2 576 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Mosaiikki ja epätasainen alusta
Ajattelin laittaa vähän valkoista lasimosaiikkia (5 x 5 cm verkossa) keittiön tiskialtaan yläpuolelle ja minulla on muutamia kysymyksiä 60-luvulta olevan rapatun tiiliseinän alustasta.
Kun otin alas vanhat laatat, aika paljon rappauksesta (noin 2 cm paksu) irtosi mukana, ja olen tasoittanut sen kipsilaastilla. Pinta ei kuitenkaan ole täysin tasainen, vaan siinä on pieniä virheitä, kuten kohoumia ja koloja muutaman millimetrin verran, sekä suurempia epätasaisuuksia. Jos laitan metrin mittaisen vatupassin, eroavaisuus voi olla jopa sentin verran.
Mitä mieltä olette, voiko mosaiikin laittaa suoraan tähän vai pitääkö se tasoittaa jollain? Haluan välttää remontoimista kipsilevyjen kanssa. Kuinka "anteeksiantava" mosaiikin asettaminen on?
Kun otin alas vanhat laatat, aika paljon rappauksesta (noin 2 cm paksu) irtosi mukana, ja olen tasoittanut sen kipsilaastilla. Pinta ei kuitenkaan ole täysin tasainen, vaan siinä on pieniä virheitä, kuten kohoumia ja koloja muutaman millimetrin verran, sekä suurempia epätasaisuuksia. Jos laitan metrin mittaisen vatupassin, eroavaisuus voi olla jopa sentin verran.
Mitä mieltä olette, voiko mosaiikin laittaa suoraan tähän vai pitääkö se tasoittaa jollain? Haluan välttää remontoimista kipsilevyjen kanssa. Kuinka "anteeksiantava" mosaiikin asettaminen on?
Locke on aivan oikeassa - alustan on oltava hyvä mosaiikin kiinnittämiseksi. Hio se karkeasti ja ehkä käytä tavallista hiontatasoitetta?Locke sanoi:
5x5 kestää jonkin verran epätasaisuuksia, mutta jos pöytävalaistuksesta tulee viistovalo, niin naarmut näkyvät.
Voi auttaa painamaan laatat paikoilleen esimerkiksi laattakellolla. (painaa noin kymmenen laattaa kerralla)
Väitän aina, että laatoituksen onnistuminen riippuu alustasta, ja se pitää paikkansa...
Klikkaa tästä vastataksesi