On pieni kysymys!

Ajattelin rakentaa seinäpalan, joka on ulkoseinä, sekä eristää jne.

Kuinka edetä olemassa olevan ulkoseinän "höyrynsulun" kanssa, pitäisikö se avata ja poistaa, ja sitten asentaa uusi rakenteilla olevan seinän sisäpuolelle?
seinä on noin 1 metrin leveä ja 0,2 m syvä.

Kiitollinen vastauksesta.
 
Höyrynsulkua voidaan asentaa 1/3 seinän sisään, joten se riippuu olemassa olevan seinän ja uuden paksuudesta.
 
Onko sinulla höyrysulku ulkoseinässä, oletko tarkistanut sen vai onko se arvaus? Kuinka vanha talo on?
Taloissa, joissa on höyrysulku, ulkoseinillä on yleensä kohtuullinen eristys jo valmiiksi.
 
se on arvaus talo on vuodelta 67, :)
 
Epävarma siitä, onko sinulla mitään, joten arvaus olisi, että sinulla ei ole muovia seinässä. Olisin silti purkanut vanhat seinälevyt ja tarkistanut olemassa olevan eristyksen, jotta se on hyvä ja ehjä ilman tyhjiöitä. Mutta tämä on hieman riippuvainen rakenteesta, esim. Hultsfredshus käytti jonkin aikaa kuitulevyä, ja silloin voit säädellä suoraan poistamatta mitään. Henkilökohtaisesti en olisi laittanut muovia seinään tämän tyyppisessä lisäeristyksessä, vaan OSB+Kipsi seinään. Ja varmista, ettei sinulla ole rakosia katon ja lattian kohdalla, vaan että se on tiivis. Riippuen siitä, millainen perustus sinulla on, tarkistaisin, miten se on eristetty tässä osassa. Meidän -60-luvun kellaritalossamme ei ristikkopalkki ollut täytetty ulkoseinän suuntaan, ja huomasimme, että lattia oli kylmempi. Joten remontin aikana olen avannut lattian ulkoseinän kohdalta ja täyttänyt ristikkopalkin ulkoseinän suuntaan ja 600mm sisäänpäin, mikä vastaa puolta eristelevyä, mutta vain lattian vaihdon yhteydessä. Tämä teki suuren eron erityisesti siellä, missä meillä oli kulma kahdella ulkoseinällä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.