11 184 lukukertaa ·
4 vastausta
11k lukukertaa
4 vastausta
Laske kipsin kulutus
Ahoi!!
Aion asentaa kipsiä taloon, jonka minä ja kumppanini olemme ostaneet. Miten pitäisi laskea kipsin menekki? Olemme laskeneet seinien ja katon neliömetrit, mutta emme ole vähentäneet seinät ja ikkunat.
Olemme kuitenkin arvioineet, että ikkunoiden ja ovien pinta-ala on karkeasti 47m2. Jokainen levy on 3m2. 47m2 jaettuna 3m2:llä on 15,6 levyä.
Mutta koska ehkä kaikkia levyjä/jäännöspaloja voi käyttää optimaalisesti, mietin, kuinka monta levyä minun pitäisi vähentää alkuperäisestä laskelmasta. 15 levyä vai vähemmän?
Hämmentävää?
// Lindrik
Aion asentaa kipsiä taloon, jonka minä ja kumppanini olemme ostaneet. Miten pitäisi laskea kipsin menekki? Olemme laskeneet seinien ja katon neliömetrit, mutta emme ole vähentäneet seinät ja ikkunat.
Olemme kuitenkin arvioineet, että ikkunoiden ja ovien pinta-ala on karkeasti 47m2. Jokainen levy on 3m2. 47m2 jaettuna 3m2:llä on 15,6 levyä.
Mutta koska ehkä kaikkia levyjä/jäännöspaloja voi käyttää optimaalisesti, mietin, kuinka monta levyä minun pitäisi vähentää alkuperäisestä laskelmasta. 15 levyä vai vähemmän?
Hämmentävää?
// Lindrik
Ainoa mitä sinun tarvitsee tehdä on laskea tilan kokonaispinta-ala, lisää siihen 10% jotta se ehkä riittää. Aseta kokonaiset levyt ovien ja ikkunoiden päälle, sahaa pois ja heitä pois se, mitä jää jäljelle. Muista, ettet koskaan aloita koko levyllä nurkassa, leikkaa pois noin 7 cm, jotta tasoitereuna katoaa. Siis ei vähennystä ovista ja ikkunoista!
Klikkaa tästä vastataksesi
