M
Makusi: Minulla on 1 1/2 kerroksinen talo, rakennettu 1990, jossa sisäseinät ovat pääosin kipsilevyjä, jotka on kiinnitetty teräskiskoihin. Yläkerrassa meillä on ongelma, kun liikumme lattialla, kuulemme "häiriöäänen", joka kuulostaa narnalta/kitinältä yhdellä seinällä. Muuttaessamme taloon laitoimme parkettilattian (klik-lattia), joka todennäköisesti liikkuu hieman, kun lattialla
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
T
Tacobob: Hei! Minulla on ovi, joka tarvitsee tiivistystä, sillä äänet kuuluvat hyvin läpi. Yläreunassa on 2 cm:n rako. Sivuilta ja alareunasta se on täysin tiivis. Ehdotuksia ratkaisuksi tähän? Ensimmäinen ajatukseni oli rakentaa 16 mm alemmas ja kiinnittää sitten tiivistelista, mutta seuraava ongelma on, mitä materiaalia olisi sopivaa käyttää tähän tarkoitukseen?
0 vastausta · 738 lukukertaa
S
snowjim: Ostin tämän: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Arbetslampa/LED-stralkastare-2000036626/ 1600 lm, pitäisi antaa riittävästi ja toivottavasti helppo sijoittaa. Se, mitä en pidä, on se, että melkein koskaan ei voi vaihtaa lamppua näissä LED-valaistuksissa, eikä tässä tapauksessa ilmoitettu, kuinka kauan ne kestävät, voiko se olla 500 tuntia tai 30 000 tuntia? Muuten
3 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
C
Craftboy: Ostin regellikon Jula:sta. Uuden sisäkaton ja vanhan välillä oli rako, joten säännön löytäminen ei ollut helppoa, mutta koeporauksen jälkeen löysin säännön. Ripustin 15 kilon käsipainon koukkuun kahdeksi päiväksi ja se kesti, joten toivottavasti kristallikruunu pysyy myös paikallaan.
8 vastausta · 11,2k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Jos purat vanhan kipsin, voit laittaa hieman eristystä seinään huoneiden väliseksi äänieristykseksi.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
murak
murak: Herätän vanhan ketjun. Miten kävi poraamisen kanssa? Oliko sinulla jokin piirustus, josta voisit nähdä miten vesi/sähkö-lämmitys oli vedetty siinä seinässä?
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
A
Autodidak1: Hieman overkill xps 300:lla, jos palkkien välinen etäisyys ei ole kovin suuri, niin solumuovi riittää hyvin, 50 mm antaa kantavuuden, joka riittää marginaalilla.
1 vastaus · 768 lukukertaa
P
Anonymiserad 151941: Päädyimme valmiisiin Ikea-oviin. :thumbup:
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
D
d0nnie: [citat] Olen täysin unohtanut kysymyksesi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kuten sanonta kuuluu. Lyhyt vastaus on, että projekti jäi jäihin, koska vietin kesän terassia rakentaen sen sijaan :) [bild] Aloin kuitenkin miettiä autotallia tänään uudelleen ja otin tämän ketjun esiin inspiraatiota varten. Olen edelleen epävarma siitä, kuinka ratkaista se. Olen ajatellut
43 vastausta · 26,5k lukukertaa
·
B
Bonae: Haha! Minun täytyy kyllä tunnustaa työkalufetisismi, mutta se koskee vain kapistuksia, joista uskon olevan hyötyä tulevaisuudessa - ja niiden pitää olla hienoja, kalliita juttuja! Laattojen asennus ei ole jotain, mitä luulen tekeväni paljon jatkossa, joten olisin oikeastaan halunnut välttää tällaista kapistusta. Kun asuu kuten minä asunnossa, myös tilaa säilyttää kapistuksensa
15 vastausta · 3,7k lukukertaa
peternicklas
peternicklas: KKR 100*100 painaa välillä 11,9 - 36,60 kg/m. Antaa välillä 94 kg - 289 kg kaikille palkeille. 100:-/kpl kuulostaa kohtuulliselta hinnalta.
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
S
Sfrepe: Saatavana 4,5 m pituisena, sahaa ne 1,5 m pituuksiksi välttääksesi hukkaa, jos haluat että lattiasokkeli on samalla tasolla kuin paneeli, aseta se ensin ja aseta paneeli sen päälle, käytä paneelikiinnikkeitä paneelin kiinnittämiseen. Osta XL-byggistä niin he voivat leikata pituudet puolestasi. Fredde
4 vastausta · 6,6k lukukertaa
L
SBH: voit korjata muutamia kiviä helposti tai tiiliä ja muurata hieman ja sitten tasoittaa
1 vastaus · 6,6k lukukertaa
·
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Jotta ei tarvitse kirjoittaa täysin omaa kuvausta, linkitän tähän: http://www.byggbeskrivningar.se/pdf/Broschyr-Bygga%20innervägg-SvensktTrä-Byggbeskrivningar.ashx?Id=37&Fid=103&Inline=103.pdf&Doc=Broschyr&Cid=578
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
C
_carlss0n_: hei Kiitos vastauksesta. ajan 13mm gips :)
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
L
lordi: [citat] Ja, ja miksi putkessa on puristusliitin? Yleensä hyväksytty vain juottamalla tai hitsaamalla. Vai onko se jonkinlainen paikallinen kaukolämpöverkko? Esimerkiksi asunto-osakeyhtiössä?
