Olen yrittänyt löytää vastausta pohdintaani, mutta kun etsin, löydän liikaa tietoa.
Ongelmani on, että aion asentaa (ulkoseinän) teräsrangoilla ja seinään haluan kiinnittää vaakapaneelin. Miten minun pitäisi kiinnittää tämä teräsrankoihin?
Vai pitäisikö minun jättää teräsrangat pois ja asentaa puunangat 10-30 mm ulkoseinästä sen sijaan. Silloin minulla ei ole ongelmia kiinnittääkseni paneelia...

Onko se kellarin seinä?

Sinun täytyy ruuvata paneeli, vaihtoehtoisesti ruuvata kiinni en spikregel.

mäh! :)
Olen edessäni täysin saman kysymyksen kanssa (sisäpuolinen kellariseinä siis). En ole vielä päättänyt, kuinka teen, mutta panelin ruuvaaminen on kuten sanottu yksi vaihtoehto, jos vain löytää hyvän ruuvin. Toinen vaihtoehto, jota olen pohtinut, on ruuvata pystysuora 20x45 rima pystysuoraan terässääntöön ja sitten naulata paneli siihen. Ilmaraolla takana silloin. Matti_75 tarkoitti luultavasti jotain vastaavaa.

Viimeksi muokattu:
Lisäeristän juuri nyt taloa teräsrimoilla. Tutustu Lindab RFLEX:iin.

Paneelin ruuvaaminen vaikuttaa työläältä - on parempi naulata.

Olisin asentanut höyrynsulun teräspalkkeihin ja sitten ohuen listan, esimerkiksi 22x45 kuten hehehe kirjoittaa. Sitten paneeli tämän päälle.

Paneelin kiinnittäminen sujuu erinomaisesti, jos on kunnollinen ruuvinväännin. Kun käyttää värisointuvia ruuveja (esim. valkoinen valkoiseen paneeliin), tulos näyttää myös hyvältä. Itse käytän yleensä grabber gipsskruv 3,9x32. "Ripusta" kulmaviivain laudan päälle, kun kiinnität ruuvin, niin se asettuu samaan kohtaan joka kerta ;)

Viimeksi muokattu:
vojma sanoi:
Olisin asentanut höyrysulun teräspalkkien päälle ja sitten ohuen listan, tyyliin 22x45 kuten hehehe kirjoittaa. Sitten paneeli tämän päälle.
Missä sinä olet palkkien kanssa, jos käytät höyrysulkua, toivottavasti et kellarissa oman onnesi vuoksi.

Anteeksi, en ymmärtänyt, että kyseessä oli kellariseinä. Luin vain "ulko seinä".

Olen ollut uppoutunut työhön kellarissa, mutta kiitos kaikista vastauksista.
Vastatakseni tiettyihin kysymyksiin kyllä, se on kellarin seinä ja kyllä se on ulkoseinä!
Harkitsen itse asiassa possum77:n neuvoa ruuvata paneeli ja käytän Festool T15
joten ruuvaaminen ei ole ongelma :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.