4 362 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Yhdistä 16mm MDF + 4mm vaneri + 16mm MDF
Aion yhdistää nämä 3 levyä. Aluksi ajattelin liimata, puuliimalla tai jollakin sopivalla rakennusliimalla, mutta mietin sitten, että jos tämä 4 mm vaneri liikkuu, se voi aiheuttaa ongelmia. Toinen ajatus oli ruuvata vaneri molemmilta puolilta, mutta 4 mm ei ole paljon mihin tarttua. Kolmas ajatus oli käyttää sellaisia ruuveja, jotka yhdistävät kaapin rungot, ja niiden pitäisi toimia, mutta niistä voi tulla kalliita, koska luulen, että niitä tarvitsee melko paljon. Mikä toimii tai onko olemassa parempi ratkaisu?
Mikä tästä tulee?
Minulla on 2 aukkoa talossa, jotka pitäisi siistiä. Yhdessä oli kaksinkertainen ovi ja toisessa oli vain kehys listoineen. Olen juuri vaihtanut sisäovet ja karmit ja käyttänyt fleksikarmia siihen kuuluvien listojen kanssa. Ajattelin saada nämä 2 aukkoa samantyylisiksi ja ajattelin käyttää 13x21 ja 11x21 fleksilistasarjaa ja tehdä sopivan karmin itse. Fleksilistat painetaan 4 mm uraan karmissa, ja se on mitä vanerin pitäisi luoda, joten en halua, että se turpoaa vuodenaikojen myötä ja saa listat löystymään tai jopa putoamaan.
Mikä tästä tulee?
Minulla on 2 aukkoa talossa, jotka pitäisi siistiä. Yhdessä oli kaksinkertainen ovi ja toisessa oli vain kehys listoineen. Olen juuri vaihtanut sisäovet ja karmit ja käyttänyt fleksikarmia siihen kuuluvien listojen kanssa. Ajattelin saada nämä 2 aukkoa samantyylisiksi ja ajattelin käyttää 13x21 ja 11x21 fleksilistasarjaa ja tehdä sopivan karmin itse. Fleksilistat painetaan 4 mm uraan karmissa, ja se on mitä vanerin pitäisi luoda, joten en halua, että se turpoaa vuodenaikojen myötä ja saa listat löystymään tai jopa putoamaan.
Kiinnittyykö puuliima hyvin MDF:n ja vanerin väliin? Vai onko parempi käyttää ESS TACK PRO1:ä, joka minulla on avaamattomana tuubina kotona, sen pitäisi kestää 27ton/m² 24 tunnin jälkeen, mikä tarkoittaa, että sillä liimauksella pitäisi pystyä nostamaan minun 9-5 autoni.
Olen tehnyt useita rakennelmia plyfa +Mdf:n kanssa. Tavallinen sisäkäyttöön tarkoitettu puuliima toimii erinomaisesti. Suosittelen käyttämään paljon kiristyksiä+rankoja tasoittamaan puristusvoimaa.
Klikkaa tästä vastataksesi