Isäni on ollut koko työuransa huonekalupuuseppä, ja olen luvannut hänelle ottaa hänen työkalunsa vastaan. Osana tätä olen kunnostamassa vanhaa sisustettua kerhohuonetta, joka meillä on ollut kellarissamme. Se on huone, jossa on avotakka ja joka on sisustettu orgaanisilla materiaaleilla, jotta lämpö pysyisi helpommin.

Nyt ajattelen asentaa parempaa valaistusta, laatoittaa lattian ja valmistella huoneen niin, että siitä voi tulla pieni työpaja. Mutta en tiedä, mitä teen seinille. Toisaalta se oli mukava, kun huoneessa oli jonkin verran eristystä. Mutta minua on suositeltu olemaan käyttämättä orgaanisia materiaaleja kellarissa, ja mietin nyt hyväksyä, että se tulee olemaan hieman kylmempi ja yksinkertaisesti rapata seinät.

Kysymykseni on, onko olemassa muita moderneja materiaaleja, jotka sopivat paremmin ja antavat jonkin verran eristystä? Onko kipsilevy ohuilla koolauksilla vaihtoehto? Pitäisikö minun tyytyä maalaamaan seinät, jotta vältän riskin, että rappaus irtoaa, kuten se nyt on tehnyt?

Olen erittäin kiitollinen ideoistanne Vanha kellarin seinä, jossa rappeutunutta eristettä ja paljastuneita kiviä, ikkunan vieressä luminen talvimaisema ulkona. Vanha kellarin seinä, jossa rappeutunutta eristettä ja paljastuneita kiviä, ikkunan vieressä luminen talvimaisema ulkona. Seinä, jossa rapautunutta rappausta ja repeytynyttä paneelilevyä vanhassa kellarissa. .

Sisätilassa oleva seinä, jossa on purettu osittain vanhoja materiaaleja. Ikkunasta näkyy luminen maisema ja ulkorakennus.

Onko kenelläkään mitään vinkkejä, mietin voisiko kipsilevyjä kiinnittää koolaamalla? /David

SPU-eristys sanoo, että heidän levynsä voidaan joskus asentaa suoraan seinää vasten. Saattaa olla kannattavaa tarkistaa. Löytyy K Rauta.

Kiitos paljon neuvostasi, olen juuri ollut yhteydessä fredells:iin. Sain tiedon, että SPU-levyt pitäisi ensisijaisesti asentaa kiinnityslistoihin, mutta sanda:n tapauksessa ne voidaan liimata seinään. Tämä kuitenkin edellyttää, että ulkoseinä päästää kosteuden ulos, muuten ne irtoavat.

Sain neuvon asentaa märkätilakipsilevyä galvanoiduille kiinnikkeille, mieluiten ylhäällä ja alhaalla olevan ilmanvaihtoaukon kanssa. Mielestäni tämä kuulostaa kohtuulliselta, mutta olen kiinnostunut löytämään jonkin toisen kipsilevyn, joka kestää lievästi kosteita ympäristöjä.

Mineriittilevyt ovat varmasti myös vaihtoehto. Ne kestävät kosteutta ja eristävät luultavasti yhtä hyvin (tai huonosti) kuin märkätilakipsi?

Jos se olisi minun kellarini, olisin luultavasti rappannut seinät ja sitten eristänyt ulkopuolelta sinä päivänä, kun on aika uusia salaojat.

Joo, se alkaa tosiaan näyttää siltä. Ajatuksena oli ehkä tyytyä kipsaamaan ulkoseinä, jossa rappaus on niin huono, että minun on pakko hakata kaikki rappaus alas. Ajattelin, että siitä voisi olla jonkin verran hyötyä. Rehellisesti sanottuna en usko, että siitä tulisi mitään isompaa ongelmaa puukehikoiden ja kipsin kanssa, koska seinä ei ollut kosteusvaurioitunut ennen.

Mineritlevy vaikuttaa olevan tässä yhteydessä hieman liioiteltu.

Katso Tetti-levyjä.
Sandwich-rakenne, jossa keskellä jonkinlaista solumuovia.
http://www.tetti.no/
(On saatavilla Ruotsissa, luulen että se kulkee jopa Höganäsin kautta)

Onko sinulla omaa kokemusta tetti:stä? Arvaan, että ne pitäisi edelleen säädellä. Mikä on etu tavalliseen solumuoviin verrattuna?

Kyllä,
Ei, ne koottiin fixillä ja tappeilla.
http://www.tetti.no/montering3.htm

Tuli hyvä ja ennen kaikkea tasainen alusta laatoitukseen.
En olisi halunnut valmistella olemassa olevia rapattuja kevytbetoniseiniä laatoitusta varten..

Se näyttää kyllä ammattimaiselta, vaikkakin ehkä hieman liian kiinteältä ratkaisulta. Ajattelin laatoittaa vain lattian ja maalata seinät.

Olen nyt päättänyt kunnostaa seinän. Onko kenelläkään vinkkiä edullisesta ja hyvästä seinämaalista?

llehs sanoi:
Kyllä,
Ei, ne asennettiin fixillä ja dymlingeilla.
[linkki]

Se oli hyvä ja ennen kaikkea tasainen alusta laatoitukseen.
En olisi halunnut valmistella nykyisiä rapattuja kevytbetoniseiniä laatoitukseen..
Jännittävää - Olet siis rakennuttanut kylpyhuoneen näillä? Todella mielenkiintoista, kun en vielä ole miettinyt, MITEN tekisin kellarikerroksen kylpyhuoneen. Nykyisin kipsilevyä puukehyksessä suoraan betonia vasten, en ollenkaan innokas rappaamaan ja sitten laatoittamaan, koska arvioin, että on riittävästi työtä saada riittävän tasaiset seinät laattoja varten, jotka vaimo haluaa.

Anteeksi, että varastin ketjua!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.