7 866 lukukertaa ·
23 vastausta
8k lukukertaa
23 vastausta
Apua! Kantava palkki on poikki.
En tiedä, mille tiilimuuri seisoo. Mutta se on vaihtoehto, joka voisi toimia. En kuitenkaan voi vieläkään nostaa palkkia oikealle tasolle seinän takia, joka on rakennettu sen päälle. Tai oikeammin sanoen, huoneen takia, joka on rakennettu sen päälle. Pitäisi varmaan kutsua joku katsomaan tätä. Tarvitsen vähän vinkkejä. 
Jos tästä ei ole merkintöjä tarkastusraportissa, niin mielestäni se kuulostaa piilevältä virheeltä. Sehän on puhdas rakennusvirhe. Minä olisin ottanut paikalle rakennusinsinöörin tekemään arvioinnin siitä, kuinka vakava virhe on ja mitä sen korjaaminen maksaisi. Tietysti myyjän ei tarvitse saada tietää tästä. Sitten mielestäni on hyvä vaatia myyjältä koko summa korjausta varten. Piilevässä virheessä korvaus on normaalisti erotus talon hinnan ja sen arvon välillä, mikä sillä olisi ollut ilman virhettä, mutta minun epävirallinen arvaukseni on, että kantavan rakenteen vaurio täytyy kiistatta korjata, ja hintaero olisi sen vuoksi ainakin korjauskustannuksen kokoinen.
Toinen tärkeä asia on tarkistaa, millaisia jatkovaurioita on syntynyt ja mitä niiden korjaaminen maksaa.
Olisin ehkä harkinnut pyytää ainakin koko korjauskustan lisäksi korvausta mahdollisista jatkovaurioista. Ainakin ensimmäisenä tarjouksena neuvottelussa myyjän kanssa.
Toinen tärkeä asia on tarkistaa, millaisia jatkovaurioita on syntynyt ja mitä niiden korjaaminen maksaa.
Olisin ehkä harkinnut pyytää ainakin koko korjauskustan lisäksi korvausta mahdollisista jatkovaurioista. Ainakin ensimmäisenä tarjouksena neuvottelussa myyjän kanssa.
Eikö olekin niin, että myyjään tulisi ottaa yhteyttä suhteellisen aikaisessa vaiheessa prosessia, jos epäilet piilevää virhettä.
Tämä tuntuu olevan esimerkki siitä, mitä piilevän virheen lakia on oikeastaan tarkoitettu varten.
Tämä tuntuu olevan esimerkki siitä, mitä piilevän virheen lakia on oikeastaan tarkoitettu varten.
Okei. Rakennusinsinööri siis...
Se on myös huolenaihe, kun alkaa miettiä talon muuta osaa. Minulla on liukuovikaappi talon vastakkaisessa päässä toisessa kerroksessa, jota ei voi sulkea. Kun työntää ovet ulkoseinää vasten, ne vierivät nopeasti takaisin huoneeseen. Joten siinä meillä on seuraava lattia, joka kallistuu voimakkaasti.
Se on myös huolenaihe, kun alkaa miettiä talon muuta osaa. Minulla on liukuovikaappi talon vastakkaisessa päässä toisessa kerroksessa, jota ei voi sulkea. Kun työntää ovet ulkoseinää vasten, ne vierivät nopeasti takaisin huoneeseen. Joten siinä meillä on seuraava lattia, joka kallistuu voimakkaasti.
Se pitää paikkansa! Virheestä on reklamoitava kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisen jälkeen.Hubbe2 sanoi:
Palkkaa rakennusinsinööri.... joka voi antaa vinkkejä siitä, mitä tarvitaan.
Tee myös kustannusarvio.... Sillä ei ole täysin varmaa, että kyseessä on piilovika, vaikka se spontaanilta kuulostaakin siltä.
Mutta jos on merkkejä siitä, että kaikki ei ollut kunnossa, se on vaikeaa.
Voit aina yrittää vaatia myyjältä rahaa ja toivoa, että hän maksaa ilman suurempia ongelmia.
Jos hän ei tee sitä ja joudut viemään sen oikeuteen, se voi tulla kalliiksi ja viedä aikaa.
Ehkä ei olekaan kustannusten arvoista viedä sitä oikeuteen.
Tee myös kustannusarvio.... Sillä ei ole täysin varmaa, että kyseessä on piilovika, vaikka se spontaanilta kuulostaakin siltä.
Mutta jos on merkkejä siitä, että kaikki ei ollut kunnossa, se on vaikeaa.
Voit aina yrittää vaatia myyjältä rahaa ja toivoa, että hän maksaa ilman suurempia ongelmia.
Jos hän ei tee sitä ja joudut viemään sen oikeuteen, se voi tulla kalliiksi ja viedä aikaa.
Ehkä ei olekaan kustannusten arvoista viedä sitä oikeuteen.
Okei. Eli rakennusinsinööri...
Se on myös huolen aihe, kun alkaa ajatella talon muita osia. Minulla on liukuovikaappi yläkerrassa talon vastakkaisella puolella, jota ei saa suljettua. Kun työntää ovet ulkoseinää kohti, ne rullaavat nopeasti takaisin huoneeseen. Joten siellä meillä on seuraava lattia, joka kallistuu voimakkaasti.
Se on myös huolen aihe, kun alkaa ajatella talon muita osia. Minulla on liukuovikaappi yläkerrassa talon vastakkaisella puolella, jota ei saa suljettua. Kun työntää ovet ulkoseinää kohti, ne rullaavat nopeasti takaisin huoneeseen. Joten siellä meillä on seuraava lattia, joka kallistuu voimakkaasti.

Klikkaa tästä vastataksesi