Sisustan yläkertaa 1.5-kerroksisessa talossa. Piirustusten mukaan kattotuolit tulisi päällystää pystysuoralla 95x45:llä riittävän eristyksen saamiseksi. Sitten muovi ja lopuksi ristikoolaus ja kipsi tavanomaiseen tapaan.

Sain idean, että jos sen sijaan, että käytetään 95x45, päällystettäisiin 45x45 pitkin kattotuoleja ja sitten laitettaisiin muovi. Tämän jälkeen laitettaisiin 70x45 kohtisuoraan kattotuoleihin, joiden väliin lisättäisiin lisää eristystä (45mm) samalla kun kipsi ruuvataan suoraan 70x45:een. Tämä säästäisi siis sekä työtä, materiaalia että huonekorkeutta.

Sain vinkkiä áaikaisemmin eräältä kirvesmieheltä, että laitetaan muovi 45mm rakenteen sisään, jotta mahdollistetaan sähkövedot ilman, että täytyy tehdä reikiä muoviin. Hänen mukaansa tämä oli yleisesti hyväksyttyä ja olisi siis positiivinen seuraus, jos tehtäisiin kuten yllä.

Mitkä ovat mahdolliset negatiiviset seuraukset?
 
En voi nähdä tässä mitään negatiivista, ainoastaan ne positiiviset asiat, jotka itse olet maininnut!

Ehkä joku muu löytää jotain negatiivista?
 
  • Tykkään
Cazzzz
  • Laddar…
Ongelma on sääntöväli. Kipsi katossa tarvitsee cc 30 cm, vinokatto selviää ehkä cc 40 cm, eli vain seinät selviävät cc 60 cm.

Joten sääntöjä on vain tiivistettävä, mikä kuitenkin lisää hieman eristämisen leikkaustyötä... Jos ottaa cc 30 cm, se on helpointa, koska eristelevyt voi vain jakaa keskeltä. On vain oltava tarkka eristäessä, jotta ei synny rakoja.
 
Jos sinulla on 45 mm eristys ja sitten muovi, kuinka paljon eristystä sinulla on sen jälkeen kattoa vasten..
Rakenteen poikkileikkaus: 45 mm eristettä, muovia, 70x45 sääntö, ja SIPS-levy katto-osan kanssa.

Eti..
 
Kiitos hyvästä vastauksesta!

@etiol: Oletan, että tarkoitat, että on riski, että kastepiste päätyy muovin sisäpuolelle? Aion olla 145 + 45 muovin ulkopuolella ja 45 sisäpuolella. Onko olemassa laskentamallia tai nyrkkisääntöä?
 
Nyrkkisääntö on, että muovin ei pitäisi olla enemmän kuin 1/3 seinässä sisäpuolelta katsottuna.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.