Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Liteavvarje: ei aavistustakaan, mutta minun ikkunapellit maksoivat 200 kappaleelta, ne olivat vähän erityistaivutuksia, se on varmaan sinulle vähintään 2 peltiä ehkä 700-800 - mutta hyvin käytetyt rahat se sopii suoraan, jos pinta on hyvä, voit hieman karhentaa ja liimata ne paikalleen
ArneTW: Kuormitus kiinnityksiin on melko korkea, jos haluaa "tasaisen" lattian, joka ei käyttäydy trampoliinina... /ATW Ps Pienen mietinnän jälkeen muistin, että olen nähnyt sellaisia lattioita katamaraaneissa "veneiden välillä" Ds
Mondeo99: [citat] Miksi et kokeile lamellilasilla? Näyttää hyvältä ja kestää!
justusandersson: Oletan, että tarkoitat kattokäyttöön tarkoitettua kattopeltiä, joka on suunniteltu vähintään 14 asteen kattokaltevuuksille. Minulla on vaikea uskoa, että olisi suuri ero ByggMaxin (valmistaja Areco) tai esimerkiksi Plannjan myymän pellin välillä. Toisaalta, tarjolla on laaja valikoima muita peltityyppejä kuin rakennusmarkkinoiden yleisimmät, jotka ovat aaltopelti tai tiilikuvioitu
Liteavvarje: DU voi saada sen kiinnittymään paremmin ja pysyä paikoillaan, poraa, tulpaa, ruostumaton ruuvi, vähän ruostumatonta lankaa ympärille, niin että siitä tulee kuin verkko tai kananverkko, joka ruuvataan kiinni, älä piilota, puhdista mahdollisimman paljon ruostetta raudasta.
Polacoloco: [citat] Joo, lopulta siitä tuli hyvä, kun käytin viimeksi mainittua menetelmää. Sitä ennen se ei koskaan oikein onnistunut :)
MoggeS: Ristimittaus voi olla vaikeaa, kun toisella puolella on korkeusero. Jalkalevyjen pitää olla paikoillaan ennen valua, niiden pitää olla upotettuina ulkoseinään, joten myöhemmin poraaminen olisi vaikeaa. Laser voisi toimia, mutta se pitää tehdä illalla. Ongelma on, että nykyisen talon seinät eivät ole pystysuorassa, joten en voi lähteä liikkeelle lattiatason pohjalta. Lähetän kuvan
Kappe: Onko tämä sujuvin ratkaisu? Rehellisesti sanottuna minun täytyy sanoa, että en ole katsonut tarkkaan spottivaloja, joilla on erittäin matala asennussyvyys, mutta rajoitanko itseni silloin pääasiassa upotettaviin spotteihin, jotka on tarkoitettu asennettavaksi huonekaluihin yms? Alkuperäinen toiveeni oli löytää ritilävalaisin, jonka korkeus olisi pienempi kuin mitä minulla on juuri
Joakim Alpsten: kiitos vastauksista, seinä on valmis ja rakensimme toisen puolen 45x70 ja toisen puolen 45x45, tuntuu ja tuli hyvältä :) kiitos kaikista vastauksista.
Bernieberg: Jos sinulla on Bauhaus lähistöllä, heillä on Essve-vastaava. Muuten jokin ammattilaiskaupoista, kuten sanottu.
justusandersson: Yksi tapa on asettaa ulosvedettävät kaapit pienenevässä koossa toistensa viereen. On olemassa korkeita sellaisia vaatevarastointiin, hyllyillä ym. Itse olen rakentanut ruokakomero laatikoita keittiöön (katso kuva), vanerilaatikoita, jotka sisältävät ulosvedettäviä laatikoita, erittäin käytännöllistä. Jotta se toimisi eikä keräisi maailman pölyjä, sinun pitäisi varmaan
justusandersson: Yhdistetyt palkkisi, 2 kpl 45x120, vastaavat suunnilleen 1 kpl 45x170. Yksi 45x170 C 24 kestää maksimaalisen taipumismomentin noin 3,2 kNm Träguiden mukaan. Tämä vastaa keskellä olevaa pistekuormaa noin 4 kN (yli 400 kg) tai tasaisesti jakautunutta kuormaa noin 2,5 kN/m (yli 250 kg/m). Yhdistetty palkkisi ei riitä haluttuun tehtävään. Saavuttaaksesi saman, tarvitset 2 kpl 45x170 C 24
justusandersson: Seuraavilla edellytyksillä, normaalit makuuhuoneet, lattian palkit c/c 600 mm ja kokonaisjännite 3 m, tarvitset 45x170 C 24. Alemmat mitat tai laatu ovat heppoisia. Toisen kerroksen ja katon kuormat päätyvät ulkoseinille. Jos rungon runko koostuu 45x170, niin nämä kestävät melko paljon. Ikkunoiden ja ovien yläpuolelle voi olla tarpeen lisätä poikkirakenteita. Haluaisin mielelläni
Nozen: Se sijaitsee vierastalon pappenin alla. (Rimojen välissä) Mutta pappen on alkanut mennä rikki joissakin paikoissa. Se sijaitsee myös päädyssä, jossa on liukuovi kuvan mukaisesti. Mietin, tuleeko se vaaralliseksi, kun pappen rikkoutuu yhä enemmän. Luulen, että se on tyyppiä tak papp.
tapaza: Kiitos kaikista vastauksista. Pitää yrittää saada tänne peltiseppä, joka voi tarkistaa asian. En ole valitettavasti sopinut mitään käsityöläisteni kanssa vaan luottanut heidän tietoihinsa. Uskotteko, että "puolikkaita" tiilikattoja ei voida käyttää täyttämään tilaa?
