F
Fjelie 17: 2 cm - ja mitä tehdä luotilangalla? Vaihtoehto kuviosahaukselle on pehmeä lista. Minulla oli huono päivä muurauslastoineen tallin pesuhuoneessa, joten ostin muutamia vaahtomuovilistoja ja liimasin ne paikoilleen. Näyttävää? Tuskin, mutta tarkoituksenmukaista.
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
Michael86
Michael86: En ole koskaan kuullut sellaisesta putsista. En kuitenkaan ole muurari! Jos löydät vain tavallista putsia, ei ole varmaan väärin hieman lisätä ilmanvaihtoa! Muistelen, että raja on 200:ssa.
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
P
pemo700: Kiitos vastauksistanne. Harkitsen hieman, mitä olette sanoneet. Toinen vaihtoehto voisi olla käyttää bröstpanel ja maalata yläosa, jolloin panel ja hukka vähenevät.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
PeterJeffrey
PeterJeffrey: sain vinkin kirjasta, joka vaikuttaa todella hyvältä - 'Pohjoismaiset puut ja puulajit' mm. metsänhoitaja T. Dahlgrenilta, julkaissut 'Arkus Förlag'. Se mitä olen tähän mennessä nähnyt ja lukenut, on ollut mielestäni hyvää!
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
J
johnologi: Kiitos vastauksesta, kyllä se on hieman erilainen alusta. Olen tarkistanut T2:n kanssa ja heidän Isolectansa voidaan laittaa betonia vasten (päästää mahdollisen kosteuden läpi). Aion laittaa kosteussulun puun ja betonin väliin.
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
H
hsandstrom: Hei, kyllä siellä on sisustettu yläkerta päällä. Aion tehdä reiän sisäseinään toiselle puolelle ja tutkia palkin olemassaoloa tai olemattomuutta.
11 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Fruppe
Fruppe: Hei, ilman että olen nähnyt kuvia, epäilen että oven yläpuolella ei ole mitään kantavaa. Ottaisin juhdan ja sahaisin 1,5 cm aukon ja kovertaisin sen, mutta jos et "uskalla" ottaa riskiä, voit höylätä karmia hieman yläosasta. Onnea!
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
N
Nisken: Mutta se oli todennäköisesti luokka 3 block EI luokka 5 Leca, vai mitä?
11 vastausta · 13,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: Halvin ratkaisu on ostaa letkuja ja putkilistoja uppovalua varten (http://golvvarmebutiken.se/Vattenburen-golvvaerme/Foer-ingjutning). Sitten kaadat kaiken päälle tasoituslaastia. Maksoin hieman yli 30.000kr 3,6 m3 täyttölaastista ja pumpusta. Tämä tietysti edellyttää, että olet laittanut eristyksen uuden lattian alle! Minulla on LK EPS 16, styroksilevyt 1mm alumiinilevyllä. Materiaali
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
N
Nisken: Tältä muuraus näyttää, kun saumat on täytetty SPUF:lla Parempi eristysarvo kuin tämä on luultavasti vaikea saavuttaa ISO-Blockilla, ehkä noin 0.12?
2 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
B
beniblasnok: Hei! Olen tilannut autotallipaketin, jonka olen pystyttänyt, ja pohdin nyt, miten rakentaisin seinän. Näyttää tällä hetkellä tältä ulkoa sisäänpäin... Paneeliverhous-----> Tuulensuoja----> 145 pystysuorat koolaukset, joiden välissä on 45*45 vaakapuut Pitäisikö minun eristää 45 mm niiden vaakapuiden välissä ja sitten 95 niiden sisäpuolella? Voinko eristää suoraan
0 vastausta · 885 lukukertaa
N
noone70: Ok, kiitos vastauksista!
4 vastausta · 5,1k lukukertaa
B
Beppo: Se, että se kuumenee käytettäessä, on ymmärrettävää, mutta siihen menee vain noin 10 sekuntia ajaa sitä alas/ylös, joten ylikuumenemisen suhteen lämmön voi melkein jättää huomiotta.
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
M
mmotor: Ajattelen laajennusta ja aion tehdä omat lattianiskat, haluaisin mielelläni näkemyksiä lattianiskoista. Lattianiskoihin ajattelin käyttää 2 kpl 2" x 4", yksi yläosaan ja yksi alaosaan sekä noin 12 mm OSB-levyä reglarin välissä (molemmilla puolilla). Lattianiskan pitäisi olla noin 33 cm korkea sekä eristää lattia sahanpurulla, sitten pitäisi laittaa lattialämmityksellä
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
D
Danne_83: [citat] Näyttää olevan vain 15G pistoolille ja haluaisin mieluummin ostaa 16G, koska naulat ovat edullisempia. Kuitenkin epäröin naulapistoolin ostossa. Valinta on paineilmalla toimivan Bosch GSK 64:n ja kaasukäyttöisen Hitachi NT65GS:n välillä. En tiedä, haluanko kaasukäyttöisen, ja jos valitsen Boschin, voin yhtä hyvin ostaa Bosch GSK 6434:n ja käyttää 1,8 vinonauhaista dyckert.
