Uudella Nivell-järjestelmällä ja mekaanisella poistoilmalla olemme todenneet, että tarvitsemme lisää tuloilmaa, sillä talossa on nyt huomattava alipaine.

Meillä on tiiliverhotut kevytbetoniulkoseinät, joiden paksuus on yli 40 cm. Yksi tiilikerros ulkopuolella.

Miten saan tehtyä reiän tämän läpi hyvällä tavalla?

Onko olemassa reikäporaa (joka ei maksa tuhansia euroja), joka hoitaa sen?

Terveisin,
Anders

Muuten voit porata paljon pieniä reikiä ympyrään pienemmällä poralla. Tai vuokrata kärkiporakoneen.

Vuokraa timanttipora tai timanttiporaa käyttävä mies.

Kiitos ehdotuksista... Olin jo soittanut joihinkin vuokrausyrityksiin, mutta kenelläkään ei ole niin pitkää (syvää) reikäsahaa. Haluan saada läpi tällaisen: http://www.bygghemma.se/inomhus/var...n/vaggventil-tilluft-fresh-tl80f-dbs/p-166941

Reiän tulee olla 125 mm halkaisijaltaan ja ne, joiden kanssa olen puhunut, ovat sahoja, jotka menevät 150 mm syvälle, mutta sillä en pääse läpi, vaikka poraisin molemmilta puolilta...

Ulkoseinä tiilineen on siis 400 mm paksu.

Ystävällisin terveisin,
Anders

Ilmeisesti vuokraajilla on jatkoja... Olen nyt löytänyt koneen ja poran! :)

//Anders

Mutta odota nyt. Kevytbetoniseinän voi porata tavallisella reikäsahalla, ja tässä käytän tavallisesti jatkovarret, jotka löytyvät holkkiavainsarjasta, sekä holkki sopivankokoisena reikäsahan kuusikulmaprofiiliin, jolloin ulottuvuus on helposti 300-400 mm.
Porataan sitten reikä suoraan seinän läpi asennusporalla, jota lisäksi käännetään kevyesti siten, että saadaan kallistus ulospäin mahdollisen kondenssiveden varalta.
Sen jälkeen se on vain sisäpuolelta kevytbetoniin 127 mm reikäsaha tavallisessa bimetallissa, maksaa noin 125;- + kiinnikkeet, kunnes saavutetaan tiiliseinä. Jäljelle jää porata tiilen läpi ulkopuolelta ja luulisin, että reikäsahakin hoitaa tämän, koska tiili on huokoista, ellet kyseessä ole toinen julkisivukivi, jota vain kutsuttiin "tiiliseinäksi".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.