Jos minulla on tavallinen ulko-ovi, jota pidän kuitenkin rumana, ja haluaisin peittää sen sileällä levyllä, mitä minun pitäisi silloin käyttää? Levy ei tarvitse lisätä jäykkyyttä, ja haluaisin, että levy olisi mahdollisimman ohut, mieluiten 2-4 mm. Mitä minun pitäisi käyttää, MDF, vaneri, paneeli, muuta?

Maali?

Ulkopuoli vai sisäpuoli? Minulla oli ovi, jossa edellinen omistaja oli korvannut ulkopuolen 4 mm vanerilla. Se ei ollut nätti, ja korvasin oven, koska se oli hajoamassa. Mikä on nykyisen oven ongelma? Eikö sitä voi maalata? On vaikeaa pitää 4 mm:n paksuista levyä suorana, jos et voi liimata koko pintaa.

Liimata koko pinta ei varmaan ole ongelma, pitäisikö minun käyttää tavallista puuliimaa tai PL400 tai jotain muuta?
Ongelma on, että haluan löytää halvan ulko-oven, ja useimmissa halvoissa ulko-ovissa on rumia urakuvioita ja korvaisin etuosan jollakin, joka muistuttaa talon muita ovia. Hyvin harvat halvat ulko-ovet ovat täysin sileitä.

• Tykkään
Suzuki2004
  • Laddar…
Oveen, jonka rakensin, käytin polyuretaaniliimaa. Se kestää kosteutta melko hyvin. Tavallinen puuliima (PVAC) löytyy sekä sisä- että ulkokäyttöön, mutta sillä on kuitenkin melko rajallinen kosteudenkestävyys. Ongelma on saada puristuspaine koko pinnalle. Jos sinulla on pääsy viilupuristimeen, ei ole ongelmaa. Muussa tapauksessa voit laittaa juuri liimatun oven ilmatiiviiseen pussiin ja liittää sen tyhjiöpumppuun. Minä tein niin, ja jos sen saa tarpeeksi tiiviisti, se riittää puristuspaineeksi. Voit mahdollisesti laittaa lastulevyn liimatun levyn ja tyhjiöpussin väliin, jotta mahdolliset epätasaisuudet eivät kulkeudu levyn läpi.

• Tykkään
Trossv
  • Laddar…
hakaninorr sanoi:
Mitä minun pitäisi käyttää, MDF, plywood, paneli, jotain muuta?
HDF-levy on juuri mitä etsit.

isolde sanoi:
En HDF-skiva är precis vad du söker.
Kiitos vinkistä, se on varmasti oikea, koska useimmat ostetut ovet rakennetaan HDF:llä. Ruuvanko vai liimaanko HDF:n? Mistä löydän HDF:ää? Ei Byggmax, Cheapy tai Beijer ole niitä nettisivuillaan.

Halusin sovittaa ulko-ovemme autotallin oveen ja käytin saunapaneelia ulkopuolella. Käytin PU-liimaa ja siitä tuli todella hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.