Omistan talon 1800-luvun lopulta, jossa on hirsirunko (2 kerrosta + kellari, tämä koskee pohjakerrosta). Olen löytänyt vesivahingon mattojen alta, jotka olemme repineet pois
Kylpyhuoneen lattia vedetty auki, paljastaen alla olevan vesivahingon. Lavuaari oikealla, vettynyt materiaali näkyvissä vasemmalla. Työkaluja lattialla.
ja nyt minun täytyisi purkaa pieni seinä saadakseni kaiken vaurioituneen puun pois. Se on siis seinä pesualtaan takana. Oikealla on hirsiseinä.
Vanha kylpyhuone, jossa on vihreää tapettia, paljaat puuseinät ja irrotettu allas lattian vesivahingon vuoksi.
Haluaisin lisäksi poistaa seinän saadakseni paremman pohjaratkaisun. Olen googlannut paljon yrittääkseni selvittää, onko seinän purkaminen riskitöntä vaihtamatta kantavuutta, mutta ottaisin mielelläni vastaan näkemyksiä. Seinä ei jatku talon halki, ei ole talon keskellä, ei savupiipun lähellä
Pohjapiirros talosta, jossa on kaksi vihreää ja kaksi punaista merkintää korostamassa eri seiniä ja hormeja.
. Se on pohjapiirroksen oikealla oleva vihreä merkintä. Punaiset merkinnät ovat savupiippuja. Lisäksi bonuskysymys, vasen vihreä merkintä ei myöskään liene kantava, vai mitä? Ymmärrän, että vain paikan päällä oleva suunnittelija voi taata jotain, mutta toivon silti, että joku voisi rauhoittaa minua :)

L
Todennäköisesti ne eivät ole kantavia, koska kattotuolit ovat poikittain ja lepäävät ison osan väliseinän päällä, pienemmässä ne voivat levätä seinän päällä. Kuinka pitkä talo on poikittain, pystytkö näkemään, kuinka paksuja kattotuolit ovat?

• Tykkään
faf
  • Laddar…
Sisäseinillä, jotka lähtevät savupiipusta, on yleensä tärkeä stabiloiva tehtävä ulkoseinille. Erityisesti, jos ne ovat niin pitkiä, että hirsi on liitetty yhteen (yleensä sisä- ja ulkoseinien kohtaamassa nurkassa). Jos poistat vasemman vihreällä merkityn seinän, sinun on ehkä pohdittava, täytyykö ulkoseinä stabiloida jollain tavalla.

• Tykkään
faf ja 1 muu
  • Laddar…
Niin vanhassa talossa ei voi pitää mitään itsestäänselvyytenä. Lattian palkit seuraavassa kerroksessa voivat olla mihin suuntaan tahansa. Jos haluat luotettavan neuvon, sinun täytyy selvittää lattian palkkien suunta. Katso lattialautoja yläpuolella olevassa kerroksessa. Palkit sijaitsevat kohtisuorasti lautoihin nähden. Yksinkertainen mittaaminen pituuden ja leveyden suuntaisesti helpottaa myös arviointia, kuten monet ovat huomauttaneet.

• Tykkään
faf
  • Laddar…
Kiitos vastauksista! Mittaan ja tutkin kattotuolit ja välipohjat huomenna, palaan asiaan :)

Ajattelin seurata tilannetta, nyt pesuallas on poissa ja olen tarkistanut lattian. Poistin tippuvan lasikuitukasan ja kaivoin pois lastun. Seinä seisoo yhdellä lattialankusta, joka puolestaan lepää muurilla ja poikittaisella tukilla. Lankkuseinä on kiinni hirreseinässä vain nauloilla. Ei kantavaa kattorakennetta yläpuolella. Yläkerran lankut ovat samansuuntaisia kuin täällä. Laitan huomenna sahaan ja toivon, että se ei jumitu :)
Rakenteilla olevan lattian avaus, jossa näkyy esillä oleva seinä, työkaluja kuten ruuvinväännin ja työkalupakki sekä vanhaa eristettä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.