1 309 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Eristä kellarin lattia
Hei! Olen nyt piikannut kellarin lattian ja aion eristää sekä asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen, paikallinen rakennustarvikekauppa sanoo, että tavallinen valkoinen solumuovi riittää hyvin. Talo on salaojitettu vuonna 2010 ja olen mitannut betonilattian kosteudeksi 0,6% ja muutamissa lattian alla olleissa puupaloissa oli 23% kosteutta.
Ajattelin laittaa kaksinkertaiset 50mm levyt.
Ajattelin laittaa kaksinkertaiset 50mm levyt.
Tein ne myös itse. Käytin pordrän 100mm sen sijaan että olisin käyttänyt singel pohjassa ja sitten 200mm solumuovi käytin s100. Neuvoni on valita vähintään s100, lisäksi paksumpi 100mm tuntuu ohuelta, paljon lämpöä menee alaspäin, mutta se saattaa olla mahdotonta, silloin 100 on aina parempi kuin ei mitään.
Suosittelen myös s100. Hiukan helpompi työskennellä mielestäni, tuntuu siltä, että voi tallata sen päällä vähän enemmän, S80 on vähän liian pehmeä.
Ja jos aiot siirtyä s100:aan, voit yhtä hyvin ottaa solumuovin, jolla on hieman paremmat eristävät ominaisuudet, jos et saa mahtumaan enempää kuin 100mm. http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...solering-byggplast/cellplast-neopor-lambda-31
Tätä käytin pesutuvassani. Mahtui vain 200mm, ja sitten tuntui paremmalta hieman alhaisempi lambda
Ja jos aiot siirtyä s100:aan, voit yhtä hyvin ottaa solumuovin, jolla on hieman paremmat eristävät ominaisuudet, jos et saa mahtumaan enempää kuin 100mm. http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...solering-byggplast/cellplast-neopor-lambda-31
Tätä käytin pesutuvassani. Mahtui vain 200mm, ja sitten tuntui paremmalta hieman alhaisempi lambda
Jäsen
· Stockholms
· 1 555 viestiä
Eräs ryhmä käsityöläisiä, jotka kävivät täällä katsomassa, olivat sitä mieltä, että 100 mm riittää hyvin. Luin jonkin taulukon jostain ja päädyin samaan johtopäätökseen. Lopulta tuli kaksi kerrosta 70 mm tavallista valkoista S80-soluvaahtoa.
Olin vähän kiinnostunut siitä mustasta soluvaahtosta, mutta juuri silloin tuli vähän kiire ja se on tilausvara.
Olin vähän kiinnostunut siitä mustasta soluvaahtosta, mutta juuri silloin tuli vähän kiire ja se on tilausvara.
Klikkaa tästä vastataksesi