13 517 lukukertaa ·
18 vastausta
14k lukukertaa
18 vastausta
Mdf on vääntynyt. Kuinka saada suorat?
Sivu 1 / 2
Ostin pari 32mm MDF-levyä. Suoria ja hienoja suoraan puutavaraliikkeestä. Toimme ne kotiin ja veimme suoraan sisälle. Nyt kun asetamme ne pystyyn, näen, että ne ovat vääntyneet noin 1-2 cm keskeltä. 1200x2400. Tuleeko tämä kuntoon? Aion nimittäin käyttää niitä sisäliukuoviin.
Uskoisin, että niiden saaminen järjestykseen on vaikeaa. Voi olla, että niistä tulee aika hyvät, jos ne saavat roikkua jonkin aikaa, mutta täysin tasaisia ne tuskin ovat.
Kaiken levymateriaalin tulisi aina olla tasaisesti tai roikkua.
Kaiken levymateriaalin tulisi aina olla tasaisesti tai roikkua.
Ne olivat tasaisina 8 kappaleen nipussa. Kuivaa ja hyvää rakennusliikkeessä, sitten suoraan kotiin. Leikkasin ja ripustin, ja heti huomasi, että ne olivat vääntyneet.MB77 sanoi:
kun maalaat ne, se paranee varmasti, kokeile maalata yksi puoli (kupera) niin näet, oikeneeko se. huomasin tämän, kun laitoin tapettia noin 2m*60cm mdf-kaapinoveen - oli aivan uskomatonta, kuinka paljon ovi taipui siihen suuntaan, jossa tapetti oli. olin pakotettu laittamaan tapettia myös toiselle puolelle ja se oli täysin suora.
Kuulostaa hauskalta, mutta minun täytyy kokeilla. Tiedän miten asiat voivat lähteä liikkeelle, kun ne kuivuvat tai kastuvat.vagabondo sanoi:kun maalaat ne, se paranee varmasti, kokeile maalata yksi puoli (kovera) niin näet, suoristuuko se. huomasin tämän, kun laitoin tapetin noin 2m*60cm mdf-kaapinoveen - oli ihan uskomatonta kuinka paljon ovi taipui siihen suuntaan, mihin tapetti oli kiinnitetty. oli pakko laittaa tapetti myös toiselle puolelle ja siitä tuli ihan suora.
Ongelma suurempien MDF-levyjen maalaamisessa on, että ne pitäisi maalata molemmilta puolilta samanaikaisesti, mikä ei ole aivan helppoa.
Kuinka suuria liukuovesi ovat tulossa? Jotta välttyisit niiden vääntymiseltä tulevaisuudessa, on suositeltavaa laittaa kehys ympärille.
Kuinka suuria liukuovesi ovat tulossa? Jotta välttyisit niiden vääntymiseltä tulevaisuudessa, on suositeltavaa laittaa kehys ympärille.
Ne ovat noin 950x2300cmMB77 sanoi:
Kysymys kuuluu, miltä kehys ympärillä näyttäisi?
Lattateräs reunojen ympärille?
Edit: tässä on linkki niihin, joita tarkoitin.
http://www.byggahus.se/forum/mobels...era-fardiga-verk-till-allman-beskadan-20.html
http://www.byggahus.se/forum/mobels...era-fardiga-verk-till-allman-beskadan-20.html
Testi litteestäraudalla tekee siitä hieman paremman, mutta ei täysin hyvää. Olen kokeillut asettaa MDF:n lattialle. Ne ovat silloin melkein täysin suoria. Ruuvataan sitten 8 mm paksut litteärautat pitkiin sivuihin. MDF nousee ylös ja on sitten taas noin 5 mm kiero keskeltä
Se siis kääntää 8 mm paksuja litteärautoja. Seuraava testi on 10 mm paksu litteärauta ja sitten "ylitaivuttaa" ovea hieman. Eli pitää se tasaisella lattialla, mutta antaa sen taivuta hieman vastakkaiseen suuntaan kuin mihin se haluaa taivuta, kun nostan oven pystyyn.
Se siis kääntää 8 mm paksuja litteärautoja. Seuraava testi on 10 mm paksu litteärauta ja sitten "ylitaivuttaa" ovea hieman. Eli pitää se tasaisella lattialla, mutta antaa sen taivuta hieman vastakkaiseen suuntaan kuin mihin se haluaa taivuta, kun nostan oven pystyyn.
En usko, että se auttaa siirtymään 10mm, valitettavasti. Jotta se toimisi, tarvitaan T-profiili vahvistamaan sitä, mutta jos profiili poistetaan, on suuri riski, että se palaa takaisin.
L-profiili voi toimia myös.
L-profiili voi toimia myös.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Pyyhi levy kuperalta puolelta, laita se ylöspäin tai vasten patteria. Jos se on ollut pinossa, ulkopuoli tulee kosteammaksi tai kuivemmaksi ja se vääntyy väistämättä.
Kun se on suora, anna sen seistä pystyasennossa ja maalaa, kun se on suora.
Protte
Kun se on suora, anna sen seistä pystyasennossa ja maalaa, kun se on suora.
Protte
MB77
Valitettavasti en voi asentaa L-profiilia, koska siitä tulisi paksumpi kuin 30 mm.
prototypen
Outoa on, että tässä vaiheessa niiden pitäisi olla kuivia.
Olleet sisällä talossa lämmössä 2 kuukautta.
En usko maalaukseenkaan, koska miten maali voisi tietää tarkalleen missä haluan oven taipuvan niin sanotusti?
Onko aina pyrkimys, että levy olisi täysin suora?
Valitettavasti en voi asentaa L-profiilia, koska siitä tulisi paksumpi kuin 30 mm.
prototypen
Outoa on, että tässä vaiheessa niiden pitäisi olla kuivia.
Olleet sisällä talossa lämmössä 2 kuukautta.
En usko maalaukseenkaan, koska miten maali voisi tietää tarkalleen missä haluan oven taipuvan niin sanotusti?
Onko aina pyrkimys, että levy olisi täysin suora?
