16 544 lukukertaa ·
10 vastausta
17k lukukertaa
10 vastausta
Lujuus männyn vanerista
Pysyy kyllä, mutta voi taipua jonkin verran. Helpoin tapa on ehkä kokeilla, kuinka jäykkä vaneri on kyseisellä jännevälillä. Laita esimerkiksi levy parin palkin päälle sillä etäisyydellä ja astu sen päälle
. Jäykkyys vaihtelee myös eri tyyppisissä vanereissa.
Jäsen
· Västra Götaland
· 118 viestiä
Miten lista tulisi asentaa? Niiden mittojen kanssa olisin laittanut useita listoja levyä tukemaan.
P
Peter_K
Jäsen
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 viestiä
Peter_K
Jäsen
- Stuvsta, Huddinge
- 2 919 viestiä
Niin, harkitsin sellaista, mutta kun sängystä tulee hieman kapeampi kuin 80cm, niin siinä tapauksessa minun täytyy sahata kaikki lamellit 1cm. Toinen haittapuoli on, että ajattelin ruuvata levyn listaan vakauttaakseni koko rakenteen.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
12 mm kestää, leikkimökin lattia kesti useita aikuisia, tosin 60 jännevälin kanssa, ja se oli Byggmaxin halvin.
Ei tarvita poikittaispuita, pitää ajatella painoa asuntovaunussa.
Vaihtoehtoisesti 2 kpl 4 mm vaneria styroksi välissä, sandwich-rakenne. Vaatii kuitenkin liimaprässin.
Protte
Ei tarvita poikittaispuita, pitää ajatella painoa asuntovaunussa.
Vaihtoehtoisesti 2 kpl 4 mm vaneria styroksi välissä, sandwich-rakenne. Vaatii kuitenkin liimaprässin.
Protte
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
Varmaan mutta sinun käyttöön se kestää.
Rakennusvanerissa on enemmän oksia eikä se näytä niin hyvältä.
Jos katsoo alapuolta, se on esteettinen kompromissi, joka täytyy tehdä.
Protte
Rakennusvanerissa on enemmän oksia eikä se näytä niin hyvältä.
Jos katsoo alapuolta, se on esteettinen kompromissi, joka täytyy tehdä.
Protte
Olen kuullut, että vanhat sisäovet ovat hyviä sängynpohjaksi. Ne ovat sekä kevyitä että kovia.
Itse ajattelin rakentaa yläsängyn sälepohjalla tai etsiä edullisen lastensängyn patjan kanssa blocketista ja saisin kaiken tarvittavan viidellä sadalla.
Itse ajattelin rakentaa yläsängyn sälepohjalla tai etsiä edullisen lastensängyn patjan kanssa blocketista ja saisin kaiken tarvittavan viidellä sadalla.
Klikkaa tästä vastataksesi