3 837 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Mitkä toiminnot tällä ruuvilla on?
Hei
Löysin tämän ruuvin muutama viikko sitten ja olin kiinnostunut sen rakenteesta. Voiko joku selittää eri osien toiminnan minulle?
Mikä on tarkoitus ruuvin alareunassa olevalla uralla, joka sitten kulkee kierteiden läpi pyörivällä radalla?
Mitä funktiota palvelevat keskellä olevat kierteet, joissa on erilainen nousu?
Mikä on etuna kaulan alapuolella olevilla viivoilla?

Löysin tämän ruuvin muutama viikko sitten ja olin kiinnostunut sen rakenteesta. Voiko joku selittää eri osien toiminnan minulle?
Mikä on tarkoitus ruuvin alareunassa olevalla uralla, joka sitten kulkee kierteiden läpi pyörivällä radalla?
Mitä funktiota palvelevat keskellä olevat kierteet, joissa on erilainen nousu?
Mikä on etuna kaulan alapuolella olevilla viivoilla?

Jacket ulkoreunassa ruuvin kärjessä on poranterä, joten ruuvista tulee itsestään porautuva. Et siis joudu esiporaamaan tai riskeeraamaan, että puu halkeaa, kun ajat ruuvia sisään. Sama pätee "viivoihin" ruuvinkannan alla. Näiden tehtävänä on leikata ruuvinkanta puuhun siististi niin, että se katoaa tyylikkäästi. Jos nämä puuttuvat, ruuvinkanta painuu varsin syvälle puuhun, mikä voi aiheuttaa lastuuntumista tai ison kolon ruuvinkannan ympärille sen sijaan, että se olisi tasainen puun kanssa.
Mitä ne "ylimääräiset" kierteet keskellä ovat, en tiedä, joten odotan innolla jonkun muun selitystä.
Mitä ne "ylimääräiset" kierteet keskellä ovat, en tiedä, joten odotan innolla jonkun muun selitystä.
Kierteet keskellä ovat tarkoitettu auttamaan niiden asioiden kiristämisessä, joita kiinnität ilman että kaikki "voima" kohdistuu ruuvinkantaan.
Toisin sanoen sinun ei tarvitse kiertää ruuvia puoliväliin terassilautaa, jotta se pysyy kunnolla, ylimääräinen kierre tarttuu terassilautaan ja painaa sen alas.
Tämä edellyttää kuitenkin, että käytössä on ruuvi, joka on mukautettu kiinnitettävän materiaalin paksuuteen. Jos ylimääräinen kierre osuu väärään paikkaan, siitä ei ole mitään hyötyä.
Toisin sanoen sinun ei tarvitse kiertää ruuvia puoliväliin terassilautaa, jotta se pysyy kunnolla, ylimääräinen kierre tarttuu terassilautaan ja painaa sen alas.
Tämä edellyttää kuitenkin, että käytössä on ruuvi, joka on mukautettu kiinnitettävän materiaalin paksuuteen. Jos ylimääräinen kierre osuu väärään paikkaan, siitä ei ole mitään hyötyä.
Jäsen
· Västra götaland
· 118 viestiä
Katselin kuvaa uudelleen ja mielestäni tuo "gänga" on hieman liian heikko, voi olla, että se on tarkoitettu vain poraamaan reikää suuremmaksi, jotta ruuvinkannan mahtuu paremmin.
Näin normaalisti vastakierre yleensä näyttää:
http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...uv/trallskruv-grabber-t-rex-black-c4/p-176236
Näin normaalisti vastakierre yleensä näyttää:
http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...uv/trallskruv-grabber-t-rex-black-c4/p-176236
Klikkaa tästä vastataksesi