Jarlingar: Jos estät kosteuden nousun laatasta tiiviillä kerroksella, sillä on vain yksi suunta minne mennä.. Ylös ja ulos seinien kautta. Aseta Platon tai vastaava betonin päälle ja alipaineista se mekaanisesti. Platonmaton päälle voit tasoittaa tasoitteella, mutta jätä tilaa ilmalle tuuletetun jalkalistan kautta.
jonko: Kun mikään muu ei toimi, otetaan esiin kakelfix (fster toimii hyvin vaikka muottiöljyä olisi jäljellä), ohut kerros niin rappaus tarttuu hienosti.
faf: Ajattelin seurata tilannetta, nyt pesuallas on poissa ja olen tarkistanut lattian. Poistin tippuvan lasikuitukasan ja kaivoin pois lastun. Seinä seisoo yhdellä lattialankusta, joka puolestaan lepää muurilla ja poikittaisella tukilla. Lankkuseinä on kiinni hirreseinässä vain nauloilla. Ei kantavaa kattorakennetta yläpuolella. Yläkerran lankut ovat samansuuntaisia kuin täällä. Laitan
sharif: Hei Jonatan Olen miettinyt sitä (olen maalannut toiseen huoneeseen käsin), mutta se ei ollut hauskaa ollenkaan. Se vie aikaa ja nämä ovat suhteellisen suuria pintoja. Tela ei pääse kunnolla rimojen väliin, joten pitää korjata pensselillä. Olen itse asiassa esittänyt toisen kysymyksen ruiskumaalausketjussa koskien Wagnersin airless-ruiskuja, joita olen ajatellut käyttää muissa
PatrikJo: Tällaiset vihreät muovisukat kestävät korkeintaan vuoden, sitten muovi on kulunut puhki. Kun ostin talon, edellinen omistaja oli niitannut kiinni ylimääräisen syöksytorven 90-asteen kulman jälkeen, joka johti vettä eteenpäin. Liitoksen ei tarvitse edes olla lähes tiivis. Nyt olen sen sijaan asettanut sinne sadevesitynnyrin ja johdan pois tavallisen puutarhaletkun siitä. Toimii hyvin,
BigR: [citat] Jos valitsee tämän linjan, ulkoseinän kanavien tukkeutuminen jää pysyväksi. Niitä voi täyttää melko helposti, mutta ei päästä käsiksi ja poistaa. Niinpä ei ole järkevää avata niitä uudelleen. Pääkanavalle, joka kulkee laatan keskellä, voidaan asentaa luukku kosteusmittaria varten. Jos haluaa (myöhemmin) tuulettaa kuten Magnus Larsson ehdottaa yllä, ehkä
sebno: [citat] Leikataan ensin molemmat puolet ja napsautetaan (yksi puoli kerrallaan), sitten kaadetaan sprit ja poltetaan, mutta tuskin tarvitaan, pikemminkin 10mm ja ylöspäin kun on vaikeampaa napsauttaa/leikata lasia niin että muovikalvo katkeaa.
KnockOnWood: Jos tämä on asunto-osakeyhtiö, jossa olette osakkaita, voitte ehkä ilmoittaa ongelmistanne yhtiön hallitukselle. Ja sitten ottaa herkkyyteen liittyvät ongelmat esille seuraavassa vuosikokouksessa. Ehkä on helppoa eristää askeläänet ym. terassin puuritilästä alas teille asettamalla puurimat jonkinlaisille kumivälipaloille.
SysterNett: Ystäväni oli samanlainen portaikko. Kun he poistivat rimat, se tuntui olevan kunnossa, mutta muutaman päivän kuluttua portaikko romahti ystäväni ja hänen vauvansa kanssa ylimmällä portaalla. Olkaa varovaisia!
snowjim: Viime kesänä käytin Bygg max findhand -tasoitusta keittiöön, eikä se ollut mikään huippuvalinta. Jouduin tasoittamaan samat alueet varmasti 10 kertaa ennen kuin siitä tuli edes kohtuullisen tasaista. Toisin sanoen tasoite kutistui järkyttävän paljon. Tällä kertaa käytin Knaufin tasoitetta ja se on valovuosia parempaa! Paljon parempi koostumus ja se ei kutistu juuri ollenkaan.
Stefan N: Hiotaan juuri giraffilla ja pölynimurilla, tuskin yhtään pölyhiukkasta.
Martin_355: Hei. Tiedättekö, onko olemassa betonia, joka on muovattavaa "pullo" tyyliin, kuten tiivistevaahto. Tarvitsen sitä tehdäkseni putken täysin suoraksi lopussa. Liitoksen on oltava täysin suora. Tällä hetkellä se on ehkä noin 3-4 mm lyhyempi putken alaosastaan. En voi hioa sitä ylhäältä. Putkesta tulee liian lyhyt. Putken on oltava 3 cm paksu. Olisin kiitollinen, jos joku voisi auttaa