Hei, vaihdamme makuuhuoneen pintamateriaalit, joissa seinät ovat ulkoseiniä. Olen ymmärtänyt, että on suositeltavaa laittaa höyrysulku kipsilevyn sisäpuolelle. Olen myös nähnyt, että sulku tulisi asettaa hieman sisäänpäin eristeessä, jotta vältytään reikien syntymiseltä tauluista yms. Mutta miten sitä voi onnistua laittamaan eristeen sisään? Silloinhan eristettä on molemmin puolin ja se ei liene hyvä? Buggaren

Jos et lisää eristystä, sinun ei pitäisi tarvita höyrynsulkua.

Larsa sanoi:
Jos et lisäeristä, sinun ei pitäisi tarvita höyrysulkua.
Kiitos, ei lisäeristystä. Vaihdan pintakerroksen, joka on tällä hetkellä rakennuslevy (tyyppi kova masoniitti) kipsiin. Ja en usko, että siellä on tällä hetkellä höyrysulku. Mutta en tiedä. Ajattelin, että ei haittaisi laittaa sen, mutta ehkä siitä tulee liian tiivis?

Silloin sinulla ei pitäisi olla mitään muovia, se voi päinvastoin aiheuttaa ongelmia sen sijaan.

Nyt olemme purkaneet levyt ja sisällä on ohut muovi. Ei ikääntymiskestävä muovi. Rakentajat tarkoittavat, että tämä muovi pitäisi jättää paikalleen. Näyttää enimmäkseen olleen paikallaan pitämään eristystä paikoillaan. Eikä erityisen tiivis. Mutta ehkä olisi parempi poistaa?

No jaa, vaikea sanoa. Muutama vuosi sitten käytettiin muovia, joka ei ollut samanlaatuista kuin nykyään.

Sanoisin, että jos muovia on alkuperäisenä, pidä se. Muuten ei pitäisi lisätä muovia ellei muuteta rakennetta. On aina riskialtista muuttaa toimivia rakenteita, varsinkin jos ei ole mahdollisuutta muuttaa koko taloa....

Hei. Minulla on eno, joka on rakennusinsinööri, jota kysyin, kun remontoin edellistä taloani. Pieni talo rakennettiin vuonna 1848. Pelkkää puuta eikä eristystä. Hänen mukaansa ei pitäisi olla muovia puutaloissa. Tuulensuoja on yksi asia, mutta ei muovia,

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.