M
Maboz: Olen korjaamassa avotakkaamme, siinä oli vähän erikoinen rakenne isolla reiällä, jossa oli säleikkö ja tuhkalokero alla. Olen poistanut tuhkalokeron, muuraan ja rappaan, ja sitten valoin reiän karkeabetonilla sopivalle tasolle asettaakseni tulenkestävät tiilet. Kuinka kauan minun pitäisi odottaa ennen kuin muurataan tulenkestävät tiilet sinne? Valoin tänään aamulla.
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
H
herge: Ei vielä, tulee ensi vuoden alussa. Taktiikkana on hioa pahimmat pois (vain sementtimäiset saumat) ja sitten levittää fix. Palaan tulosten kanssa :) minulla on timanttilaikka kulmahiomakoneeseen, jota käytin vanhan kallasfaltin poistamiseen, kun teimme uudelleen salaojituksen
5 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Fel av Åke
Fel av Åke: Kyllä vain! Mielestäni ajattelet aivan oikein. Tein juuri kuten kuvailet varastoni oven kohdalla, ja olen tyytyväinen siihen.
1 vastaus · 18,6k lukukertaa
·
-RB-
-RB-: [citat] Niin olisin yrittänyt tehdä.
11 vastausta · 4,8k lukukertaa
E
evojenza: Hei. Minulla on eno, joka on rakennusinsinööri, jota kysyin, kun remontoin edellistä taloani. Pieni talo rakennettiin vuonna 1848. Pelkkää puuta eikä eristystä. Hänen mukaansa ei pitäisi olla muovia puutaloissa. Tuulensuoja on yksi asia, mutta ei muovia,
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
E
evojenza: Melko edullinen ja vaikuttava ratkaisu on ottaa 1 tuuman laudat eri leveydeltä ja kiinnittää ne niin, että sahattu pinta on ulospäin ja sitten hioa sitä VÄHÄN. Maalaa, petsaa tai mitä haluat.
3 vastausta · 11,2k lukukertaa
·
K
Kallebo: Aion pitää ulkoisen eristykseni laatan sisäpuolella. Julkisivu tulisi muuten hullun kauas ulos. Lisäksi kantavat kiskot tulevat enemmän keskelle reunapalkkia. Tämä vaikuttaa olevan yleinen ratkaisu. Mistä olet löytänyt sen toisen?
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
A
annord: Voinko laittaa putsbruk 3b takt harmaata eristystä vasten ja suoraan kupariputkea vasten?
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
thomas33
thomas33: EL30 Pitäisi riittää omakotitalossa, mutta tarkista nuohoojalta, sillä hän tarkastaa ja antaa hyväksynnän.
1 vastaus · 875 lukukertaa
·
Exostor
Exostor: Minulla on sisäikkuna, joka kiinnitetään puulistalla karmin vasten. Valitettavasti ikkuna ja karmi eivät ole erityisen tiiviit, joten ajattelin tiivistää sen jollakin. Tiivistenauha on yksi vaihtoehto, mutta se on hieman kapeampi kuin tiivistenauhan leveys, joten se tulee hieman ulos. Ihanteellista olisi laittaa silikoninauha ja sitten painaa ikkuna paikalleen, mutta silloin ikkuna
0 vastausta · 636 lukukertaa
S
sibbor: Testaan kuvilla uudelleen. Outoa, etteivät ne näkyneet sinulle. Kun olen kirjautuneena sisään, kuvat näkyvät minulle, mutta eivät, jos kirjaudun ulos... [bild] [bild] [bild]
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
E
Ewald: Se on siis tietokanta, joka sisältää kaiken teknisen tiedon tavallisista rakennusmateriaaleista. Se helpottaa työtä, kun esimerkiksi täytyy laskea U-arvoja tai tarvitsee ympäristöön liittyvää tietoa rakennusmateriaaleista.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
A
AndersS: Voi käyttää leikkikuulia, jos sinulla on vaikeuksia asentaa solumuovia.
7 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
F
falkn: Kipsiruuvit ohutlevyrangalle 40 mm pitkät ja PL600 hieman siisteissä nauhoissa taakse, jossa aiot kaakeloida, vielä paremman tarttuvuuden saavuttamiseksi.
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
R
Roland112: kyllä olen noviisi, joten en tiennyt mikä skarvmutter on, mutta nyt etsin sen teidän kirjoituksestanne ja se vaikuttaa täydelliseltä, paljon kiitoksia, katsotaan tarvitsenko sitä!!
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
S
Spetters: Tyylikästä! Minulta puuttuu valaistus rapuistani. Minulla on kattovalaisin, joka valaisee, mutta olisi hienoa saada jokin pehmeämpi valaistus. :)
18 vastausta · 15,9k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: Siistin vastaavan katon hiomalla kaikki saumat koneella niin, että ne tulivat tasaisiksi, sitten liimasin paperinauhat sauman päälle märkätilaliimalla ja lopuksi tasoitin kahdesti. Oikeanlaisella valaistuksella se näyttää todella hyvältä, ei takavaloja katossa. Siitä on noin 5 vuotta, mutta ei vielä yhtään halkeamaa.
8 vastausta · 6,3k lukukertaa
fahlis
fahlis: Miltä kattorakenne näyttää?
