L
Lindrik: Siinäpä se, ja kiitos avusta. Me lisäämme sen sijaan, että vähentäisimme.
4 vastausta · 11,2k lukukertaa
Larsa
Larsa: Nyt se puretaan! Palaan kuvien kanssa.....
6 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
blob
blob: siistiä, kiitos!
3 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
blob
3 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
T
torparn_i_norrland: Tein näin: Piikkasin pois "yläkerroksen" betonista ja vanhasta pellistä. Minun tapauksessani oli valettu 4-5 cm vanhan pellin päälle. Valetun betonin alla oli kerros asfalttia tai vastaavaa, jonka poistin vuokratulla Flex-koneella Cramosta. Yritin ensin hiomalaikalla eri hiomakivillä. Testasin myös timanttilaikkaa hiomalaikassa, mutta se ei toiminut yhtä hyvin kuin Flex-kone. Poistin noin
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
AndersS: Mutta odota nyt. Kevytbetoniseinän voi porata tavallisella reikäsahalla, ja tässä käytän tavallisesti jatkovarret, jotka löytyvät holkkiavainsarjasta, sekä holkki sopivankokoisena reikäsahan kuusikulmaprofiiliin, jolloin ulottuvuus on helposti 300-400 mm. Porataan sitten reikä suoraan seinän läpi asennusporalla, jota lisäksi käännetään kevyesti siten, että saadaan kallistus
6 vastausta · 7,8k lukukertaa
slacker
slacker: [citat] Locke on aivan oikeassa - alustan on oltava hyvä mosaiikin kiinnittämiseksi. Hio se karkeasti ja ehkä käytä tavallista hiontatasoitetta? 5x5 kestää jonkin verran epätasaisuuksia, mutta jos pöytävalaistuksesta tulee viistovalo, niin naarmut näkyvät. Voi auttaa painamaan laatat paikoilleen esimerkiksi laattakellolla. (painaa noin kymmenen laattaa kerralla) Väitän aina, että
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
Locke
Locke: Ne puristeseinät, jotka olen rakentanut, ovat olleet puusta. Yksinkertaisesti aseta kynnyslankku lattialle, mittaa kuinka pitkät pystytukien tulee olla (vähennä hammarbandin osuus) ja lisää muutama mm saadaksesi hieman jännitystä siihen. Tähän on lisättävä, että seinät, jotka olen rakentanut sillä tavalla, ovat olleet betonia olevissa kerrostaloasunnoissa. Kannattaa vilkaista,
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
anders07
anders07: Sehän ei pitäisi vaikuttaa, jos se tapahtuu eristyksen alapuolella. Se on samanlaista kuin sinun Nivellgolv, sen alla on myös kosteaa... //Anders
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Ensimmäisen viestin kuva näyttää sähkösinkityn teräksisen reglan.
14 vastausta · 8,9k lukukertaa
·
T
ToveK: Olemme remontoimassa vanhaa "Skånehuset" ja pohdimme nyt, mitä tehdä seinille. Ne ovat valmistettu savitiilestä ja osittain savitiilestä sekä tiilestä. Haluamme rappata kaikki ja pohdimme, mitä rappauslaastia pitäisi käyttää. Haluaisimme ripustaa ja kiinnittää tavaroita seiniin ilman, että pintakerros putoaa! Mikä nykyään käytännössä tapahtuu... Aiomme rapata myös keittiön
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
xibeca
xibeca: Olen itse käyttänyt starret multi mph -reikäsahoja reikien poraamiseen juuri kompaktilaminaatissa hyvällä tuloksella. http://www.flinks.se/#m=v&sv=starret&pg=1&p=68574&l=148918
2 vastausta · 4,6k lukukertaa
S
skribi: Kiitos Locke! Tuntui spontaanisti siltä, että sitä ei pitäisi olla, mutta en uskaltanut ottaa riskiä!
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
vojma
vojma: Olen tehnyt oman Excelissä, johon syötän juoksu/neliömetrihinnat saadakseni selville kokonaiskustannuksen. Täytyy vain muistaa kaikki kerrokset.
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Miksi et säilyttäisi kipsiä? Sen painon vuoksi se on paljon parempi äänieriste kuin OSB, ja myös parantaa hieman paloturvallisuutta. OSB:tä käytetään enimmäkseen, jotta olisi jotain "mihin ruuvata" kun kipsi on pintamateriaalina. Mutta kun puupaneeli on pintamateriaalina, et tarvitse OSB:tä?
