Laatan pohja-autotallissa kastuu jatkuvasti lumen ja sateen takia, joita tuodaan sisään autolla.
Koska en ajatellut etukäteen ja tehnyt uria laattaan tai muurannut kerrosta lecabetonilla, kosteus nousee joskus sokkeliin. Kosteus tulee sivulta eikä altapäin, koska se on kuiva laajennuspultin ympäriltä. Luultavasti syyllinen on se, että annoin paperin ulottua muutaman sentin ja vesi, joka osuu reunaan, päätyy helposti väärälle puolelle paperia. Onko teillä ehdotuksia jostain nokkelasta ratkaisusta vai onko kyseessä ilmeinen "taita paperi ylös" -ratkaisu?

Carportin betonilattia ja puurakenne, jossa on kosteussuoja ja punaisia maalijälkiä. Sieltä voi päästä vettä sisään puurakenteisiin.
 
Jos vesi tulee ainoastaan lattiasta, niin nostatus toimii todennäköisesti, mutta jos sade ja lumi tulevat ylhäältä sokkelille, niin se toimii luultavasti sulamisveden kouruna.
 
Todennäköisesti sekä sade että lumi tulevat toisinaan myös ylhäältä. Tästä syystä käänne ei tunnu parhaalta tavalta. Onko olemassa jotain muuta tapaa? Tämän täytyy olla yleinen ongelma lämpimissä autotalleissa, joissa tuodaan sisään lunta ja jäätä, joka sulaa, jos ei ole lattiakaivo.
 
Korvgubbe
Eikö betoniin voi jyrsiä uraa ja siten luoda ojan?
 
Tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, mutta kuinka syvä sen täytyy olla, jotta sillä olisi vaikutusta?
 
Yksi vaihtoehto on tasoittaa lattia viimeisten desimetrien verran ennen alajuoksua niin, että saat siitä loivan kaltevuuden. Sekoita tasoite paksuksi, jotta voit melkein levittää sitä. Aseta pieni kaistale kattopahvia tai vastaavaa L-muotoon lattian ja alajuoksun kulmaan.
Sitten sinun täytyy verhoilla seinä paneelilla tai vastaavalla niin, ettei sade/lumi pääse tasoitetun reunan taakse. Jätä 1 cm ilmaa lattian yläpuolelle.
3D-malli seinästä ja lattiasta, jossa on kulmassa bitumikaistale tasoitteen suojana estämään veden pääsy taakse.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.