Tietääkö kukaan, voiko polyesteri/lasi-kuitua käyttää muoviputkien, kuten viemäriputkien, päällystämiseen?

Enk Projektet sanoi:
Onko joku tietoinen, voiko polyesteri-/lasikuitua käyttää paikan päällä muovi putkiin, kuten viemäriputkiin?
Ei, jos kyseessä ovat uudet PP (polypropeeni) viemäriputket. Mikään ei tartu näihin. Jos ne ovat vanhempia PVC-malleja, se onnistuu oikealla pohjamaalilla.

Johan Gunverth sanoi:
Ei, jos ne ovat uusista PP (polypropeeni) viemäriputkista. Mikään ei tartu niihin. Jos ne ovat vanhempia PVC-malleja, se onnistuu oikealla pohjusteella.
Mmm...juuri tuota en halunnut kuulla, mutta ymmärsin, että se olisi vastaus... ;)

Mitä aiot tehdä? Adapteri?
teippaa muutama kierros putken ympäri (hopeateippi toimii loistavasti) ja muovita. Irrota lasikuitu ja teippi liimaa/sovita sitten kaikki yhteen niin olet "muovittanut" sen :)

Korvgubbe
Tavallinen ruskea pakkausteippi toimii paremmin ;)

Kuten johan sanoo, ei ole kiinnittymistä pp:hen, mutta se riippuu vähän siitä, mihin aiot käyttää sitä. Jos hiot karkealla paperilla ja muovitat putken ympärille, se pysyy kiinni kovetuksen aikana tapahtuvan kutistumisen ansiosta, mutta mitään takuuta ei ole, että se on tiivis.

Viimeksi muokattu:
Johan Gunverth sanoi:
Ei, jos ne ovat uusia viemäriputkia PP:stä (polypropeeni). Mikään ei tartu näihin. Jos ne ovat vanhempia PVC-malleja, oikealla primerilla se onnistuu.
Olen maalannut autoni oven sivut, jotka 99 % varmuudella ovat PP:tä. Vanhan lakkamaalausopettajani mukaan minun pitäisi karhentaa muovia, lämmittää se noin 60 asteeseen, käyttää muoviprimeria ja epoksipohjustetta, sitten täyte ja päällysmaali..

Se on kestänyt 4 vuotta nyt.

Siitä tulee mahdollisesti katon pyöristys muovikorille Hot Rodissa.......

Mutta silloinhan haluat, että se irtoaa putkesta, jotta saat aukko-osan vapaaksi, siinä tapauksessa pp on erinomainen, vain vahata kerran ja sitten valaa. Olen valanut monia pakoputkia veneisiin näin.

Mmm...täytyy kyllä miettiä, miten teen...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.