8 vastausta · 18,1k lukukertaa
D
dosken: Joo ok, näyttää siltä että siitä tulee muovitonta. Säästyyhän siinä vähän rahaa/aikaa lisäksi. Syynä siihen, että sahanpuru on poissa, on varmaankin se, että sitä putosi sänkyyn sen jälkeen kun poistimme tretexen sisäkatosta...vaikka purujen alla oli pahvia. Kiitos vastauksistanne!
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
M
MBjörling: Sain ilmestyksen, Irrota keskirungosta ja asenna siihen portti 45 mm säännöistä. Silloin jätät kaikki muut kannattelevat säännöt paikoilleen. Laita päälle OSB-levy, sitten kipsi. Uusi kysymys on, pitäisikö purkaa pontattu puutavara koko matkalta ylös ja korvata se OSB:llä. Vai käyttää uudelleen purkamasi pontattu paneeli.
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
anders07
anders07: [citat] Joo, nyt olen... Täysin arvotonta rollata voin kertoa! Ehkä se voi toimia, jos aikoo tasoittaa jotain tasaista, kuten lattiaa, mutta seinä tai katto on vain unohdettava. Rollista irtoaa huonosti, joten täytyy kastaa kunnolla, ja se mikä sitten irtoaa, tulee paksuina kerroksina. Olisi siinä tapauksessa tehokkaampaa ottaa pieni lapio ja heittää seinälle... >( Kuitenkin tasoite on
8 vastausta · 34,6k lukukertaa
M
Macarus: Muutamalla karkealla pultilla pitäisi olla mahdollista kiinnittää kiertyvä sääntö uuteen vahvistussääntöön. Ongelma on varmaan siinä, että ei halua "kiertää takaisin" vanhaa sääntöä liikaa, koska se voi horjuttaa muun rakenteen, joka on asettunut nykyisen säännön muodon mukaan. Riippuu toki siitä, mitä sen päällä lepää, en oikein näe sitä kuvista. Yleisesti ottaen
3 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
S
studiomannen: Hei! Miten tämän 4 metrin pituisen seinän voi parhaiten poistaa mielestänne? Kuinka suuri palkki olisi "overkill"? Luulen, että liimapuupalkki olisi liian korkea alhaisen kattokorkeuden, 2,30 m, vuoksi, joten kallistun teräspalkkiin. Edellytykset: 1800-luvun hirsitalo kahdessa kerroksessa. 4 metrin hirsiseinä keittiön ja eteisen välissä on poistettava pohjakerroksessa talon lyhyellä
0 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Tavallisesti ilmestyy Blocketissa.
4 vastausta · 9,8k lukukertaa
larsbj
larsbj: Oletetaan, että ikkunan pitäisi pysyä paikoillaan ja näkyä ulkoa? Siinä tapauksessa eristys muovi kipsi sisäpuolella
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
S
Stefan_A: Kiitos paljon vastauksista. Työ alkaa viikonloppuna tai seuraavana viikonloppuna riippuen siitä, mitä aikaa on käytettävissä. /Stefan
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
F
Fred vom Jupiter: Sain päähäni, että täytyy olla 5 plusastetta muutaman vuorokauden ajan, jotta voisi työskennellä sementin kanssa, joten olen luopunut projekteistani tältä vuodelta ja odotan kevättä.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
Alimaj
Alimaj: Kiitos kaikista vastauksista! Nyt on vähän enemmän lihaa luiden ympärillä.
8 vastausta · 14,1k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Haluaisin väittää, että lisärengaat ovat tarpeettomia 6 mm lisäykselle. Varmista vain, että kytkimiä/pistorasioita kiinnittävät ruuvit ovat riittävän pitkiä. Todennäköisesti ne ovat.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
N
nombz: Ja samana päivänä kun kirjoitin postauksen, sain laskun. Hieman alle 7100kr työstä ja materiaalista (1m HEB180).
45 vastausta · 17,0k lukukertaa
·
Z
ZipLock: Ok, kiitos vastauksesta. Kuulostaa turvalliselta.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Pidempi ruuvi, jos on vanhoja dosor.....
3 vastausta · 840 lukukertaa
I
inspectah44: Kiitos vinkeistä. Kuitenkin luulen, että ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Koska en aio laittaa eristettä pidemmälle kuin mitä kuvassa näkyy, ihmettelin oikeastaan, mitä pitäisi käyttää sen tiiviiksi saamiseksi ulkopuolelta. Joku tyyppi saumausmassa ehkä? Drevremsan asennan sisäpuolelta jälkikäteen.
3 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.