14 699 lukukertaa ·
16 vastausta
15k lukukertaa
16 vastausta
Mitä on valkoinen portlandsementti?
Sivu 1 / 2
Kuten otsikko kuuluu, mitä on valkoinen portlandsementti?
Minulla on mahdollisuus ostaa suurempi määrä edellä mainittua
ja olen ajatellut käyttää sementtiä, kun aion muurata tukimuuria.
Ajattelin sekoittaa ja valaa perustuksen ja sitten muurata tukimuurin katukivistä.
Terveisin:Jimmy
Minulla on mahdollisuus ostaa suurempi määrä edellä mainittua
ja olen ajatellut käyttää sementtiä, kun aion muurata tukimuuria.
Ajattelin sekoittaa ja valaa perustuksen ja sitten muurata tukimuurin katukivistä.
Terveisin:Jimmy
Portland-sementti on "tavallinen" sementti - se, jota käytetään betoniin ja laastiin.
Onko se tanskalainen sementti, jota olet saanut käsiisi?
EDIT: Kaikki sementti, jota käytetään, on luokiteltu - katso, voitko löytää lisätietoa kuten "CEM II 42.5" jne.
Onko se tanskalainen sementti, jota olet saanut käsiisi?
EDIT: Kaikki sementti, jota käytetään, on luokiteltu - katso, voitko löytää lisätietoa kuten "CEM II 42.5" jne.
Muuten näyttää siltä, että "BASF-huset" Linnéplatsenilla Göteborgissa on ainakin pintakerros yllä mainitusta sementistä.
http://www.heidelbergcement.com/NR/...50-4242-A3D1-C68CE41F2999/0/Vitcement_Eng.pdf
http://www.heidelbergcement.com/NR/...50-4242-A3D1-C68CE41F2999/0/Vitcement_Eng.pdf
Jos se on Aalborg-sementtiä, muista valaa nopeasti. R 52,5:n jälkeen tarkoittaa rapid ja se kovettuu nopeammin kuin tavallinen rakennussementti (CEM II 42,5 N). Lisäksi sinun pitäisi mieluummin ostaa ulkokäyttöön tarkoitettua laastia tai ostaa betonia betonivalmistajalta. Muutoin on erittäin suuri riski, että tukimuuri halkeaa pakkasessa.
Kuinka pitkä on naru? 
Se riippuu erittäin paljon ympäristön lämpötilasta. Ruotsissa käytetään pääasiassa kolmea sementtiä; Anläggning, Bygg ja SH (nopeasti kovettuva).
Jos aiot työskennellä kylmässä, nopeampi sementti toimii hyvin. Ero johtuu pääasiassa jauhamisasteesta. Mitä hienompi jyvä, sitä suurempi spesifinen pinta-ala ja nopeampi puzzolaanireaktio.
Tavallista muurauslaastia sekoitetaan lapion avulla suoraan sekoittimessa. Etsi verkosta, niin löydät reseptejä.
Se riippuu erittäin paljon ympäristön lämpötilasta. Ruotsissa käytetään pääasiassa kolmea sementtiä; Anläggning, Bygg ja SH (nopeasti kovettuva).
Jos aiot työskennellä kylmässä, nopeampi sementti toimii hyvin. Ero johtuu pääasiassa jauhamisasteesta. Mitä hienompi jyvä, sitä suurempi spesifinen pinta-ala ja nopeampi puzzolaanireaktio.
Tavallista muurauslaastia sekoitetaan lapion avulla suoraan sekoittimessa. Etsi verkosta, niin löydät reseptejä.
Joten jos ymmärrän oikein, tätä voi käyttää kuten "tavallista" sementtiä, vain että se kuivuu nopeammin?
En ole huolissani laastin sekoittamisesta, mutta olen huolissani, että laastista tulee huonompaa laatua kuin jos sekoittaisin sen "tavallisella" std-sementillä....
En ole huolissani laastin sekoittamisesta, mutta olen huolissani, että laastista tulee huonompaa laatua kuin jos sekoittaisin sen "tavallisella" std-sementillä....
Kiitos paljon avustanne.
Silloin tuntuu siltä, että ostan sen.
Vain yksi viimeinen kysymys...
Viklar03
Sanot "Käyttö tulee olemaan samanlaatuista kuin mikä tahansa Portlandsementti"
Onko Portland-sementissä jotain erityistä?
Silloin tuntuu siltä, että ostan sen.
Vain yksi viimeinen kysymys...
Viklar03
Sanot "Käyttö tulee olemaan samanlaatuista kuin mikä tahansa Portlandsementti"
Onko Portland-sementissä jotain erityistä?