Minulla on melko suuri olohuone yhdistettynä ruokailutilaan.
Ajattelen nyt tehdä ylimääräisen makuuhuoneen, koska aion lähiaikoina laajentaa perhettäni lapsella. Ainoa vaihtoehto, jonka näen edessäni, on jakaa ruokasali ja olohuone yhdeksi huoneeksi lisää.
Ongelma, jonka näen, on se, että molemmilla ulkoseinillä on kaksi todella pitkää matalaa patteria ikkunoiden alla näissä huoneissa. Sinne ajattelen sijoittaa seinän.
Silloin tulee mieleen, onko tyhmää tehdä tilapäisratkaisu, joka tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tekee pienen kaaren patterille. Uuden patterin asentaminen vaikuttaa hieman liian suurelta kustannukselta.
Vinkki on, että älä hanki (lisä) lasta, jos talous ei kestä uutta patteria.
Kyllä, se on vähän väistämätöntä, koska kyseessä on bonusbarn. Se on pikemminkin niin, että uskon, että lattia täytyy myös avata elementtiputkien vetämisen takia. Tällä patterilla on tulo oikealla puolella ja poisto vasemmalla puolella, ja se on 5 metriä pitkä.
Miten tämän asian kanssa pitäisi ajatella? Vedetäänkö putki koko matkan uuden tulevan seinän läpi siihen asti, kunnes se on uuden patterin poisto?
Yhden putken järjestelmä siis. Ehkä voi asentaa kaksi patteria, joiden välissä on putki, täällä seinä on. Silloin sinun ei tarvitse koskea lattiaan. Jos rakennat kaaren, on varmasti vaikeaa äänenvaimennuksen välillä huoneet.
Yhden putken systeemi siis. Voisi olla mahdollista laittaa kaksi patteria, joissa on välissä putki siellä missä seinä on. Silloin ei tarvitse koskea lattiaan. Jos rakennat kaaren, äänenvaimennuksesta huoneiden välillä tulee varmasti vaikeaa.
Joo, sen elementin kohdalla on niin, olen löytänyt patterimallin joka sopii mittojen puolesta, vaikka ne täytyy vetää pitkään lattian yläpuolella.
Ratkaista valokeilalla vaikuttaa obviously ääneen - mutta pahempi on kai ettei ole yhtä esteettisesti kaunis, jos joskus myy talon.
Silloin kierrätysvesi yhdestä elementistä menee toiseen elementtiin? Vai tuleeko haarakytkentä tulo- ja paluuputkeen? Täytyy miettiä sellaista myös esteettisestä näkökulmasta.
Pienen lisäajattelun ja muutaman luonnoksen jälkeen olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun, joka antaa hieman erilaisen ilmeen kuin tyypilliset suorat seinät ja tuntuu positiiviselta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.