6 vastausta · 3,9k lukukertaa
N
nyigammalthus: Kiitos! Uskon, että ajan myötä kaikentyyppisiä bruk/sementti on käytetty korjauksissa. Tällä kertaa ajattelin kuitenkin yrittää korjata itse (koska julkisivu on joka tapauksessa täysin epätasainen) ja koska minun pitää nyt laittaa bruk useita senttimetrejä, tuntuu tärkeältä valita oikea materiaali. Kävän huomenna ohimennen firma, joka myy kalkkibruk.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
M
mickelinoe: Ok mutta kiitos sinulle! Nyt tiedän ainakin, mitä mittoja yleensä on olemassa! :)
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Näyttää toimivan "asiantuntijan" mukaan: http://www.betong.se/?p=2997
3 vastausta · 19,9k lukukertaa
S
spiskrok: Johto, jolla on ilmoitettu kestävyys 1000 kg, kestää enemmän ennen kuin se katkeaa. Miten ajattelit kiinnittää sen? Vaikuttaa siltä, että kiinnityspisteestä tulee heikoin lenkki.
11 vastausta · 7,0k lukukertaa
vojma
vojma: http://www.aljosmide.se/default.asp?lnkid=1 On jotain, jota kutsutaan "Pitegångjärniksi" ja jota käytetään kellariluukuihin.
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
D
Derlandser: Aivan niin, kiitos vastauksesta.
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
Micc: Eikö kenelläkään ole mielipidettä? Toimiiko se, jos vesi nousee niin korkealle...?
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
D
Derlandser: En oikeastaan tiedä, pitäisikö levyn olla niin paksu, mutta siinä sanottiin, että voisi käyttää teräslevyä/kuitusementtilevyä, jonka tulisi olla vähintään 8 mm, ehkä levyn voisi olla ohuempikin?
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
V
vagabondo: Halusin sovittaa ulko-ovemme autotallin oveen ja käytin saunapaneelia ulkopuolella. Käytin PU-liimaa ja siitä tuli todella hyvä.
7 vastausta · 33,9k lukukertaa
joflopp
joflopp: Saitko ostettua cementin? Muutenhan siellä oli tänään tarjolla jonkin verran standardcementtiä. :)
16 vastausta · 14,8k lukukertaa
Buuzzz
Buuzzz: Olen ollut uppoutunut työhön kellarissa, mutta kiitos kaikista vastauksista. Vastatakseni tiettyihin kysymyksiin kyllä, se on kellarin seinä ja kyllä se on ulkoseinä! Harkitsen itse asiassa possum77:n neuvoa ruuvata paneeli ja käytän Festool T15 joten ruuvaaminen ei ole ongelma :)
9 vastausta · 7,0k lukukertaa
L
Limträ: [citat] Kiitos vastauksesta. Se on vanha tenttikysymys, josta olin epävarma. Hauskaa on, että minullakin oli sama ajatus, joten siinä ehkä pitäisi lukea seinät sijaan bjälklag. En ymmärrä, miten he ovat kiinnittäneet metalliprofiilit muuten.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
G
Gurex: Niin kauan kuin seinän takana on hyvä ilmanvaihto, OSB toimii erittäin hyvin. Jos kyseessä on vain varasto, voi jättää levyt 5 cm lattian ja katon väliin. Göran
4 vastausta · 6,9k lukukertaa
B
b8q: Yleensä talossa sisäilma on kosteampaa kuin ulkoilma, joten halutaan estää sisäilman kosteus jäähtymästä ja tiivistymästä seinän sisään, missä se voi aiheuttaa homevaurioita. Siksi höyrynsulku sijaitsee eristyksen sisäpuolella. Sinun ei siis pitäisi olla huolissasi siitä, että seinästä tulee liian tiivis, jos asennat kipsilevyn sisäpuolelle.
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
vojma
vojma: Vaihtoehto 1 on hyvä. Varmista vain, että merkitset sekä kattoon että lattiaan, mistä kukin seinä alkaa ja päättyy. 90 asteen ristilaser (kuten Bosch GLL3-80) on hyvä olla tällaisissa tapauksissa.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
·
L
LinneaochJohan: Olemme juuri ostaneet 70-luvun talon ja olemme parhaillaan kunnostamassa sitä! Olemme myös aloittaneet portaikon kunnostamisen, se maalataan valkoiseksi ja mieluiten haluamme jonkinlaisen maton askelmille. Kysymys on, mikä on paras!? Muovimatto vai kokolattiamatto!? Tietenkin hintakin on tärkeä, koska talossa on myös muita asioita, jotka on tehtävä!!!! Olemme ajatelleet tehdä kaiken
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.