Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
meckis: siellä on pelti nimeltä LPP50/50 tai ppb 100. se on rei'itetty keskeltä, jotta se on helppo taittaa haluttuun kulmaan! aja sitten kipsilevy saumattomasti vastakkain. viimeistele elastisella saumausaineella. tulee TÄYSIN ilman halkeamia. pelti estää liikettä. elastinen sauma pitää sen koossa. saumaaminen nauhalla kulmissa on äärettömän tuskallista ja tarpeetonta. olen rakentanut
Oldboy: Googla ympäri massiivisia lattioita, esim. Siljan. Niitä on monia eri kokoja, ja voi olla eroa muutama mm valmistajasta toiseen. Muuten ei ole kovin suuri asia ostaa hieman paksumpi lattialauta ja höylätä se. Höylää yhtä paljon molemmin puolin, jotta pontti tulee oikein vanhaan nähden, ja tarkista vanhan pontin mitta, jotta se sopii. Muuten voi ehkä jättää pontin huomiotta
AnneFi: Nyt laatikoiden rakentaminen on täydessä vauhdissa Valitsin Ikean gångjärn keittiökaappien oville. Halvin vaihtoehto, ja sitten tulee kaasujouset kaksi/kansi :)
Eddi Thomason: Rakennusmenetelmä yksivaiheisilla tiivistetyillä julkisivuilla puutaloissa ei todellakaan jätä mitään marginaalia. Jos liikenteessä olisi omaksuttu samat olemattomat marginaalit, olisi saanut syytteen liikenteen varomattomuudesta. Klassisen autovertauksen mukaisesti! Tätä kai kutsutaan systeemivirheeksi!? Kun kehitettiin rakennusmenetelmä, unohdettiin ottaa huomioon se, mitä kutsutaan
Gabbe1: Ei vastaus kysymykseesi, mutta mielestäni ehdottomasti tyylikkäintä olisi avoin pohjaratkaisu, jossa savupiippu seisoo keskellä. Tee siitä kokonaisuus haluamallasi pintakäsittelyllä ja asenna tyylikäs kamiina. Uudessa rakennuksessani, jossa on avoin pohjaratkaisu, olemme valinneet muurata (tiilillä) savupiipun modernin kamiinan ympärille.
DaHooF: Kiitos nopeasta vastauksesta! Se lienee parasta, että jätämme seinän koskemattomaksi ja ehkä laajennamme oviaukkoa 10-20 cm sekä nostamme korkeutta, jotta minun ei tarvitse jatkuvasti lyödä päätä karmiin.
Segge: Kiitos vinkistä, illalla pitää leikata se viimeinen osa. Joten jonain päivänä viikolla liimataan se yhteen.
Osis: Okei. Eli rakennusinsinööri... Se on myös huolen aihe, kun alkaa ajatella talon muita osia. Minulla on liukuovikaappi yläkerrassa talon vastakkaisella puolella, jota ei saa suljettua. Kun työntää ovet ulkoseinää kohti, ne rullaavat nopeasti takaisin huoneeseen. Joten siellä meillä on seuraava lattia, joka kallistuu voimakkaasti. [bild]
MathiasS: Ovet ympärillä on kehys, jota en halua leikata esteettisistä syistä. Tavallinen kattolista ei peitä rakoa karmin ja katon välillä. Minun täytyy yksinkertaisesti tehdä pieni testi ja katsoa, miltä se näyttää. Olisi mukavaa, jos voisi jyrsiä jonkin profiilin päällyslistaan, jotta se ei olisi vain sileä ja tylsä.
titanium: Yksi vaihtoehto on tasoittaa lattia viimeisten desimetrien verran ennen alajuoksua niin, että saat siitä loivan kaltevuuden. Sekoita tasoite paksuksi, jotta voit melkein levittää sitä. Aseta pieni kaistale kattopahvia tai vastaavaa L-muotoon lattian ja alajuoksun kulmaan. Sitten sinun täytyy verhoilla seinä paneelilla tai vastaavalla niin, ettei sade/lumi pääse tasoitetun reunan taakse.
