Hei,
Olen lukenut ja lukenut, mutta minulla on edelleen kysymyksiä...
Minulla on sähköinen kylmä autotalli, jonka aion eristää. Ajattelin 120 mm lasivillaa, 0,2 mm höyrynsulkua, OSB ja sitten kipsiä.

Nyt kysymyksiin...
1. Voinko kiinnittää höyrynsulun niiteillä? Minulla ei ole mitään, millä sen voisi puristaa kiinni, kun autotalli on jo pystytetty.
2. Kun kiinnitän OSB:n ja kipsin, lävistäväni höyrynsulun, eikö tämä haittaa?
Kiitos etukäteen...

• Tykkään
megason
  • Laddar…
Jos et aio pitää autotallia lämmitettynä ympäri vuoden, niin ei ole syytä käyttää höyrynsulkua, mutta tiedät ehkä sen?

Sinun tulisi noudattaa valmistajan ohjeita asennuksessa. Ostamalleni muoville annettiin ohjeeksi, että pahvinaula oli ok ilman lisätoimenpiteitä ja että jos muovia nidottiin kiinni, jokainen niitti pitäisi teipata.

Kysymykseen 2 vastaan kyllä, se tekee niin.

Kiinnitämme aina muovin nitojalla ja sitten testipainamme asunnot. Pääsemme arvoon 0.11L/s per m2. Passiivitalon vaatimus on enintään 0.30L/s per m2. Joten mielestäni tästä muovin asentamisesta on tullut hieman hysteriaa. Vaikuttaa siltä, että valmistajat yrittävät tyrkyttää meille paljon tarpeettomia lisävarusteita.

• Tykkään
mångstekta
  • Laddar…
Hei,

Voin kyllä 99 % varmuudella sanoa, että käytetään nitojan niittejä kaikkialla, kun kyseessä on "kosteus"este...

Sitten tiedän, että osa vanhemmista kirvesmiehistä kyseenalaistaa kosteusesteen, onko se tarpeen vai ei... Sillä olen melko varma, että hyvin harvat ovat nähneet kosteusesteen (kuten tenotät tai vastaava) vanhoissa taloissa.
Jotkut väittävät, että kosteus "rakennetaan sisään"...
Olisi hauska nähdä testi erilaisilla vaihtoehdoilla... Ehkä tuulensuojapaperi sen sijaan?

Kiinnitä kiinni vain... klämskarv = tiivis sauma. Levy puristaa muovin kiinni sääntöön. Eikä ole mitään ideaa laittaa paljon niittejä, laita niin että se pysyy ylhäällä, laita sitten levy paikalleen.

Mikael_L
JOW sanoi:
Kiinnitä vaan... kaapeliliitäntä = tiivis liitos.
Levy puristaa muovia säännössä.
Eikä ole mitään järkeä laittaa monta kiinnikettä, laita niin että se pysyy ylhäällä, sitten aseta levy.
Ei tarvitse kirjoittaa mitään, JOW kirjoitti juuri kaiken mitä itsekin ajattelen asiasta. :)

+1 kuten yleensä kirjoitetaan. :cool:

Ole vain varovainen ettet "revi" suurempia reikiä kun muovi on kiinnitetty ylös.

Tarkennus vastaukseeni kysymykseen 2:

Normaalisti kun asennetaan OSB + kipsi, ei välitetä siitä, missä koolaukset ovat kun asennetaan kipsi, vaan se kiinnitetään pääasiassa vain OSB-levyihin.

Sinun rakenteellasi neuvon sinua OLEMAAN tekemättä näin, vaan olemaan tarkka siitä, että jokainen ruuvi menee koolaukseen, myös ne, jotka kiinnittävät kipsilevyt.

tai vielä helpompaa. käytä oikean pituista gyproc-ruuvia, niin sinun ei tarvitse huolehtia.

• Tykkään
kanonkula
  • Laddar…
Ja jatkovinkki injonil's vinkille:

Leikkaa ensimmäinen kipsilevy 60 cm leveäksi, niin säästyt sisäkulmien tasoittamisesta ja saat levyt limittäin.

• Tykkään
boper1
  • Laddar…
zsimpey: 25mm?

S
mikä on kipsi ja kuinka paksu on osb??
zsimpey
ei, panosta sääntöjen tuntemiseen

• Tykkään
henrikrei
  • Laddar…
Stickan56
injonil sanoi:
Selvennys vastaukseeni kysymykseen 2:

Yleensä, kun asennetaan OSB + kipsiä, ei välitetä siitä, missä koolaukset sijaitsevat kipsiä kiinnitettäessä, vaan se kiinnittyy pääasiassa vain OSB-levyihin.

Sinun rakenteellasi kehottaisin sinua OLEMAAN tekemättä näin, vaan olemaan tarkka siitä, että jokainen ruuvi kiinnittyy koolaukseen, myös ne, jotka kiinnittävät kipsilevyt.
Kipsilevyt tulisi aina kiinnittää vain koolauksiin, jotta kipsilevyjä ei vaikuta OSB:n liikkeet. Tämä estää kipsin halkeilun.

A
Ja sitten joku tulee ja ruuvaa ylös mollys ja sitten on reikä muovissa...

Ei se niin tarkkaa ole.

Ruostumattomat stift voivat kuitenkin olla suositeltavia.

Hmm, minulle ei haittaa, jos ne ruostuvat, muovi pysyy kuitenkin paikallaan, vai ymmärsinkö sinut väärin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.