Yrittäjällä on taulukoita, jotka näyttävät eri materiaalien kustannukset per metri tai m2. Esim. 145 mm puurunko vakiovallille maksaa x kruunua per metri. Eriste x kruunua jne. Silloin on helppo laskea eri rakenteiden kustannukset (lisää kaikki metrihinnat ja kerro ne kokonaisseinän pituudella Valmis!) Samoin neliöhinnat katolle ja lattialle.

Tietääkö kukaan, mistä löytyy tällaisia taulukoita netistä? Ainakin jokseenkin ajankohtaisia tietysti.

Mikael_L
Byggmax kotisivu, ehkä ... ;)

Minulla on tapana tarkistaa sieltä, en yleensä saa merkittävästi parempaa hintaa sitten paikallisesta puutavaraliikkeestäni.

Onko heillä sellaisia taulukoita siellä? En löydä mitään. En tietenkään tarkoita, että juoksumetri-hintoja puutavaralla jne. Vaan hintoja valmiille seinälle. Kuten oikealla rakennusurakoitsijalla on, kun he laskevat rakennushanketta.

Tässä on esimerkki siitä, mitä etsin. Tämä ei ole juoksumetrihinta puutavaralle vaan mitä seinän rakentaminen materiaalilla maksaa. On kuitenkin olemassa paljon yksityiskohtaisempia taulukoita, jotka sisältävät myös katon ja lattian jne. Tämä taulukko on koulutehtävästä, ja hinnat ovat luultavasti vanhoja, luulen (huolimatta uudesta päiväyksestä).

Olen tehnyt oman Excelissä, johon syötän juoksu/neliömetrihinnat saadakseni selville kokonaiskustannuksen. Täytyy vain muistaa kaikki kerrokset.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.