pbengtsson sanoi:
Maalasin eilen raaka MD-oven lattialämmityspaneelia vasten (noin 70X80 cm). MDF oli 19mm paksu ja olin lukenut tämän ketjun ennen maalaamista. Maalasin takapuolen kerran ja etupuolen 2-3 kertaa. Nyt näen heti, että ovi on taipunut vuorokauden jälkeen. Olen asettanut sen pystyasentoon kuivumisen ajaksi. Katsotaan, suoristaako se itsensä, kun maali on kuivunut kunnolla. Taipuminen tapahtuu sille puolelle, jota maalasin eniten.
todella mielenkiintoista kuulla, suoristuuko levy kuivuttuaan.

maalasitko pensselillä - kuinka tasainen siitä tulee?
(olen miettimässä, maalaanko itse vai lähetänkö jauhemaalattavaksi)
 
Maalattu telalla, jotta saadaan sama rakenne kuin seinillä (se on luukku, jonka tulisi olla mahdollisimman huomaamaton). Oli maalari kaikkien ikkuna- ja karmitasojen luona, jotka oli tehty mdf:stä, ja tästä näkee harjan jäljet, jos on todella tarkka.
Viedä se lakattavaksi on varmaankin kätevin tapa, siitä tulee helppo ja todella hyvä lopputulos. Ei myöskään kovin kallista. Olen sahannut rikki aika monta IKEA-peitelevyä ja -luukkua, ja ne ovat MDF:stä (yhtäläinen MDF:n kanssa, jota olen itse ostanut) ja ne ovat lakattuja eikä ne taivu, mutta samaa maalaustulosta ei voi saavuttaa itse.
 
Nostetaan tämä

Vain varmuuden vuoksi: riittääkö siis, että maalaa MDF-levyn takapuolen, jos aikoo tapetoida etupuolen? Miksi olisi kätevää viedä lakattavaksi (oletan, että koko levy lakataan) verrattuna siihen, että maalaisi itse? Kukaan ei näe takapuolta, joten se voi näyttää vähän miltä tahansa?
 
Tulisi myös voida ratkaista jollakin pohjamaalilla ennen tapetointia.
 
Onko kenelläkään vinkkejä siitä, miten pidätte MDF:n suorana?

Minulla on 30 mm MDF, jota käytetään sisäoviksi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.