Hei Torparn, oletko saanut mitään vastauksia/ideoita viime kerrasta lähtien?
En ole kokeillut, mutta aion itsekin maalata betoniterassini ja ehkä
se voi toimia, se onhan vedenpitävä ja kestää kulutusta ym. valmistajan mukaan "bäst i test".
Olisi mielenkiintoista kuulla joltakulta, joka on maalannut kattoterassin tällaisella
materiaalilla, jos ne kestävät käytön vuosien jälkeen. / Christian

Kuulostaa jännittävältä!! Meillä on sama tilanne ja olemme ajatelleet, että joskus meidänkin pitäisi hoitaa terassi kuntoon. Huone terassin alla on aika kostea...

Haluatko kuvailla, miten teit ja ajattelit? Miten ajattelit ilman kiertoa plåtin ja betonin kanssa?

Joo, harmi että kukaan muu ei vastannut, mutta sait hyvää apua joltakin muulta - mahtavaa! Palvelu merkitsee PALJON.
Tämä sopii minulle täydellisesti, haluaisin kuitenkin mieluummin saada jonkun iloisemman värin kuin harmaa tai valkoinen.
Minulla on tällä hetkellä toki muovikatto terassini yli, joka ohjaa pois sateen ym., mutta olisi mukavaa pystyä istumaan avoimen taivaan alla kevät- ja syysauringossa ilman huolta vedestä alapuolisessa huoneessa.
// Christian

Tein näin:
Piikkasin pois "yläkerroksen" betonista ja vanhasta pellistä. Minun tapauksessani oli valettu 4-5 cm vanhan pellin päälle.
Valetun betonin alla oli kerros asfalttia tai vastaavaa, jonka poistin vuokratulla Flex-koneella Cramosta. Yritin ensin hiomalaikalla eri hiomakivillä. Testasin myös timanttilaikkaa hiomalaikassa, mutta se ei toiminut yhtä hyvin kuin Flex-kone. Poistin noin 1-2 cm niin, että puhdas ja hieno betoni tuli esiin.
Sekoitin Sika Topsealin ohjeiden mukaan ja käytin suurta pensseliä/harjaa maalatakseni kaksi kerrosta päälle.
Sitten ruuvasin ja asetin tavallisen pellin (TP20) runkotolppien väliin. Ruuvasin 45x45 tukia oikeassa kulmassa pellin tueksi. Käytin silikonia saumoissa pellin ja tukirungon välissä tiivistämiseksi.
Ruuvasin terassilaudan päälle.

Näyttää pitävän tiiviisti. Peltirakenteen läpi tuleva vesi valuu helposti pois betonista, eikä kosteutta näytä tunkeutuvan kellariin alapuolella.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.