3 668 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Tiiliseinän/julkisivun rakentaminen
Hei,
Taloni lisärakennus on rakennettu seuraavalla tavalla. Ajattelin kysyä teiltä asiantuntijoilta, vaikuttaako se oikein tehdyltä:
Laskettu ulkoa sisäänpäin:
1. Tiili
2. Ilmarako
3. Asfaboard
4. Rimat/eristys
5. Diffuusiotiivis paperi
6. Rakennuslevy
Olen kuullut, että ilmarako on tärkeä. Olen tarkistanut sen ulkoapäin ja se on olemassa alas perustukseen asti.
Kiitos etukäteen!
Taloni lisärakennus on rakennettu seuraavalla tavalla. Ajattelin kysyä teiltä asiantuntijoilta, vaikuttaako se oikein tehdyltä:
Laskettu ulkoa sisäänpäin:
1. Tiili
2. Ilmarako
3. Asfaboard
4. Rimat/eristys
5. Diffuusiotiivis paperi
6. Rakennuslevy
Olen kuullut, että ilmarako on tärkeä. Olen tarkistanut sen ulkoapäin ja se on olemassa alas perustukseen asti.
Kiitos etukäteen!
Kiitos vastauksesta!
Pohdin kahta asiaa.
Itse seinä näyttää toimivan hyvin ilmanvaihdon suhteen, mutta haluaisin vaihtaa byggplattan (tretex) kipsiin. Tämä helpottaisi tulevaa tapetointia. Voiko tämä aiheuttaa ongelmia eli tuleeko seinä liian tiiviiksi?
Luulin, että diff pappen pitäisi olla suoraan asfaboardin sisäpuolella, mutta ehkä se on oikein kuten se on nyt edellä mainittuna?
Pohdin kahta asiaa.
Itse seinä näyttää toimivan hyvin ilmanvaihdon suhteen, mutta haluaisin vaihtaa byggplattan (tretex) kipsiin. Tämä helpottaisi tulevaa tapetointia. Voiko tämä aiheuttaa ongelmia eli tuleeko seinä liian tiiviiksi?
Luulin, että diff pappen pitäisi olla suoraan asfaboardin sisäpuolella, mutta ehkä se on oikein kuten se on nyt edellä mainittuna?
Yleensä talossa sisäilma on kosteampaa kuin ulkoilma, joten halutaan estää sisäilman kosteus jäähtymästä ja tiivistymästä seinän sisään, missä se voi aiheuttaa homevaurioita. Siksi höyrynsulku sijaitsee eristyksen sisäpuolella. Sinun ei siis pitäisi olla huolissasi siitä, että seinästä tulee liian tiivis, jos asennat kipsilevyn sisäpuolelle.
Klikkaa tästä vastataksesi