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
fahlis
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
S
sir1: Hei, olemme remontoineet keittiötä ja puuttuu 2 kpl sisäkaton levyjä. Koko on 60x120. Olen käynyt Bauhausissa ja Hornbachissa ja heillä on tietenkin sisäkattoja siinä koossa. Mutta. Meidän sisäkatossa on ura ja kierre kahdella muulla puolella, joten en voi liittää niitä Bauhausista tai Hornbachista. Talo on rakennettu 1986. Norjalainen rakennus. Miten saa oikean sisäkaton? Onko
0 vastausta · 925 lukukertaa
V
Värmelorden: Hei kaikki! Aion rakentaa suoran, yksinkertaisen sisäportaan ja ajattelin tehdä lovia askelmiin ilman jyrsimistä, ensin sahaamalla uria sopivalla minipyörösahalla kohtiin, joihin askelmat tulevat (ja vähän viimeistelytoimia talttalla tai vastaavalla), ja sitten kaivertamalla urat käsin taltalla. Kysymykseni on, onko kenelläkään kokemusta Boschin minipyörösahasta, jonka nimi on PKS 16
0 vastausta · 714 lukukertaa
P
PetriR: Ajattelin, että on yhtä hyvä rakentaa kunnolla kerralla, olen tehnyt kovasti töitä autotallin kanssa 6 kuukautta, se oli vanha yksityinen puusepänverstas, joten he olivat laittaneet puulattian laatalle, jonka revin pois, maalasin ulkopuolelta vain etupuolen ensi vuoteen asti, myynyt pois 7-8 puusepän konetta autotallista, + paljon puutavaraa ym. maalannut katon, seinät, lattian sisällä
4 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
F
FredricM: [bild] Pienen lisäajattelun ja muutaman luonnoksen jälkeen olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun, joka antaa hieman erilaisen ilmeen kuin tyypilliset suorat seinät ja tuntuu positiiviselta.
5 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
S
Stefan1972: treetex on vain tuotemerkki. Pehmeät/huokoiset puukuitulevyt ovat niille tavaramerkki, mutta koska niitä ei käytetä samalla tavalla nykyään, tarjonta on rajoitettua. Niitä käytetään kuitenkin yleisesti Etelä-Euroopassa ja Puolassa, missä suurin osa levyistä valmistetaan nykyään. On olemassa monia eri tiheyksiä, eli "kovuuksia".
11 vastausta · 14,0k lukukertaa
·
S
Samothsor: Etsi Prompt, nopeasti kovettuva sementti. Erittäin yleinen VA-alalla, jossa kaivoja ja betonia täytyy korjata nopeasti.
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
mexitegel
mexitegel: [citat] Talo on rakennettu -47 ja todennäköisesti on ainakin 10 metriä sinisavea alas kalliolle, ellei enemmän. Luulen, että voi olla hieman riskialtista muuttaa olosuhteita. Se on kuitenkin ollut samassa paikassa ilman perustuksen vajoamisongelmia 70 vuotta nyt... Myöskään ei ole ongelma, että kellari on kostea, kunhan sinne ei valu (tai nouse:))vettä. Lisäksi on olemassa kunnollinen
19 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
M
MiSo: Löytyy pitkiä halpoja muurauspuristimia Biltemasta. Leikkaus on tarkempi ja lähes pölytön pölynimurin avulla.
15 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
S
snowjim: Haha, minulla oli 2 hattua savupiipussa, joten laitoin sen vain sinne, missä se puuttui. Sain taivuttaa sitä hieman, jotta se pysyy vähän tiukemmin, mutta todennäköisesti kiristysnauha on turvallisin, mutta minulla ei ollut mitään käsillä.
5 vastausta · 963 lukukertaa
S
S_B_O: Minulla on huone, jossa on sisäpuolinen puupontti koko huoneessa ja suunnittelen asentaa kipsilevyä. Yhdessä nurkassa on tiiliä savupiipun takia (joka ei lämpene). Ajattelin liimata kipsilevyn tiileen. Kysymykseni on, voinko käyttää yhtä kipsilevyä, joka peittää sekä puupontin että tiilen niin, että sauma on keskellä levyn alla, vai pitäisikö minun jakaa se kahteen levyyn, jotta
0 vastausta · 888 lukukertaa
J
Janne79: Hei. Ajattelin rakentaa pienen kaapin, jossa voin säilyttää sähkötyökaluja talvella, koska minulla on vain kylmä autotalli. Suunnitelmana on rakentaa noin 60x120cm kokoinen kaappi vanerista. Levyjen kiinnitykseen käytän 45 reglareita eristeineen, ja sisäseinät ovat vaneria. Aion laittaa sinne pienen lämmittimen, joka pitää lämpötilan talvella 10-15 asteessa. Mietin, tarvitsenko
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
Martin_B
Martin_B: Okei, ehkä ei ole olemassa niin sanottuja standardimenetelmiä tavallisille, upotetuille saranoille. Enemmän kuin että niiden pitäisi olla vähän leveämmät. Mitä pelkään, jos asetan ne kauemmas, on se, etteivät ne ehkä pysy niin hyvin kiinnityksessä. Ovet ovat massiivipuuta ja suuria, joten ne ovat raskaita (paljon kannettavaa). Voihan lisätä ylimääräiset saranat niin, että
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.