:
Mutta jos on epäonnea ja saapuu, kun puutavarahyllyt ovat tyhjät ja niistä on valikoima pienentynyt, ei ole paljon valinnanvaraa. Mutta se on kaikille sama. Minulle on toimitettu huonoa puutavaraa "hienosta puukaupasta", ja olen joutunut menemään Rakennusmaxiin täydentämään, ja sieltä löysin todella loistavaa puutavaraa. Joten se ei ole niin yksinkertaista kuin "Rakennusmax=huono", "Kallis kauppa=hyvä". Se voi vaihdella.
Juuri siksi on olemassa lajiteltua puutavaraa.andersmc sanoi:Ei ole niin, että tietyt yritykset myyvät "hienoa" puutavaraa ja toiset "huonoa" puutavaraa. Ainakin niillä seuduilla, missä minä ostan, on sama toimittaja eri liikkeille.
Mutta jos on epäonnea ja sattuu tulemaan, kun puutavarahyllyt ovat tyhjiä ja valikoima vähäinen, silloin ei ole paljoa valinnanvaraa. Mutta se on sama kaikille. Olen saanut huonoa puutavaraa kotiinkuljetettuna "hienosta puutavarakaupasta" ja ollut pakotettu menemään Byggmaxiin täydentämään, ja sieltä olen löytänyt aivan loistavaa puutavaraa. Joten ei se ole niin yksinkertaista kuin "Byggmax=huono", "Kallis kauppa=hyvä". Se voi vaihdella.
niillä kerroilla, kun olen ollut byggmaxilla, olen joutunut seisomaan pitkään saadakseni hyvää puutavaraa.
beijerillä saa myös seistä ja lajitella.
jos beijer tai "kallis" firma toimittaa minulle huonoa puutavaraa, heidän on otettava se takaisin.
alhaisesti luokiteltu puutavara ei ole aina kovin suoraa.
beijerillä saa myös seistä ja lajitella.
jos beijer tai "kallis" firma toimittaa minulle huonoa puutavaraa, heidän on otettava se takaisin.
alhaisesti luokiteltu puutavara ei ole aina kovin suoraa.
Klikkaa tästä vastataksesi