6 268 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Kipsikohdat eri kulmilla
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Ajattelin käyttää paperinauhaa (taipumispisteillä) kun tasoitan.
Kyseessä 13 mm kipsi, (en halua käyttää metalliprofiilia nurkissa) ei microlit vaan aion maalata sitten.
Kysymykset:
1. ulkokulmassa 90 astetta, annetaanko toisen levyn ulottua toisen levyn ohi?
2. sisäkulmassa 90 astetta, annetaanko toisen levyn ulottua toisen levyn ohi?
3. sisäkulmassa 135 astetta leikataanko molemmat levyt viistosti vai annetaanko reunojen vain kohdata?
4. ulkokulmassa 135 astetta (=225 astetta) leikataanko molemmat levyt viistosti?
jos levyt pitää leikata viistosti, miten tämä tehdään?
Kyseessä 13 mm kipsi, (en halua käyttää metalliprofiilia nurkissa) ei microlit vaan aion maalata sitten.
Kysymykset:
1. ulkokulmassa 90 astetta, annetaanko toisen levyn ulottua toisen levyn ohi?
2. sisäkulmassa 90 astetta, annetaanko toisen levyn ulottua toisen levyn ohi?
3. sisäkulmassa 135 astetta leikataanko molemmat levyt viistosti vai annetaanko reunojen vain kohdata?
4. ulkokulmassa 135 astetta (=225 astetta) leikataanko molemmat levyt viistosti?
jos levyt pitää leikata viistosti, miten tämä tehdään?
Käytin kyllä metallikulmaa mutta...
1. Ulkokulma, annoin toisen levyn mennä toisen ohi.
2. En ymmärrä miten muuten pitäisi tehdä? Geringsnitt? Turhaa työtä siinä tapauksessa, sinähän pakkeloit.
Aseta toinen levy kulmaan ja toinen vastaan.
3. En ole itse tehnyt, mutta olisin varmaan antanut levyjen kohdata ja täyttää pakkelilla sitten.
4. Anna yhden levyn tulla yli, sahaa pistosahalla, jota pidät "toista seinää" vasten.
Aseta seuraava kipsilevy, tasoita sitä muutaman sentin verran. Sahaa pistosahalla, jota nyt pidät ensimmäistä laittamaasi kipsiä vasten.
Pakkeloi.
1. Ulkokulma, annoin toisen levyn mennä toisen ohi.
2. En ymmärrä miten muuten pitäisi tehdä? Geringsnitt? Turhaa työtä siinä tapauksessa, sinähän pakkeloit.
Aseta toinen levy kulmaan ja toinen vastaan.
3. En ole itse tehnyt, mutta olisin varmaan antanut levyjen kohdata ja täyttää pakkelilla sitten.
4. Anna yhden levyn tulla yli, sahaa pistosahalla, jota pidät "toista seinää" vasten.
Aseta seuraava kipsilevy, tasoita sitä muutaman sentin verran. Sahaa pistosahalla, jota nyt pidät ensimmäistä laittamaasi kipsiä vasten.
Pakkeloi.
Remontoija
· Västragötaland
· 875 viestiä
Jos sinulla on lapsia, sinun pitäisi ehkä harkita metallikulmien asentamista, sillä Bobbycar ja lastenvaunut eivät ole ystävällisiä gyproc-ulkokulmille. Äitini on lisäksi vetänyt keskusimurin letkua liian monta kertaa kulman ympäri, ja letku on nyt syönyt itsensä senttimetrin syvyydelle gyprocissa isäni harmiksi.
Mutta minun piti valmistaa omat metallikulmaprofiilit omille 135 asteen kulmilleni 90 asteen profiileista, kenelläkään ei ollut 135:ia kotona.
Mielestäni on myös helpompi tasoittaa, vain asettaa metallikanttia vasten ja vetäistä, se on aina täydellinen. Metallin tukikantin puuttuessa se voi helposti muuttua hieman aaltoilevaksi.
Mutta minun piti valmistaa omat metallikulmaprofiilit omille 135 asteen kulmilleni 90 asteen profiileista, kenelläkään ei ollut 135:ia kotona.
Mielestäni on myös helpompi tasoittaa, vain asettaa metallikanttia vasten ja vetäistä, se on aina täydellinen. Metallin tukikantin puuttuessa se voi helposti muuttua hieman aaltoilevaksi.
Laita paperinauha ja liimaa/tasoita se kiinni. Jos sitten huomataan jonkin/vuosien jälkeen, että se kuluu ei-toivotulla tavalla, kannattaa tarkistaa ratkaisu, eihän se ole mikään valtava työ. Me kulutamme kuitenkin eri tavoin talojamme.
Klikkaa tästä vastataksesi