5 324 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Savuvahinkoasunto, poistetaanko tapetti?
Hei!
Olen juuri ostanut asuntoa, jota on tupakoitu sisällä, ja ajattelin, että se olisi helppo korjata hieman pohjamaalilla ja muilla hauskoilla keinoilla.
Mutta nyt kun aion todella tarttua ongelmaan, minulla on hieman pohdittavaa.
Vaihtoehto 1:
Pakkaa reiät, hio, pese ja maalaa nykyisen tapetin päälle pohjamaalilla.
Vaihtoehto 2:
Poista tapetit kunnes pääset betoniin, tasoita, hio, tasoita, hio, pese, maalaa pohjamaalilla.
Vaihtoehto 3:
Pese ja maalaa pohjamaalilla.
Ainoa mitä mietin on, jos poistan tapetit, täytyykö minun tasoittaa laajasti? Jos ei, tarvitsenko todella pohjamaalia? (imeytyykö nikotiini betoniin?)
Vaihtoehto 1 tuntuu siltä, että maalaan vain ongelman päälle sen sijaan, että poistaisin sen.
Jotkut seinät ovat sileitä kun taas toiset ovat vain 1 mm ulospäin oleva kyhmy.
Kiitollinen kaikesta avusta ja kaikista vastauksista! Tunnen itseni niin hämmentyneeksi.
HUOM! Olen aiemmin ainoastaan maalannut seiniä, joten minulla ei ole kokemusta laajasta tasoittamisesta.
Olen juuri ostanut asuntoa, jota on tupakoitu sisällä, ja ajattelin, että se olisi helppo korjata hieman pohjamaalilla ja muilla hauskoilla keinoilla.
Mutta nyt kun aion todella tarttua ongelmaan, minulla on hieman pohdittavaa.
Vaihtoehto 1:
Pakkaa reiät, hio, pese ja maalaa nykyisen tapetin päälle pohjamaalilla.
Vaihtoehto 2:
Poista tapetit kunnes pääset betoniin, tasoita, hio, tasoita, hio, pese, maalaa pohjamaalilla.
Vaihtoehto 3:
Pese ja maalaa pohjamaalilla.
Ainoa mitä mietin on, jos poistan tapetit, täytyykö minun tasoittaa laajasti? Jos ei, tarvitsenko todella pohjamaalia? (imeytyykö nikotiini betoniin?)
Vaihtoehto 1 tuntuu siltä, että maalaan vain ongelman päälle sen sijaan, että poistaisin sen.
Jotkut seinät ovat sileitä kun taas toiset ovat vain 1 mm ulospäin oleva kyhmy.
Kiitollinen kaikesta avusta ja kaikista vastauksista! Tunnen itseni niin hämmentyneeksi.
HUOM! Olen aiemmin ainoastaan maalannut seiniä, joten minulla ei ole kokemusta laajasta tasoittamisesta.
Muutama kulho etikkaa tai ozonikone, joka käy muutaman vuorokauden, pitäisi poistaa savunhaju. Muista vain, että kun käytät ozonikoneita, ei saa olla ketään asunnossa, kun se on päällä. Tämän jälkeen asunto on tuuletettava kunnolla, ennen kuin siellä voi oleskella.
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Olen vain amatööri, mutta näin tein meidän savuisessa keittiössä: Poista irtonainen tapetti, maalaa halvalla pohjamaalilla (ostin Rustasta), pakkeloi kaikki epätasaisuudet (tapettisaumat, ruuvinreiät jne), tapetoi tapetilla. En käyttänyt erityistä estomaalia, mutta se riippuu siitä, maalaatko seinäsi vai tapetoitko.
Jos maalat kattoa, pese ensin maalarinpesulla.
Luulen, että on enemmän työtä poistaa kaikki tapetti. Silloin sinun on pakko levittää laajaa pakkelia, koska betoni on liian epätasainen maalattavaksi.
Jos maalat kattoa, pese ensin maalarinpesulla.
Luulen, että on enemmän työtä poistaa kaikki tapetti. Silloin sinun on pakko levittää laajaa pakkelia, koska betoni on liian epätasainen maalattavaksi.
Klikkaa tästä vastataksesi