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
B
Bonae: Liityn keskusteluun kysymykselläni betonipöytälevyn hiomisesta. Olen valanut kaksi kolmesta keittiön tasosta ja alkanut hioa ensimmäistä kivipaperilla epäkeskohiomakoneella... Se kesti ikuisuuden karkealla paperilla ja lopputulos ei ole vieläkään hyvä! Mietin siirtymistä timanttihiontaan ensimmäisessä karkean hiomisen vaiheessa. En kuitenkaan halua käyttää omaisuutta tähän
7 vastausta · 15,8k lukukertaa
·
A
AG A: Portaat tulevat toimimaan, mutta ne eivät ole mukavat, kuten sanottu. Lyhyitä ja korkeita askelmia sekä jyrkkä kulma. Sinun pitäisi mieluiten saada lisättyä ainakin yksi askelma. Mutta sehän riippuu siitä, kuinka paljon portaita aiotaan käyttää. Katkaisu näyttää ihan hyvältä, edellyttäen että palkit on mitoitettu kunnolla.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Music Man
Music Man: Volvo! Musta! :d
2 vastausta · 858 lukukertaa
J
jerk: Noin 900kr kappaleelta muistan ja silloin he laskivat 1 joka puolelle olemassa olevaa palkkia.
15 vastausta · 9,4k lukukertaa
R
rickard_89: Hei! Minulla on kolmikerroksinen talo vuodelta 1965. Jyrkkä rinne. Kellari noin 90 m² Sisääntulokerros noin 90 m² Yläkerta noin 90 m² rakennusala, josta asuinpinta-ala 50 m² ja ullakko 40 m² Mietin, mitä luulette maksavan, että tekisin yläkerran kokonaan asuinpinta-alaksi? Vaihtoehtona on joko rakentaa lisää nykyisen talon päälle tai tehdä kattokorotus. Tämän yhteydessä
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Totta kai kaistale tulee käyttää, mutta en hyväksy niin paksua tasoitetta. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että hän on käyttänyt erilaista laastia, joten se on ok. Olisin varmaan tehnyt sen eri tavalla. Tein saman asian omassa asunnossani. Kehystin 45m puulla reikään ja sitten OSB ja kipsi molemmille puolille, sitten kaistale saumakohdan yli. edit: Ei okei, mutta kuten
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
Semiproffset
Semiproffset: Vesi on kätevää vetää ylös seinään siellä missä sen pitää olla. Sama koskee käsienpesualtaan viemäriä. Haluat mielellään välttää mahdollisimman monta läpivientiä lattiaan (kylpyhuoneessa). Kyllä voit ehdottomasti käyttää OSB:ta vanerin sijasta. Jos tarvitset ylimääräistä tilaa putkille ja muulle, voit asentaa toisen kierroksen pystysuoralla harvalla seiniin, mutta
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Tiiivistä pahimmat kohdat sitten tasoita kaikki, olisin lisännyt enintään 10mm. Älä unohda primeriä ennen kuin teet sen.
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
T
tobee: Tietysti kosteus imeytyy kapillaarisesti, kellarin seinät eivät ole eristetty ulkopuolelta, eikä myöskään laatta. Siksi minulla oli hajuhaittoja aiemmin eristetyssä puurakenteessa. Ilma takkahuoneessa on kuitenkin aina ollut melko kuiva. Sekä minä että aiemmat omistajat olemme käyttäneet ilmankuivainta, joka pitää RH: n 50-60 % jopa kuumimpina kesäpäivinä. Nyt takkahuone on ollut
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
T
tobbew: Kiitos vastauksesta. Putket tulevat menemään melko suoraan ylös sieltä, mistä ne tulevat ulos, joten kutsuisin saarta erittäin kiinteäksi ja pysyväksi. Se tulee olemaan kiinnittämällä seisova 45x70 tai vastaava jalustaksi. Yksi tai kaksi ruuvia betoniin ehkä riittää.
4 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
M
Micke_xyz: Reikälevy voi olla hyvä idea. Mietin, tarvitsenko hieman paksumpaa kuin ensin ajattelin, tarvitsen kuitenkin hieman jäykkyyttä. Kuormitus ei tule olemaan suuri, mutta sen ei saa taittua.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
P
P-son83: ei muita mielipiteitä? odotan, että rakentaja tulee kotiin katsomaan olen myös lähettänyt sähköpostia rakennesuunnittelijalle. mikä on kohtuullinen hinta, jotta joku laskee tuollaisia?
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
S
snowjim: Hei, Onko olemassa mitään ohjeita siitä, mihin kannattaa kiinnittää "koukku" ikkunoiden lamppuja, kuten joulutähtiä, varten? Ensimmäinen yritykseni oli kiinnittää pieni naula suoraan ikkunalistan yläpuolelle, mutta valitettavasti naula oli liian pieni ja yksi tähdistä putosi alas (ehkä hieman kissan avustuksella ;) ). Nyt olen ostanut kulmakoukun, ja kun tästä tulee hieman
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
Maboz: Olen korjaamassa avotakkaamme, siinä oli vähän erikoinen rakenne isolla reiällä, jossa oli säleikkö ja tuhkalokero alla. Olen poistanut tuhkalokeron, muuraan ja rappaan, ja sitten valoin reiän karkeabetonilla sopivalle tasolle asettaakseni tulenkestävät tiilet. Kuinka kauan minun pitäisi odottaa ennen kuin muurataan tulenkestävät tiilet sinne? Valoin tänään aamulla.
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.