Erkan44: Voisin ottaa yhteyttä johonkin yritykseen, jotta se tehdään tyylikkäästi. Soita ja kysy joltakin grind-yritykseltä, vaikka heillä ei olisi ratkaisua verkkosivullaan, he voivat varmasti auttaa sinua. Ota yhteyttä johonkin lähelläsi olevaan yritykseen tai esimerkiksi Accessa AB:hen, http://www.accessa.se. Toivottavasti löydät ratkaisun.
orparn: Ostaa suurempi tallriksventil? Onhan olemassa 200x200 mm koossa.
anders07: Meillä on ulkopuolella lukittava kiertovipu. Eli ensin täytyy avata lukitus ja sitten kiertää, kuten parvekkeen oven kahvaa, jotta frikopplingen poistuu käytöstä. Meillä on kokonainen portti (ilman ikkunaa) ja ”karmi”, joka sijaitsee portin yläpuolella, joten videon temppu ei toimi meillä... :)
Stefan N: Seinällä on Tretex-levy.
etiol: Pelkkä ajatus siitä, että olisi kasvanut riski kondensaatio-ongelmiin, jos muovi laitetaan väärin, eihän silloin ollakaan niin tyhmä, että ottaisi sen riskin ja laittaisi muovin seinän sisälle... Se on kuin lottoa, jossa on suuri riski, että myöhemmin tulee ongelmia. Ja kuka maksaa, jos menee pieleen ja kaikki on tehtävä uudelleen... On todistettu, että kun muovin laittaa
norrbottenstorpet: Kaikki riippuu siitä, mistä kuormasta oikeastaan puhumme ja mille pinnalle se jakautuu, mutta ilman faktoja uskon, että se on hyvin epäilyttävää. Kun asetat suuren kuorman pienelle pisteelle levyllä, saatat saada aikaan taipumista ja halkeilua. Mutta voi olla mahdollista löytää ratkaisuja, jotka sekä ulkonäöltään että toiminnaltaan käyttäytyvät kuten perinteinen tiiliseinänä
etiol: Hei .. minusta se vaikuttaa viisaalta päätökseltä. kuten sanot, siellä onhan kellari alla.... Eti..
saiter: Ei taida olla koira... Tee reikä pistosahalla tai poraraudalla, jotta voit työntää sisään käden kameran kanssa. Sitten on helpompi päättää, haluatko liimata kannen takaisin vai tehdä kaapin. Veikkaan, että se on tyhjä "kuollut tila". Muista laittaa kuvat tänne... //AA
KnockOnWood: Koska kellarin ulkoseinissä on puukonstruktiot ja kosteuspitoisuus on niin korkea, täytyy ehkä olla valmis a. Ulkoinen salaojitus ja eristys b. Sisäseinien purkaminen ja niiden korvaaminen epäorgaanisella materiaalilla. On kummallista, etteivät sallineet tarkastajan porata pientä reikää ja tarkistaa kosteutta seinärakenteessa "Lattia- ja seinärakenteiden tarkastus ei hyväksytty
corre: Ketchup putken päähän, jos se ulkonee suoraan seinästä on toinen koeteltu menetelmä. Muuten mitataan koordinaatit mittanauhalla. Lähde liikkeelle viereisen levyn reunasta ja lattiasta.
-Emil-: Ehkä ilmaisinkin itseäni hieman epämääräisesti. Silloin kun se oli carport, siinä ei ollut lainkaan valettua laattaa, kaikki tämä tehtiin laajennuksen yhteydessä. Kun he valivat, se tehtiin eri tasoilla, kuten makuullaan oleva tuoli, voisi sanoa, jossa alin taso käytettiin huoneeseen, joka tehtiin. Kun muurattiin leca:lla, luotiin ryömintätilaa samanlaista kuin talon muu osa,
blob: Kaikki seinät ovat itse asiassa sisäseiniä (rivitalo). Suurin riski kosteudelle on lattian suuntaan. Kulma, onko se siis jotain mikä pitää puuregelin oikealla puolella? Toisin sanoen voinko käyttää puuregeleitä kauttaaltaan paitsi alajuoksussa?
rugernisse: [citat] Joo, se kuulostaa järkevältä, täytyy miettiä vähän, pitäisikö asfaltin jäädä vai ei. Kiitos vastauksista.
gadu^: Olin ehkä hieman yli-innokas ja leikkasin pienempiä neliöitä jäätelökansista, jotka nidoin muovin päälle (teipin sijasta). Toimi tosi hyvin eikä muovi repeytynyt lainkaan... :-)
pelle242: http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/207890-isolera-sockel-ovan-mark.html
ByggNiclas: Mitä hyvä kiitos, nyt sain vähän ideoita :) Olen kuten tavallista erittäin nojjig heti kun se tulee sähköön..
tronen: Huomenna seinäelementit saapuvat ja talo pystytetään. Huomiseksi ei ole luvattu sadetta iltaan asti, mutta sen jälkeen sataa 48 tuntia. Jos rakennusfirma noudattaa ammattimenetelmiä, minun ei pitäisi joutua huolehtimaan siitä, että eristys vahingoittuu ym.? Olen paikan päällä huomenna, onko joitain yksityiskohtia, joihin minun pitäisi kiinnittää huomiota ja tarkistaa, että he