7 017 lukukertaa ·
9 vastausta
7k lukukertaa
9 vastausta
Teräskiskot + paneeli?
Olen yrittänyt löytää vastausta pohdintaani, mutta kun etsin, löydän liikaa tietoa.
Ongelmani on, että aion asentaa (ulkoseinän) teräsrangoilla ja seinään haluan kiinnittää vaakapaneelin. Miten minun pitäisi kiinnittää tämä teräsrankoihin?
Vai pitäisikö minun jättää teräsrangat pois ja asentaa puunangat 10-30 mm ulkoseinästä sen sijaan. Silloin minulla ei ole ongelmia kiinnittääkseni paneelia...
Ongelmani on, että aion asentaa (ulkoseinän) teräsrangoilla ja seinään haluan kiinnittää vaakapaneelin. Miten minun pitäisi kiinnittää tämä teräsrankoihin?
Vai pitäisikö minun jättää teräsrangat pois ja asentaa puunangat 10-30 mm ulkoseinästä sen sijaan. Silloin minulla ei ole ongelmia kiinnittääkseni paneelia...
mäh!
Olen edessäni täysin saman kysymyksen kanssa (sisäpuolinen kellariseinä siis). En ole vielä päättänyt, kuinka teen, mutta panelin ruuvaaminen on kuten sanottu yksi vaihtoehto, jos vain löytää hyvän ruuvin. Toinen vaihtoehto, jota olen pohtinut, on ruuvata pystysuora 20x45 rima pystysuoraan terässääntöön ja sitten naulata paneli siihen. Ilmaraolla takana silloin. Matti_75 tarkoitti luultavasti jotain vastaavaa.
Olen edessäni täysin saman kysymyksen kanssa (sisäpuolinen kellariseinä siis). En ole vielä päättänyt, kuinka teen, mutta panelin ruuvaaminen on kuten sanottu yksi vaihtoehto, jos vain löytää hyvän ruuvin. Toinen vaihtoehto, jota olen pohtinut, on ruuvata pystysuora 20x45 rima pystysuoraan terässääntöön ja sitten naulata paneli siihen. Ilmaraolla takana silloin. Matti_75 tarkoitti luultavasti jotain vastaavaa.
Viimeksi muokattu:
Paneelin kiinnittäminen sujuu erinomaisesti, jos on kunnollinen ruuvinväännin. Kun käyttää värisointuvia ruuveja (esim. valkoinen valkoiseen paneeliin), tulos näyttää myös hyvältä. Itse käytän yleensä grabber gipsskruv 3,9x32. "Ripusta" kulmaviivain laudan päälle, kun kiinnität ruuvin, niin se asettuu samaan kohtaan joka kerta 
Viimeksi muokattu:
Olen ollut uppoutunut työhön kellarissa, mutta kiitos kaikista vastauksista.
Vastatakseni tiettyihin kysymyksiin kyllä, se on kellarin seinä ja kyllä se on ulkoseinä!
Harkitsen itse asiassa possum77:n neuvoa ruuvata paneeli ja käytän Festool T15
joten ruuvaaminen ei ole ongelma
Vastatakseni tiettyihin kysymyksiin kyllä, se on kellarin seinä ja kyllä se on ulkoseinä!
Harkitsen itse asiassa possum77:n neuvoa ruuvata paneeli ja käytän Festool T15
joten ruuvaaminen ei ole ongelma
Klikkaa tästä vastataksesi