Tämä saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta koska on parempi olla jälkiviisas etukäteen, kysyn silti ennen kuin olen ehtinyt aloittaa rakentamista.

Aion rakentaa seinän kahden huoneen väliin. Koska molemmille puolille seinää tulee vaatekaappeja, seinään tulee keskelle ulkonema, jotta kaapit ovat seinän tasalla. Kysymykseni on, kuinka minun tulisi rakentaa ulkonema parhaalla mahdollisella tavalla. Olen liittänyt luonnoksen kahdesta ratkaisusta, joita olen ajatellut. Ajatuksena on, että ruskea esittää koolauksia, punainen on ruuvit ja musta kipsilevyt.

Olen ajatellut tehdä kuten vaihtoehdossa 1, eli rakentaa pitkät seinät ensin ja sitten kiinnittää poikittainen seinä "päälle" kipsilevyjen. Onko tämä sopiva ratkaisu vai pitäisikö tehdä kuten vaihtoehdossa 2, jossa kipsilevyt eivät mene päällekkäin, mutta tarvitaan hieman enemmän koolauksia koko ulkoneman saamiseksi?

Kaksi rakennusratkaisua seinän tukipuiden sijoittelulle, joissa vaihtoehdossa 1 tukipuut päällekkäin ja vaihtoehdossa 2 tukipuut ilman päällekkäisyyttä.

Edit: Sain kuvan lisättyä kaksi kertaa ja nyt en voi poistaa toista. Toivon, että ymmärrätte tämän.

• Kaksi seinärakenteen vaihtoehtoista luonnosta, vaihtoehto 1 ja vaihtoehto 2, näyttävät erilaisten väliseinien puurungot ja kiinnityskohdat.
Viimeksi muokattu:
Vaihtoehto 1 on hyvä. Varmista vain, että merkitset sekä kattoon että lattiaan, mistä kukin seinä alkaa ja päättyy. 90 asteen ristilaser (kuten Bosch GLL3-80) on hyvä olla tällaisissa tapauksissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.